۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۲۳۵۵۷
خداحافظ ماه خدا

ناگهان چقدر زود دیر می‌شود

ماه رمضان رو به پایان است و اندوه را برای همگان، چه کسانی که آنرا قدر دانسته‌اند و چه افرادی که این فرصت را سوزانده‌اند به همراه دارد.
ناگهان چقدر زود دیر می‌شود
به گزارش جهانبین نیوز، ۱۱ ماه خوردیم و آشامیدیم، به انتظار رمضان نشستیم، خودمان را برای استقبال از آن مهیا کردیم اما امروز که در حال سپری کردن دهه پایانی آن هستیم چه بدست آوردیم؟ بعد از گذشت 28 روز از این ضیافت الهی چقدر از اعمال و عبادات خود راضی هستیم؟

دهه پایانی ماه رمضان زمانی است که هر کس بخواهد می‌تواند سیل عظیم فرشتگان را در دعای جوشن کبیر احساس کند و در این دهه است که اوج بندگی و عبودیت مخلصانه علی (ع) را نظاره‌گر می‌شویم.

تنها چند روز دیگر از فراخوانی مهمانی بزرگ الهی باقی مانده است، نمی‌دانم سال آینده زنده باشیم که بتوانیم انتظار ماه خدا را بکشیم یا حتی غم به پایان رسیدن آن را احساس نماییم.

نمی‌دانم آنگونه که باید از آن بهره برده‌ایم، یا اینکه تنها روزها نخوردن و نیاشامیدن و شب‌های قدر نخوابیدن را تجربه کردیم.

غمی که این روزها به سرغ قلبمان آمده حکایت از دلبستگی‌مان به ماه خدا دارد یا به این دلیل است که نتوانستیم آنگونه که باید و شایسته این ماه بود از آن بهرمند شویم؟

روزهای پایانی ماه رمضان عجیب روزی را به یاد انسان می‌آورد که دیگر کاری از دست انسان برنمی‌آید، روزی که نامه اعمال انسان را بدستش می‌دهند و او حسرت می‌خورد که چرا تا زمان داشته کاری نکرده است و یا خوشحال است برای کارهایی که انجام داده است.

در این ماه هم آنان که یک ماه بندگی خدا را کردند خوشحال هستند از پیروزی که در این راه بدست آوردند و کسانی هم که نتوانستند از آن بهره بگیرند ناراحت و غمگین خواهند بود.

رمضان را از دست دادم به دلیل بیماری

گفتگو با خانم مسنی که سال‌هاست به دلیل بیماری نمی‌تواند روزه بگیرد: با امسال حدود ۶ سال است که به دلیل بیماری زخم معده، قند خون و چربی خون از روزه گرفتن محروم می‌شوم و از جوانان می‌خواهم تا فرصت دارند و می‌توانند تکلیف الهی خود را بجا آورند تا روزی که دیگر نمی‌توانند روزه‌دار باشند حسرت نخورند.
این خانم در انتها به غمی که در موقع افطار در قلبش وارد می‌شود اشاره کرد و گفت: همیشه در پایان ماه رمضان از اینکه سعادت مهمان شدن بر سر سفره الهی را نداشتم ناراحت می‌شوم اما باز هم خدا را شاکر هستم.

گرمای هوا بهانه‌ای روزه نگرفتن نیست

گفتگو با کشاورزی که در این روزهای گرم و طولانی با وجود کار سخت هرگز روزه‌اش ترک نکرده است: روزهای بلند و گرم تیرماه یا حتی سختی کار نمی‌تواند بهانه‌ای برای روزه نگرفتن باشد مگر امام علی (ع) در حالی که روزه بود چاه حفر نمی‌کرد و به نیازمندان نمی‌بخشید پس این بهانه برای روزه گرفتن کمی بی‌انصافی است.

از خدا می‌خواهم به ما کمک کند اکنون که بعد از ۲۶ روز روزه‌داری در روزهای بلند و گرم تیرماه، شب زنده‌داری‌های قدر و توبه به درگاه الهی به روزهای پایانی ماه رمضان رسیده‌ایم کمک‌مان کند دیگر به سمت گناه نرویم و در سالی که پیش‌رو داریم با همه وجود بندگی خدا را کرده و تنها برای رضای خدا قدم برداریم.


انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۲۹:۱۴

27 Dec 2019