۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۲۲۱۸۷
رئيس جهاد کشاورزي شهرستان سامان

باغات شهرستان سامان بين 40 تا 80 درصد خسارت ديدند

رئيس جهاد کشاورزي شهرستان سامان گفت: 40تا 80 درصد باغات شهرستان سامان به علت سرمازدگي خسارت ديده اند.
باغات شهرستان سامان بين 40 تا 80 درصد خسارت ديدند
به گزارش جهانبین نیوز علي خسروي در گفتگو با سامان ما با بيان اينکه ۴۰ تا ۸۰ درصد باغات شهرستان سامان بر اثر سرمازدگي و چوم دچار آسيب شدند، اظهار کرد: سرما زدگي درختان در مراحل گل دهي و ميوه دهي بوده است و سرمازدگي درختان شهرستان سامان از ۲۰ اسفند سال گذشته اغاز و ۶ارديبهشت ما نيز سرما زدگي و چوم در اين شهرستان وجود داشته است.

خسروي با اشاره بر اينکه خسارت وارده به باغات از نظر ارزش ريالي ۱۷۵ ميليارد تومان بوده است، بيان کرد: بيش از هفت هزار هکتار از باغات شهرستان سامان خسارت ديده است.

وي با بيان اينکه بيشترين آسيب را باغات گردو در شهرستان سامان با ۸۰ درصد خسارت ديده اند، اذعان کرد: در بخش گردو ۵۰۰ هکتار از باغات دچار آسيب و خسارت شده اند.

خسروي با بيان اينکه در باغات بادام، زرد آلو ، هلو و آلوچه و گردو به هفت هزار و ۵۰۰ هکتار آسيب وارد شده است که ميزان آسيب ديدگي به تن ۱۶ هزار تن بوده است، بيان داشت: پيش بيني مي شود در ۷ و ۸  ارديبهشت ماه در شهرستان سامان شاهد افت دما باشيم که به کشاورزان توصيه مي شود که در حد امکان چوم سوزي ، شاخه سوزي را داشته و از بخاري هاي باغي استفاده کنند تا باغات کمتر دچار آسيب شوند.



انتهای پیام1020ج /601س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۵۹:۴۳

30 Dec 2019