۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
کد مطلب : ۲۲۲۷۲
خطيب نماز جمعه بروجن:

بيگانه پرستي ننگ است/ پيام تبريک به وزير خارجه آل سعود بي معنا و نا به جا بود

خطيب نماز جمعه شهر بروجن گفت: طرز فکر غلطي که برخي از سياستمداران و دلالان ورزشي در بيگانه پرستي دارند ننگ است.
بيگانه پرستي ننگ است/ پيام تبريک به وزير خارجه آل سعود بي معنا و نا به جا بود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، حجت الاسلام غلامعلي حسين نژاديان در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهر بروجن با ياد آور شدن روز جهاني صليب سرخ اظهار کرد: هم اکنون در دو کميته بين المللي صليب سرخ و هلال احمر ۱۸۳ کشور عضو هستند.

حجت الاسلام حسين نژاديان با بيان اين که اين سازمانها اعلام کرده اند که در جنگ ها بي طرفند، تصريح کرد: متاسفانه در تهاجم ظالمانه، محاصره دارويي و غذايي مردم يمن که هزاران کشته و زخمي داده از حضور اين سازمانهاي بين المللي خبري نيست.

وي افزود: ايران اسلامي چندين بار براي کمک رساني مردم يمن اقدام کرده اند ولي آل سعود با حملات وحشيانه مانع رسيدن کمک هاي انسان دوستانه ايران ( مواد غذايي و دارويي) به مردم مظلوم يمن شدند.

حسين نژاديان با بيان اين که ۱۰ کشور به ظاهر مسلمان با پشتيباني آمريکاي جنايتکار بر عليه مردم مظلوم يمن حملات ظالمانه و جنايتکارانه مي کنند، بيان کرد: کشورهايي که داعيه حقوق بشر دارند و عضو سازمان جهاني صليب سرخ و هلال احمرهستند چرا به مردم يمن کمک نميکنند.

خطيب نماز جمعه شهر بروجن حرکت وزير خارجه آمريکاي جنايت کار که حاميان تروريست هستند را در يمن مبني بر اين که قصد داريم آتش بست موقت در اين کشور وضع مي کنيم را نوعي رد گم کردن عنوان کرد.

وي با اشاره به روز چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت لغو کاپيتولاسيون در سال ۵۸ در ايران، ادامه داد: متاسفانه مسئله کاپيتولاسيون در برخي کشورهاي جهان سوم جاري و ساري است.

حسين نژاديان کاپيتولاسيون را انعقاد عهدنامه و قرادادي دانست که بنا به حقوق آمريکايي ها يعني اسناد يک جانبه، اعطاي امتيازات و معافيت هاي يک طرفه به دولت هاي اروپايي و مفهوم عام حقوقي آن به معناي نظام قضاوت کنسولي و برخي مصونيت هاي قضايي است.

حجت الاسلام حسين نژاديان در تعريفي ديگر از کاپيتولاسيون، گفت: اگر اتباع خارجي در کشوري هر جرمي مرتکب شدند دولت و دادگاه هاي آن کشور حق رسيدگي به جرائم آنان را ندارد.

وي با بيان اين که حق کاپيتولاسيون در ايران اولين بار در معاهده ترکمنچاي در سال ۱۲۰۳ ه.ش در زمان فتحعلي شاه قاجار به روسيه داده شد، افزود: در جريان اين قرارداد يک قرن خسارات به مردم و کشور ايران تحميل شد.

خطيب نماز جمعه بروجن بيان کرد: کشورهاي ديگري مانند اسپانيا، فرانسه، آمريکا، انگليس، آلمان، ايتاليا و دولت عثماني هم در ايران از اين امتياز استفاده کردند

حسين نژاديان با بيان اين که کاپيتولاسيون اصل حاکميت و استقلال کشور را متزلزل ميسازد، اضافه کرد: کاپيتولاسيون موجب برتري و تقدم اتباع خارجي بر اتباع کشور است که آمريکايي ها اخيرا در افغانستان اين کار را انجام داده اند.

وي ادامه داد: خوشبختانه در چهارم آبان سال ۱۳۴۳ حضرت امام خميني(ره) در يک سخنراني مهيج بر عليه اين امتياز ظالمانه موضع گيري کردند.

