۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۲۴۵۱۰
امام جمعه شهر اردل:

مسئولين براي توسعه شاخص هاي فرهنگي شهرستان اردل تلاش کنند/90مسجد شهرستان تعطيل است

امام جمعه شهر اردل با بيان اينکه شهرستان اردل نماد فرهنگ بختياری است افزود: مسئولين براي توسعه شاخص هاي فرهنگي شهرستان اردل تلاش کنند و نسبت به وضعيت فعلي بررسي‌هاي لازم را صورت دهند.
مسئولين براي توسعه شاخص هاي فرهنگي شهرستان اردل تلاش کنند/90مسجد شهرستان تعطيل است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  هفت چشمه، حجت الاسلام موسي سلمانپور امام جمعه شهر اردل در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل ضمن دعوت نمازگزاران به رعايت تقواي الهي اظهار داشت:خداوند در قرآن مي فرمايد، آن چيزي که به نفع شما مردم است آن هست که اهل تقوا باشيد و در زندگيتان مراعات تقوا را بکنيد.

سلمانپور افزود: در زندگي که خدا براي ما قرار داده عمل انسان آثاري دارد، هم در دنيا و هم در آخرت واين از اعتقادات ماست و در قيامت نتيجه و آثار اعمال انسان نمايان خواهد شد.

امام جمعه شهر اردل در ادامه با اشاره به سبک شمردن نماز در شهرستان اردل و بي توجهي مسئولين به اين مقوله مهم فرهنگي اظهارکرد:مسئولين براي توسعه فرهنگ فقط شعار ندهند و درعمل براي نهادينه کردن اين مقوله بايد کمر همت را ببندند.

سلمانپور با تأکيد بر اين که تا نماز جماعت و اول وقت در جامعه نهادينه نشود، فرهنگ عمومي مردم اصلاح نمي شود، از تعطيلي بسياري از مساجد اين شهرستان به دليل کمبود روحاني گلايه کرد و اظهار داشت: با دست خالي و کمبود امکانات نمي شود براي دين مردم و فراگير شدن فرهنگ اسلامي در جامعه کار کرد.

خطيب نماز جمعه اردل با اشاره به اين که بيش از ۱۰۰ مسجد در شهرستان اردل وجود دارد که بيش از ۹۰ مسجد آن تعطيل و يا به حالت نيمه تعطيل در آمده است، گفت: مهم ترين عامل تعطيلي مساجد، کمبود روحاني است و اين مهم ترين مشکل فرهنگي شهرستان اردل است.

وي با اشاره به اين که بايد بودجه هاي فرهنگي زير نظر شوراي فرهنگ عمومي هر منطقه در اختيار سازمان هاي فرهنگي قرار گيرد، تصريح کرد: اگر مي خواهيم از موازي کاري در امور فرهنگي که يکي از آفت هاي امروز جامعه است، خودداري شود و اولويت بندي هاي فرهنگي به خوبي در مناطق انجام گيرد، بايد همه تصميم گيري هاي فرهنگي در شوراهاي فرهنگ عمومي صورت گيرد.

امام جمعه شهر اردل در بخش ديگر خطبه هاي نماز جمعه به حادثه تلخ و تاسف بار در مسجد الاقصی اشاره کرد و افزود:اين حادثه منشاء بي تدبيري و بي کفايتي دولت جنايت سعودي است که تمام اين برنامه هاي براي روي کار آمدن وهابيون ملعون انجام شده است.

سلمانپور گفت:ورود آمريکا در جامعه عرب اين حادثه را به دنبال آورد و تنها هدفشان اختلاف بين مسلمانان است و نابودی آنهاست.


انتهاي پيام1020ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۱۹:۲۱

30 Dec 2019