۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶
کد مطلب : ۲۲۳۱۵

نمايندگي خود يا ملت؟! هدف نمایندگان مجلس چیست؟

از مجلس شوراي اسلامي که به فرموده ي امام راحل(ره ) "عصاره ي فضايل ملت است" انتظار مي رود که در اين شرايط حساس که کشور به فرموده ي رهبر معظم انقلاب در "پيچ تاريخي" به سر ميرود ، اين چند ماه باقي مانده ي از خدمتشان را صرفا در خدمت مردم و کشور و انقلاب باشند به نظر حقير اين خود بهترين تبليغ برايشان در انتخابات آتي است.
نمايندگي خود يا ملت؟! هدف نمایندگان مجلس چیست؟
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، مجلس نهم با همه ي فراز و نشيب هايش به سال پاياني خود رسيده و ماه هاي آخر عمر خود را سپري مي کند.

در اولين جلسه ي اين مجلس براي اولين بار از تابلويي موسوم به "تابلوي روز شمار خدمت" رونمايي شد.که در آن روز هاي باقي مانده از مهلت خدمت گزاري نمايندگان مشخص مي شد .هدف اين بود که هر روز نمايندگان با ديدن تابلو متوجه گذران زمان مهلت کم باقي مانده ي خدمت خود بوده و از اين سبب همت خود را در خدمت به مردم افزايش دهند.

از آغاز اين مجلس تا کنون ، سه طرح جنجالي در مجلس مطرح شده که دو تاي آن مربوط به چند روز اخير و در فاصله ي کمتر از يک سال تا انتخابات آتي مجلس است.

هر چند هم که انسان خوشبينانه نگاه کند به نظر مي رسد که اين طرح ها بيش تر از آن که در راستاي تامين منافع ملت باشند ، بيشتر در خدمت تامين منافع و اختيارات نمايندگان است. در اين مقال صرفا به بيان و نقد بسيار مختصري از اين سه طرح پرداخته مي شود.

طرح اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري که بر اساس آن رجل سياسي بودن رييس جمهور را منوط به تاييد و گواهي حد­نصابي از نمايندگان مجلس مي کرد.

تصويب واجراي اين طرح به جز اين که رييس جمهور منتخب را وام دار و به نحوي بدهکار قشري از نمايندگان کرده ،که بايد تا آخر دوران رياست جمهوري اش منافع اين نمايندگاني که صلاحيتش را تاييد کرده اند، باشد، سودي ديگر ندارد. البته اگر غرض ورزي شخصي و جناحي برخي از نمايندگان در تاييد يا رد نامزدها را هم ناديده بگيريم.گفتني است اين طرح که با مخالفت نخبگان ودانشجويان انقلابي رو به رو شد با ورود شوراي نگهبان کان لم يکن و ملغي شد.

طرح استاني شدن انتخابات مجلس شوراي اسلامي :
که درباره ي آسيب ها و مضراتي که از آن متوجه ملت و کشور مي شود اين روز ها مطالب و تحليل هاي بسياري از جانب مطبوعات کشوري و نشريات دانشجويي ارايه شده و در اين جا به بيان همين نکته اکتفا مي شود که اين طرح مهمترين پيامدش ،بالا رفتن شانس انتخاب صاحبان زر و زور و تزوير و افراد شناخته شده سرشناس در استان هاست که نمايندگان فعلي درصد بالايي از آن ها را تشکيل ميدهند.

و طرح سوم طرح موسوم به "استمرار صلاحيت نمايندگان فعلي مجلس" به نظر نمي رسد اين طرح به توضيحي نياز داشته باشد . اسمش بيداد مي کند که اين طرح در واقع اعطاي امتيازي خاص به ۲۷۰ نفر از بين جمعيت هفتاد و چند ميليون نفري ايران عزيز است.

البته در دوره هاي قبلي مجلس هم طرح هاي مشابهي مطرح شد مثل طرح استفساريه حقوق مادام العمر براي نمايندگان که البته به تصويب نرسيد و طرح هايي که گاها به تصويب رسيده و اجرا در آمد مثل قانون احتساب يک مدرک تحصيلي به ازاي يک دور نمايندگي در مجلس درست بعد از تصويب حداقل مدرک فوق ليسانس براي نامزدي انتخابات مجلس.

از مجلس شوراي اسلامي که به فرموده ي امام راحل(ره ) "عصاره ي فضايل ملت است" انتظار مي رود که در اين شرايط حساس که کشور به فرموده ي رهبر معظم انقلاب در "پيچ تاريخي" به سر ميرود ،انتظار مي رود که اين چند ماه باقي مانده ي از خدمتشان را صرفا در خدمت مردم و کشور و انقلاب باشند به نظر حقير اين خود بهترين تبليغ برايشان در انتخابات آتي است.

یادداشت از : "مسعود انصاري اردلي"

انتهای خبر/۱۰۲۴ج/۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۳۲:۵۰

8 Jan 2020