۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۲۴۸۸۶
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

مواظب باشیم خون جان‌باختگان در منا با سازش‌کاری‌ها پای‌مال نشود

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه مبادا جفای بزرگ صورت گرفته دست‌خوش سازش‌کاری‌ها شود گفت: باید مواظب باشیم که خدای ناکرده با نرمش در مقابل عربستان به مرور زمان این خواسته مردم، خانوده‌هایشان و رهبری کم‌رنگ شود.
مواظب باشیم خون جان‌باختگان در منا با سازش‌کاری‌ها پای‌مال نشود
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: جان باختن عده‌ای از هموطنان در سرزمین منا درد و غم بزرگی را برای جهان اسلام به بار آورد.

وی با اشاره به تشییع پیکر ۱۰ تن از جان‌باختگان فاجعه منا بیان داشت: مردم باید هم‌دردی خود با این خانواده‌ها را ادامه دهند و در تشییع پیکرها شرکت نمایند‌.

نکونام با تاکید بر اینکه مبادا جفای بزرگ صورت گرفته دست‌خوش سازش‌کاری‌ها شود گفت: باید مواظب باشیم که خدای ناکرده با نرمش در مقابل عربستان به مرور زمان این خواسته مردم، خانوده‌هایشان و رهبری کم‌رنگ شود.

وی ادامه داد:دولت‌مردان باید به جد پیگیر علت حادثه منا باشند و نگذارند خون حجاج جان باخته در منا پای‌مال شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور جمعی از مسئولان برگزاری کنگره شهدا در محضر مقام معظم رهبری در هفته گذشته ادامه داد: در این حضور مطالب خوبی در خصوص استان و مردم آن بیان شد و ما توانستیم از توصیه‌های ارزشمند مقام معظم رهبری بهرمند شویم.

وی برگزاری کنگره شهدا را یکی دیگر از رویدادهای مهم هفته اخیر در استان عنوان و گفت: تا کنون سه روز از کنگره ۲۴۰۰ شهید چهارمحال و بختیاری با حضور مردم به بهترین شکل برگزار شده است.

نکونام به مردم توصیه کرد با حضور در کنگره مسئولان را در برگزاری آن همراهی کنند و ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌ها مهمانان خوبی دعوت شده که باعث ارتقاء آگاهی‌های مردم می‌شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به روز خانواده و تکریم بازنشستگان تاکید کرد: دلیل نام‌گذاری این روز این است که خدا از یک خانواده بزرگ علوی یعنی خانوده حضرت علی (ع) تجلیل کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری مواردی را برای تبدیل خانواده‌ها به خانواده نمونه معرفی و خاطرنشان کرد: این موارد شامل تعهد، قیامت‌نگری، ایثارگری، خدامحوری، مستغنی از غیرخدا و خداترسی هستند.

امام جمعه شهرکرد کم شدن خداترسی در خانواده‌ها را باعث نفوذ ماهواره، گناه و بی‌بند و باری در آن‌ها عنوان و ادامه داد: ۱۹ مهر ۱۳۶۰ سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور از طرف رئیس قوه قضائیه است که ناظر براجرای درست قوانین و مقرارت بوده و به نوعی چشم قوه قضائیه است.

نکونام با اشاره به اینکه این سازمان نیازمند کمک و اطلاع‌رسانی مردم است تاکید کرد: مردم باید ضعف‌ها، کاستی‌های اداری و ... به این سازمان انتقال دهند و امیدواریم آن‌ها هم با جدیت رسیدگی کرده و برخورد کنند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به روز جهانی استاندارد بیان داشت: مسئله استاندار مسئله قابل توجهی بوده چون احقاق حقوق مصرف‌کننده است.

نکونام از عدم رعایت قوانین استاندارد در کشور گلایه کرده و افزود: متاسفانه در برخی موارد شاهدیم کالاهایی با مهر استاندارد و با بسته‌بندی شیک وارد بازار می‌شود اما تقلبی، ناسالم و آلوده هستند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به ۲۳ مهر سالروز شهادت شهید محراب اشرفی اصفهانی در کرمانشاه بیان داشت: با توجه به نزدیکی به ماه محرم باید بدانیم کرامت، انسانیت، حریت، رشد و تعالی انسانی در سایه نهضت حسینی است.

وی با بیان اینکه حق این است که در ماه محرم محتوای این قیام درست بیان شود و تحریف در نهضت اباعبدالله راه پیدا نکند که جفا بر امام حسین (ع) است اضافه کرد: باید موضوعاتی چون هیئات مذهبی قبل از آنکه به شور سینه‌زنی و عزاداری بپردازند به پیام‌رسانی این نهضت توجه کنند، شیوه عزاداری‌ها را آل‌الله به ما نشان داده و باید طبق آن باشد، امربه معروف و نهی از منکر که ستون اصلی خیمه حسینی است باید در نظر گرفته شود، کوتاه نیامدن در برابر استکبار و عبرت گرفتن از حادثه کربلا در مسئله جدا نشدن از ولایت در عزاداری‌ها در نظر گرفته شوند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سیاست خارجی را طبق قانون اساسی هبری تعیین می‌کند بیان داشت: این موضوع که مقام معظم رهبری می‌فرمایند مذاکره آری ولی با آمریکا نه به این دلیل است که آمریکا در پی محو انقلاب اسلامی ایران است.


انتهای پیام/۱۰۲۶ج/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۱۲:۲۳

30 Dec 2019