حسين نژاديان گفت: امام خميني(ره) در بخشي از اين سخنراني فرمودند: "آيا ملت ايران ميداند که مجلس به پيشنهاد دولت سند بردگي ملت ايران را امضاء کرد؛ سند وحشي بودن ملت مسلمان را به آمريکا داد؛ قلم سياه بر جميع مفاخر اسلامي و ملي کشيد، اهانت به ارتش محترم ايران و صاحب منصبان و درجه داران نمود و حيثيت دادگاه هاي ايران را پايمال کرد، اکنون مستشاران نظامي و غير نظامي آمريکا با جميع خانواده آزادند هر جنايتي انجام دهند. من اعلام ميکنم که اين راي ننگين مجلسين مخالف اسلام و قرآن است وقانونيت ندارد".

حجت الاسلام حسين نژاديان افزود: پس از سخنراني امام (ره)، در۱۳ آبان سال ۴۳ و پس از گذشت ۹ روز از سخنراني در قم دستگير و به ترکيه تبعيد مي شود که موج اعتراضات مردم بالا گرفت و در سالهاي بعد منجر به پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي شد.

وي با اشاره به بيگانه پرستي برخي افراد پس از گذشت ۳۶ سال از پيروزي انقلاب اسلامي ابراز تاسف کرد و گفت: برخي از افراد سياستمدار چشمشان به دست اروپايي ها و آمريکايي هاست.

حسين نژاديان با اشاره به فعاليت برخي از دلالان ورزشي، تاکيد کرد: فرد بيگانه اي که به عنوان مربي تيم ملي معرفي مي شود امکانات و حقوقي که به وي و دست اندرکارانش پرداخت مي شود از بيت المال تامين مي شود که واقعا جاي تاسف دارد.

حجت الاسلام حسين نژاديان پيام تبريک به وزير خارجه وهابي و جنايت کار آل سعود را بي معنا و نابجا توصيف کرد و گفت: چرا بايد به آل سعود جنايتکار که مردم و کودکان بي گناه يمن را قتل عام ميکنند پيام تبريک فرستاده شود.

خطيب نماز جمعه شهر بروجن با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري گفت: آموزش و پرورش در شکل دهي به دنياي آينده نقش دارد لذا مسئولان بايد عملا به معيشت معلمان رسيدگي کنند.

وي بيان کرد: خوشبختانه معلمان در سرتاسر کشور ضمن اين که اعتراض خود را مطرح کردند توطئه دشمن را خنثي کردند که دشمنان نتوانند از اعتراض به حق آنان سوء استفاده کنند.

حسين نژاديان با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري افزود: تيم مذاکره کننده هسته اي نبايد زير چتر تحقير، تحميل و تهديد دشمنان تصميم گيري کند.

وي گفت: هر شخصي در هر سطحي از نظام مقدس جمهوري اسلامي که مسئوليتي پذيرفت بايد با فساد مقابله کند و مماشات نکند.

حجت الاسلام حسين نژاديان با اشاره به وجود قطعه زميني به مساحت ۳۵ جريب در شهر بلداجي که حصار کشي شده، با تاکيد مجدد گفت: ۱۷ جريب از اين قطعه زمين متعلق به منابع طبيعي است؛ چرا مسئولين اين موضوع را پيگيري و برخورد نميکنند.

حسين نژاديان گفت: مسئولين دولت مطلقا کالاي خارجي که مشابه ايراني دارد مصرف نکنند که اين خود بخشي از اقتصاد مقاومتي است.

خطيب نماز جمعه شهر بروجن تجزيه کشورهاي اسلامي از جانب آمريکايي ها، صهيونيست ها و اروپايي ها را که سالها ست به دنبال آن هستند را نقشه شوم و پليد آنان دانست و گفت: جاهلان متعصب نادان عربستان که پاي آمريکايي ها و اسرائيلي ها را به منطقه باز کرده اند متوجه نيستند که وقتي اوضاع به هم خورد و تسلط کامل يافتند خودشان را نابود ميکنند.

انتهاي پيام /۱۰۲۴ج/۵۴۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۴۵:۴۳

3 Jan 2020