۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
کد مطلب : ۲۴۷۵۳
کارشناس مسائل مذهبی در چهارمحال وبختیاری؛

فاجعه‌ای که می‌توانست به وقوع نپیوندد

کارشناس مسائل مذهبی در چهارمحال و بختیاری با اشاره‌ به بی‌تفاوتی خاندان آل‌سعود نسبت به این مسئله بیان کرد: حکام آل‌سعود که جنگ نیابتی را در یمن فرماندهی می‌کنند هیچ‌گاه حاضر به پاسخگویی نبودند و از مسئولیت شانه خالی ‌کردند.
فاجعه‌ای که می‌توانست به وقوع نپیوندد
به گزارش جهانبین نیوز فاجعه منا در طول تاریخ کم‌سابقه بود و باعث جان‌باختن جمع کثیری از مسلمانان به هنگام اجرای مناسک حج در منا، کام مسلمانان و حتی اغلب پیروان ادیان را تلخ کرد.

این اتفاق تلخ، اذهان عمومی را با واقعیت‌های تازه‌ای از ساختار مدیریتی دولت عربستان آشنا کرد، به طوری که این افکار دربرابر پاسخ‌گو نبودن هیأت حاکمه عربستان به خانواده‌های قربانیان، بهت‌زده شدند.

بی‌مسئولیتی حکام عربستان جان بسیاری از مسلمانان را گرفت

زهرا ملک‌پورکارشناس مسائل مذهبی در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: بر خلاف ادعا و گفته‌های خاندان آل‌سعود که خود را خادم‌الحرمین می‌نامند بهتراست که به آنها خائن‌الحرمین بگوییم، آن‌ها می‌توانستند ابتدایی‌ترین کار اورژانسی را برای حجاج انجام دهند تا این اتفاق رخ ندهد.

وی بیان داشت: این موضوع که وقتی حاجیان برای انجام فریضه الهی یعنی زدن هفت سنگ ریزه به جایگاه شیطان از عرفات برگشتند و در منا برای آن‌ها این اتفاق رخ داد که منجر به مرگ بسیاری از آن‌ها شد نشان از بی‌مسئولیتی حکام عربستان دارد و حتی بعد از این اتفاق هم عربستان و مسئولان برگزار کننده حج برای رسیدگی به مصدومان کاری نکرده و اقدامی صورت ندادند.

وی با اشاره‌ به حج واعمال آن بیان داشت: حج آغازی بر یک پایان سترگ،آغاز بندگی دوباره و کوچ از سرزمین گناه به سوی مرزهای مبارک بندگی است، حج یعنی وجود را در باران رحمت خداوندی پالایش دهیم.


این کارشناس مسائل مذهبی افزود: این امر مقدس اگر بر شخص واجب باشد اعمال مهمی ازجمله: احرام بستن در مکه، وقوف در عرفات، وقوف در مشعرالحرام، انداختن هفت سنگ ریزه به جمرة عقبه و قربانی کردن در روز عید قربان دارد اما متاسفانه امسال بسیاری از حاجیان‌ از کشورهای مسلمان در روز عید قربان، در سرزمین منا قربانی شدند.

ملک‌پور ادامه داد: این اتفاق بسیار دور از ذهن بوده، اگرچه در سنوات قبل هم مسبوق به سابق بوده است مانند: سقوط جرثقیل و سقوط پنکه سقفی، آتش گرفتن چادرهای حجاج و دیگر حوادثی که در سال‌های قبل به وقوع پیوستند.

وی درخصوص بی‌توجهی مأمورین عربستان تاکید کرد: بسیاری از شاهدان عینی که از نزدیک این فاجعه را دیدند، می‌گویند: مسئولین عربستان اگر به موقع رسیدگی می‌کردند، بسیاری از جان‌باختگان و مفقودین الآن زنده بودند وخانواده‌هایشان را داغدارو چشم انتظار نمی‌گذاشتند.

ملک‌پور با اشاره‌ به بی‌تفاوتی خاندان آل‌سعود نسبت به این مسئله بیان کرد: حکام آل‌سعود که جنگ نیابتی را در یمن فرماندهی می‌کنند هیچ‌گاه حاضر به پاسخگویی نبودند و از مسئولیت شانه خالی ‌کردند، به طوری که وزیر خارجه عربستان و مسئولین ابتدا حجاج آفریقایی و سپس حجاج ایرانی را مسئول این فاجعه تلخ ‌دانستند، واین فاجعه بسیاری از خبرگزاری‌های جهان را که باید اطلاع رسانی می‌کردند مسکوت گذاشت واگر هم موضع‌گیری کردند بسیارکم‌رنگ نشان داده شده است.

کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: بر خلاف ادعا و گفته‌های خاندان آل‌سعود که خود را خادم‌الحرمین می‌نامند بهتراست که به آن‌ها خائن‌الحرمین بگوییم، آنها می‌توانستند ابتدایی‌ترین کار اورژانسی را برای حجاج انجام دهند تا این اتفاق رخ ندهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کشورهای کنفرانس اسلامی و اتحادیه‌های بین‌المجالس باید حکام سعودی را تحت فشار قرار دهد وآن‌ها را وادار به عذرخواهی از کشورهایی چون ایران، نیجریه، پاکستان، هند، اندونزی و دیگر کشورها که بیشترین آسیب را در این اتفاق دیدند کند.


فاجعه منا بسیار شبیه به حمله صهیونیست‌ها به مردم غزه است

به گزارش جهانبین نیوز کشور سعودی یک کشور با نظام بسته واستبدادی است و کشورهای غربی به دلیل ریخت و پاش‌ها، دلارهای نفتی و ..و و همچنین دلایلی چون در آخور خاندان آل‌سعود داشتن از کنار این حادثه منا بی‌تفاوت گذشتند، مانند اسرائیل که مردم بی‌گناه غزه اعم از مرد و زن وکودک را به قتل می‌‌رساند و تقصیر را به گردن مرم غزه می‌اندازند و به هیچ کشوری پاسخ‌گو نیستند.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۳۲:۰۱

16 Feb 2020