۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
کد مطلب : ۲۲۰۴۳
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری:

اخلاص، تعهد و تقید به مبانی اعتقادی و اخلاقی و تزکیه نفس از برترین ویژگی های معلم است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان گفت: اخلاص، تعهد و تقید به مبانی اعتقادی و اخلاقی و تزکیه نفس از برترین ویژگی های معلم و مربی شایسته در جامعه اسلامی است.
اخلاص، تعهد و تقید به مبانی اعتقادی و اخلاقی و تزکیه نفس از برترین ویژگی های معلم است
به گزارش جهانبین نیوز مسئول نمایندگی ولی فقیه حجت الاسلام والمسلمین کریم سرافراز یاد و خاطره معلمان شهید به ویژه علامه مرتضی مطهری و مربیان شهید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرارسیدن هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و روز معلم را گرامیداشت.

حجت الاسلام سرافراز، تصریح کرد: خداوند تبارک و تعالی اولین معلم و مربی انسان ها می باشد و عنوان مقدس معلمی برگرفته از اوصاف خداوند متعال است که بر اساس آیات شریفه قرآن کریم، "‌پروردگار جهانیان، ‌به انسان آنچه را نمی دانست آموخت".

وی، افزود: در مکتب اسلام، به آموزش و فراگیری علم اهمیت بسیار داده شده و در این مکبت، تمام افراد بايد معلم و متعلم باشند. یعنی همه باید هم تحصيل کنند و هم تدريس نمايند .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان،‌ گفت: مقام معلم مقام والائي است، مقامي است که بالاتر از مقام معلم نيست و چنين است که وارثان انبياء شمرده مي شوند. چنانچه امام صادق علیه السلام فرموده اند: " اِن العُلما وَرَثه الاَنبياء"، يعني دانشمندان وارثان پيامبرانند.

وی، دعوت به سوی خدا، تربیت الهی فراگیران، دعوت به سوی اصلاح جامعه و تربیت صالح را از رسالت های خطیر معلمان و مربیان برشمرد و تأکید کرد: اخلاص، تعهد و تقید به مبانی اعتقادی و اخلاقی و تزکیه نفس از برترین ویژگی های معلم و مربی شایسته در جامعه اسلامی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، تصریح کرد:‌بدون شک برجسته ترین ویژگی شهید مطهری، خرافه زدایی و ترسیم چهره اسلام ناب محمدی(ص) و وقف سرمایه عمر شریف خود در این راه مقدس و افزایش همدلی و وحدت بین مسلمانان بود و در این ایام باید اندیشه این شهید مطهر در جامعه ترویج گردد.

حجت الاسلام سرافراز، در ادامه برخی از برنامه های بیست گانه هفته عقیدتی سیاسی در رده های سپاه و بسیج استان را برشمرد و گفت: سرکشی از خانواده شهدای مربی سپاه استان، دیدار با علما و ائمه جمعه و جماعات در شهرستان ها، برپایی نمایشگاهی از عملکرد آموزش های عقیدتی سیاسی و آموزش نظامی سپاه، تجلیل از مربیان نمونه از جمله برنامه های این هفته به شمار می رود.

این مقام مسئول، افزود: مسابقه کتابخوانی از آثار شهید مطهری، فراخوان مقاله با موضوع شعار سال در اندیشه شهید مطهر، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی توسط بسیج دانشجویی در دانشگاه ها، همایش های بصیرتی و ورزشی و پیاده روی، نشست های حلقه های صالحین، گردهمایی مربیان و هادیان سیاسی سپاه و بسیج، گلباران قبور مطهر شهدای فرهنگی، زنگ سپاس معلم در واحدهای مقاومت دانش آموزی، گردهمایی مربیان بازنشسته عقیدتی سیاسی و آموزش نظامی، از دیگر برنامه های گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری، روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج استان می باشد.




انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۵۳:۱۸

1 Feb 2020