۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۲۴۵۵۴
مشاور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در شهرکرد:

کتابداران ایثارگران عرصه فرهنگ کتاب و کتابخوانی اند

مشاور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور مطالعه را زیر بنای توسعه فرهنگی جامعه دانست
کتابداران ایثارگران عرصه فرهنگ کتاب و کتابخوانی اند
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، مهردخت وزیر پور مشاور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در اولین روز سفر خود به چهارمحال و بختیاری در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری ضمن ابراز خرسندی از حضور در استان چهار محال و بختیاری، به حمایتها و اقدامات صورت گرفته توسط ایشان اشاره کرد و افزود: اقدامات و حمایتهای همه جانبه شما از کتابخانه های عمومی استان ستودنی است و جای تقدیر دارد و امیدوارم راهی را که شما شروع کرده اید ادامه داشته باشد تا شاهد توسعه همه جانبه و پیشرفت هر چه بیشتر استان و کشور باشیم.

وی به نقش آموزش و پرورش در ایجاد عادت به مطالعه اشاره کرد و افزود: بچه ها باید عادت به مطالعه پیدا کرده و در نهایت دانش آموزانی کتابخوان و با سواد به عنوان دانشجو وارد دانشگاه شوند.

وزیرپور به تلاشهای صورت گرفته در نهاد کتابخانه های عمومی کشور و استانها اشاره کرد و افزود: کتابداران عزیز ما در سراسر کشور در حال تلاش جهت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی هستند و در حوزه فرهنگ ایثارگرانه و بی صدا تلاش می کنند.

مشاور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور مطالعه را زیر بنای توسعه فرهنگی جامعه دانست و گفت: همانطور که رهبر عظیم الشان انقلاب در نطق هایشان به اهمیت کتاب و کتابخوانی و کتابدار می پردازند و رئیس محترم جمهور نیز نسبت به این مهم توجه خاص دارند مانیز باید با تمام وجود در این راه که نهایتا توسعه فرهنگی جامعه را دربر خواهد داشت قدم برداریم .

در ادامه قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری ضمن اشاره به نقش و اهمیت کتابخوانی در جامعه اظهار داشت: در حوزه کتابخانه های عمومی من صرفا انجام وظیفه کرده و باید تلاش کنیم که وقتی میزهای مدیریت را تحویل می دهیم باقیات صالحات دنبالش باشد.

سلیمانی افزود: دوستان ما همه اهل تلاش هستند و نوآوری دارند به همین دلیل ما هم متناسب با تلاش، فعالیت و علاقه دوستان حمایتشان می کنیم .

وی ادامه داد: در ایام قدیم انسان باسواد کم بود اما اکثرا کتابهای دینی را بلد بودند و حافظ خوانی، سعدی خوانی و شاهنامه خوانی می کردند و حفظ اشعار حافظ و مولوی و سعدی یک فریضه بود.

استاندار چهارمحال وبختیاری گفت: کتابخوانی یک فرهنگ حسنه بود که پس از اسلام غنایی چشمگیر داشت.

سلیمانی به علاقه خود به کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: در همه جا از خانه تا محل کار در کنار من یک کتاب باز است تا در اولین فرصت ممکن سطری از آن بخوانم.

در پایان این مراسم تقدیر نامه دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور توسط مهردخت وزیرپور به استاندار چهار محال و بختیاری تقدیم شد.

گفتنی است افزایش چند برابری مبلغ تملک دارائی های اختصاص داده شده به کتابخانه های عمومی استان، خرید زمین کتابخانه مرکزی به مساحت ۷۰۰۰متر مربع در بهترین نقطه شهر شهرکرد توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اهدا آن به اداره کل کتابخانه های عمومی استان و قرار دادن آن در پروژه های ملی و استانی، اهداء کتابهای شخصی خود به کتابخانه های عمومی، پیگیری وصول نیم درصد شهرداری ها، اختصاص مبالغی جهت خرید کتابهای مشاهیر استان به منظور اهدا به کتابخانه های عمومی ، تشکیل منظم جلسات انجمن و حضور مستمر در این جلسات بخشی از اقدامات استاندار چهارمحال و بختیاری در شش ماهه اول سال جاری در حوزه کتاب و کتابخوانی بوده است.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۵۳:۳۹

26 Dec 2019