۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
کد مطلب : ۲۴۱۰۱
ملک محمد مسعودی:

عالی ترین، پرشکوه ترین و پر آرامش ترین اوقات زمانی است که با کتاب می گذرانم

ملک محمد مسعودی هنرمند موسیقی سنتی ایران در خصوص انس با کتاب و نشست کتاب خوان گفت: عالی ترین، پرشکوه ترین و پر آرامش ترین اوقات من اوقاتی است که با کتاب می گذرانم.
عالی ترین، پرشکوه ترین و پر آرامش ترین اوقات زمانی است که با کتاب می گذرانم
ملک محمد مسعودی استاد و هنرمند موسیقی سنتی ایران در گفتگو با جهانبین نیوز، در خصوص برگزاری سلسله نشست های کتاب خوان، اظهار داشت : نشست کتابخوان سنت حسنه و رسم بسیار زیبا و قشنگی است که با ابتکار نهاد کتابخانه های عمومی کشور ایجاد شده و بخصوص می تواند برای افزایش سرانه مطالعه کشورمان مفید باشد.

ملک مسعودی ادامه داد: به عنوان یک پدر، یک معلم و یک ایرانی می گوییم اگر می خواهیم کوس سروری در جهان بزنیم و چرخ نیلوفری را به زیر آوریم به نصایح پدرانمان گوش بسپاریم و کتاب بخوانیم؛ چون ما ملت بزرگی هستیم و سابقه تمدنی درخشان در علم و دانش داریم .

وی افزود: ابوعلی سینا ها، خوارزمی ها، زیج های ستاره شناسی ، رصدخانه ها و نظامیه ها از لوای همین کتاب و کتابخوانی بیرون آمده است.

این استاد هنرمند موسیقی سنتی ایران افزود: درست است که به شغل موسیقی پرداخته و معلم موسیقی سنتی نیز هستم اما عالی ترین، پرشکوه ترین و پر آرامش ترین اوقات من اوقاتی است که با کتاب می گذرانم شاید فکر کنید چون جلو دوربین هستم مداهنه و اغراق می کنم ولی با تمام وجود به حرفی که می زنم اعتقاد و ایمان دارم هرچند در حال حاضر کتب الکترونیک موجود است ولی من تا کتاب را لمس نکنم تا نکته برداری نکنم آرامش پیدا نمی کنم.

وی در مورد آشنایی خود با کتابخانه گفت: من اولین بار کتابخوانی را با کتابخانه مسجد که کتابدار آن طلبه جوانی بود شروع کردم که مدام مرا تشویق به مطالعه می کرد.

ملک مسعودی ادامه داد: نشست کتاب خوان جزء یکی از تصمیمات قشنگ نهاد کتابخانه های عمومی کشوراست که به وسیله آن می توانیم کتابهایی را که می خوانیم به اشتراک بگذاریم.

وی در پایان افزود: من مراتب سپاس خود را از نهاد کتابخانه های عمومی کشور و کلیه فعالین امر کتاب و کتابخوانی بابت اجرا و شروع این طرح دارم و از همه کسانی که دستی در اندیشه و خرد ورزی دارند دعوت می کنم که در این سلسله نشستها شرکت نمایند تا انشا با فراگیر شدن عادت با فضیلت و زیبای کتابخوانی در کشور عزیز اسلامی مان بتوان به قله های رفیع علم و دانش دست یابیم.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۲۸:۲۵

30 Dec 2019