۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲
کد مطلب : ۲۲۳۳۹
فرماندار بروجن:

افراد ناشناس بقعه امام زاده حمزه بن علي بروجن را تخريب کردند

فرماندار بروجن با بيان اين که تخريب بقعه امام زاده حمزه بن علي توسط افراد ناشناس صورت گرفته، افزود: اين موضوع در دست رسيدگي است تا عوامل آن شناسايي شوند.
افراد ناشناس بقعه امام زاده حمزه بن علي بروجن را تخريب کردند
به گزارش جهانبین به نقل از کلار سيد سيف ا... فياضي فرماندار بروجن با بيان اين که اداره اوقاف و امور خيريه طرح توسعه بقعه امام زاده حمزه بن علي(ع) را در دست کار داشت، اظهار کرد: اداره اوقاف قبل از عيد نوروز عمليات حفاري و ساخت و ساز را آغاز کرد که اداره ميراث فرهنگي مدعي شد بقعه امام زاده ثبت ملي شده و اختلاف بين اين دو دستگاه مطرح شد.

وي گفت: مقرر شد اداره اوقاف عمليات ساخت و ساز را متوقف کند و با هماهنگي و برنامه ريزي هر دو دستگاه طرح توسعه ادامه يابد.

فياضي با بيان اين که ساختمان بقعه امام زاده قديمي و شکاف برداشته بود، خاطر نشان کرد: فرمانداري بروجن به هر دو دستگاه ابلاغ کرد تا جهت تقويت ساختمان فعلي از لحاظ ايمني براي زائران اقدامات لازم را انجام دهند.

فرماندار بروجن ادامه داد: متاسفانه در روز گذشته افراد ناشناس بدون هماهنگي ميراث فرهنگي و اداره اوقاف اقدام به تخريب بقعه امام زاده نمودند که اين موضوع توسط اين دو دستگاه و بخش در دست بررسي است تا عوامل شناسايي شوند.

گفته مي شود: امامزاده حمزه علي از نوادگان امام سجاد (ع) مربوط به دوره تيموريان تا دوره قاجار است و در بلداجي، پنج کيلومتري شمال غرب شهر واقع شده است.

لازم به ذکر است اين بقعه با سابقه ۴۰۰ ساله در تاريخ ۲۴ فروردين ۱۳۸۲ به‌ عنوان يکي از آثار ملي ايران به ثبت رسيده است.

بلداجي در فاصله ۲۵ کيلومتري بروجن واقع شده است.

انتهاي پيام/۱۰۲۴ج/۵۴۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۳۱:۲۳

30 Dec 2019