۰
plusresetminus
دو نفر متخلف شکار غیرمجاز یک راس قوچ وحشی به همراه سه قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده تنگ صیاد دستگیر شدند.
دستگیری متخلفان شکار غیرمجاز یک راس قوچ وحشی به همراه سه قبضه اسلحه درچهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز، دامدار پروانه دار در منطقه حفاظت شده تنگ صیاد که با سو استفاده از موقعیت خود در این منطقه با همدستی یک متخلف دیگر اقدام به شکار غیرمجاز نموده بود، با هوشیاری و سرعت عمل ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان به دام قانون افتاد.

ماموران منطقه حفاظت شده تنگ صیاد درحین گشت و کنترل در این منطقه با شنیدن صدای شلیک گلوله وارد عمل شده و ضمن بررسی در منطقه به دامداری دارای پروانه چرای دام مشکوک شده، و با هماهنگی با مقام قضایی، در معیت نیروهای خدوم انتظامی اقدام به ورود و بازرسی چادر نمودند.

در این بازرسی ماموران موفق شدند لاشه یک راس قوچ وحشی، سه قبضه سلاح شامل یک قبضه اسلحه تک لول مجاز و یک قبضه اسلحه جنگی سیمینوف غیرمجاز و یک قبضه اسلحه هورمن دوربین دار غیرمجاز و مقادیر زیادی مهمات و مواد مخدر را کشف و ضبط نمودند. متخلفین مذکور که شامل دامدار مورد نظر و یک نفر همدست وی می شوند، پس از دستگیری و صورتجلسه جهت طی مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.




پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در سال ۱۳۴۹ از طرف شورای عالی شکاربانی و نظارت بر صید و شکار به عنوان منطقه شکار و تیر اندازی ممنوع اعلام گردید. در سال ۱۳۵۲ با تصویب شورای عالی محیط زیست به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام و در سال ۱۳۷۴ نیز ۴۳۷۲ هکتار از قسمت میانی این منطقه به پارک ملی ارتقا یافت. هم اکنون منطقه حفاظت شده تنگ صیاد با مساحت ۲۲۸۹۶ هکتار و پارک ملی تنگ صیاد با مساحت ۴۳۷۲ هکتار جزو مناطق تحت حفاظت محیط زیست استان قرار دارد.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۱۵:۳۳

29 Dec 2019