۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۲۲۲۹۶
رئيس پژوهشكده جنين دانشگاه شهركرد:

دغدغه اصلی محققان و پژوهشگران استان مشکلات اقتصادی و عدم حمایت مالی است

رئيس پژوهشكده جنين دانشگاه شهركرد ایجاد امنیت شغلی و استخدام کارشناسان متخصص این پژوهشکده را خواستار شد و گفت: الان ما در ارائه تحقیقات و مقالات خارجی در دنیا حرف اول را می زنیم.
دغدغه اصلی محققان و پژوهشگران استان مشکلات اقتصادی و عدم حمایت مالی است
دكتر حسین حسن‌پور رئيس پژوهشكده جنين دانشگاه شهركرد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار جهانبین نیوز با اشاره به فعالیت 10 ساله خود در این پژوهشکده گفت: بیشتر این پژوهش ها با انگیزه تحقیقاتی بوده و بیش از 80 مقاله مختلف در تحقیقات در سیستم تولید مثل صورت گرفته است.

موفقیت تعیین جنسیت جنین در هفته نهم بارداري برای اولین بار در مراکز استانها

حسن پور با اشاره به موفقیت تعیین جنسیت جنین در هفته نهم بارداري از طریق نمونه خون مادر در این پژوهشگاه اظهار کرد: این پژوهش برای اولین بار در مراکز استان در استان چهارمحال و بختیاری انجام و دقت این روش بسیار بالا بوده و احتمال خطا در آن بسیار اندک است.

وی افزود: همچنين خطر آن برای سلامتی مادر و جنین نسبت به روش‌های تهاجمی معمول در حد صفر می‌باشد.

رئيس پژوهشكده جنين دانشگاه شهركرد گفت: از نظر دقیق بودن و اطمینان دستیابی به نتایج درست 97 درصد موفقیت آمیز است و  می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌های ژنتیکی در خانواده‌های پرخطر نقش بسزایی داشته باشد.






حسن پور با اشاره به سایر موفقیتهای پژوهشكده جنين دانشگاه شهركرد تصریح کرد: یکی از کارهای تحقیقاتی شاخص در این پژوهشکده تولید تولید آزمایشگاهی جنین در گوسفند نژاد لری برای اولین بار بود.


تشخیص جنسیت جنین اسب در ماه یازدهم برای اولین بار در دنیا

وی تشخیص جنسیت جنین اسب در هفته یازدهم برای اولین بار در دنیا را از دیگر دستاوردهای این پژوهشکده عنوان کرد که از نظر دامپروری و اقتصادی مزایای بسیاری دارد.

حسن پور با اشاره به انجام بیش از 100 مقاله تحقیقاتی تاکید کرد: پژوهشكده فناوري جنين دانشگاه شهركرد از اين طريق خدمات ارزنده‌اي به جامعه پزشكي استان چهارمحال و بختياري و مردم كشور ارائه می نمايد.

وی مشکل اصلی محققان استان را مشکلات اقتصادی و عدم حمایت مالی دانست و اظهار کرد: علی رغم کمک و مساعدت دانشگاه از نظر مالی در مضیقه و نیازمند نیروی متخصص بیشتری هستیم.

حسن پور افزود: پژوهشکده از لحاظ تحقیقاتی و آموزشی نیازمند حمایت مالی و مادی مسئولین است چرا که ما ایده ها و طرح های بزرگی را در دستور کار داریم و در سالهای آینده خبرها و پژوهش های جدیدی را به مردم ارائه می کنیم.

رئيس پژوهشكده جنين دانشگاه شهركرد ایجاد امنیت شغلی و استخدام کارشناسان متخصص این پژوهشکده را خواستار شد و گفت: الان ما در ارائه تحقیقات و مقالات خارجی در دنیا حرف اول را می زنیم.

وی با بیان اینکه رویه کنونی پزوهشکده جهت گیری به سمت کارهای کاربردی و تجاری است ابراز امیدواری کرد با حمایت بیشتر مسئولین زمینه فعالیت پژوهشگران موفق استان فراهم شود تا این محققان به جای عزیمت به سایر استانها در چهارمحال و بختیاری خدمت کنند.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۵۳:۲۴

6 Mar 2020