۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۲۳۱۷۳
دست بالاي مذاکره کنندگان هسته اي ايران با حمايت مجلس

طرح هسته اي مجلس، مصونيت قانوني براي اماکن و دانشمندان کشور است

عضو هيئت علمي دانشگاه گفت: تصويب اين طرح کليه مواد مرتبط با تحريم ها از سوي غرب را به کنار گذاشته و لغو يکباره و همزمان تحريم ها بر روي ميز مذاکره کنندگان قرار داده و بر آن تاکيد ويژه دارد.
طرح هسته اي مجلس، مصونيت قانوني براي اماکن و دانشمندان کشور است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر، دکتر عبدالرحمن معتمدي عضو هيئت علمي دانشگاه شهرکرد با اشاره به برد حقوقي و سياسي تصويب کليات هسته اي مجلس در مذاکره با 1+5 ،  اظهار داشت: تا زماني که مذاکره کنندگان ايراني، طرح هسته اي مجلس را پشت سر خود داشته باشند، به لحاظ چانه زني هاي سياسي، دست بالايي دارند و اعلام مي کنند که نظام جمهوري اسلامي به خط قرمزهاي قابل اهميتي پايبند است.

معتمدي گفت: در بعد حقوقي اين موضوع هم به اين نکته مي توان اذعان داشت که با وجود تصويب کليات اين طرح در مجلس، نظام سياسي دنيا به اين نکته متذکر مي شوند که هنگامي که با مذاکره کنندگان ايراني وارد رايزني و صحبت مي شوند، در حقيقت با يک نظام صحبت مي کنند و نه با افراد يا اشخاص.

وي گفت:  تصويب اين طرح کليه مواد مرتبط با تحريم ها از سوي غرب را به کنار گذاشته و لغو يکباره و همزمان تحريم ها بر روي ميز مذاکره کنندگان قرار داده و بر آن تاکيد ويژه دارد.

اين استاد دانشگاه بيان داشت: از جهات حقوقي ديگر، غرب بايد بداند که مسائلي که مربوط به امنيت ملي کشور است در مسير قانوني و التزام آوري طي شده است و کشورها نمي توانند هر مطلب و قاعده اي را به نظام ما تحميل کنند.

عبدالرحمن معتمدي با اشاره به اهميت کار مجلس در تصويب کليات طرح هسته اي، خاطرنشان کرد: اين مصوبه، کمک بزرگي به تيم مذاکره کننده مي شود که خدايي ناکرده به دام فريب و تزوير 1+5 نشوند.

کارشناس مسائل سياسي عنوان داشت: با اين طرح مجلس، همچنين از سويي به جوانان دانشمند خود اعلام  مي شود که حمايت حقوقي و جاني از آن ها در هر زمان و مکان وجود دارد و از سويي ديگر آن ها متوجه خطرات و خط قرمزهاي نظام در زمينه موضوعات هسته اي باشند.

وي  با اشاره به اينکه يکي از کشورهاي 1+5 آمريکا است و براي مهار جمهوري اسلامي و انقلاب اسلامي بهانه‌هاي مختلفي را مي‌گيرد، گفت: امروز اين کشور تلاش مي‌کند مانع پيشرفت ما شود و بهانه‌هاي مختلفي را مانند مسائل تروريستي و حقوق بشر را در کنار پرونده هسته‌اي قرار مي‌دهد.

طرح کليات هسته اي مجلس، هفته پيش با سه بند و 2تبصره در زمينه صيانت از اماکن و دانشمندان هسته اي، آزاد بودن تحقيقات هسته اي  و لغو همزمان و يکباره تحريم ها مورد تصويب نمايندگان قرار گرفت.

انتهاي پيام/۱۰۲۴ج/۵۱۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۱۵:۵۹

14 Jan 2020