:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> ایران صعود خود را آغاز کرده/ درگیری با ایران برابر با تلفات بسیار مالی و جانی برای آمریکا است | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۲۱۷۶۴
هافینگتون‌پست:

ایران صعود خود را آغاز کرده/ درگیری با ایران برابر با تلفات بسیار مالی و جانی برای آمریکا است

یک روزنامه آمریکایی نوشت: واشنگتن ایران را به عنوان «قدرت منطقه‌ای» پذیرفته و هرگونه توافق هسته‌ای که شکاف و اختلاف بین آمریکا و اسرائیل و نیز سعودی‌ها را بیشتر می‌کند باعث تقویت مواضع این کشور می‌شود.
ایران صعود خود را آغاز کرده/ درگیری با ایران برابر با تلفات بسیار مالی و جانی برای آمریکا است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، روزنامه آمریکایی «هافینگتون پست» یکشنبه هفته جاری در گزارشی تحت عنوان «آغاز صعود ایران» نوشت: ایران برای اوج گرفتن در موقعیتی بسیار خوب قرار گرفته است. ایران از لحاظ جغرافیای سیاسی تنها کشوری در منطقه است که کم بیش برای هزاران سال مرزهایش دست نخورده باقی مانده و ما شاهد ثبات مذهبی و قومیتی، فرهنگی و حتی قرابت‌های زبانی با وجود چند گویش و لهجه هستیم.

براساس این گزارش، ایران در زمینه برگزاری انتخابات شیوه‌ای دموکرات را در پیش گرفته است. این کشور با ذخایر اثبات شده انرژی نفتی و گازی که به ترتیب در جایگا‌های چهارم و دوم جهان جای دارد، با وجود تحریم‌ها هنوز قادر است نفت خود را به آسیا بفروشد و به محض رفع تحریم‌ها نیز نفت خود را بیشتر خواهد فروخت.

این روزنامه در ادامه با اشاره با چارچوب توافق سیاسی ایران و آمریکا نوشت: به نظر می‌رسد ۲ کشور مشتاق به حصول توافق رسمی تا قبل از ژوئن سال جاری هستند و در همین زمینه برای باقی ماندن فضای گفت‌وگو دولت اوباما ۱.۹ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران را که مسدود شدن آن‌ها به ماجرای گروگانگیری اعضاء سفارتخانه این کشور در تهران و در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب برمی‌گردد ، آزاد خواهد ساخت.

واشنگتن در زمینه خرید مواد غذایی نیز به ایران مجوز فروش ۴.۲ میلیارد دلار نفت را بدون منع و تحریم صادر خواهد کرد. آمریکا همچنین به ایران این امکان را می‌دهد تا به دارایی‌های طلای خود دسترسی داشته باشد.

هافینگتون پست در ادامه با اشاره به فعل و انفعال‌های صورت گرفته بین ایران و آمریکا در لوزان سوئیس نوشت: برای ایران لغو تحریم‌ها در برابر تغییر در برنامه های هسته‌ای تمام عیارش پیشنهاد جذابی بود. از سوی دیگر واشنگتن در مذاکرات هسته‌ای نقش ایران را به عنوان «قدرت منطقه‌ای» پذیرفته است. همچنین هرگونه توافق هسته‌ای که شکاف و اختلاف بین آمریکا و اسرائیل و نیز سعودی‌ها را بیشتر می‌کند باعث تقویت مواضع تهران شده و به این کشور نیروی جدید خواهد بخشید. سرانجام نیز لغو تحریم‌ها باعث شکوفایی اقتصادی ایران و سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در این کشور می‌شود بنابر این پی بردن به برنده بزرگ مذاکرات هسته‌ای مشکل نیست.

این روزنامه آمریکایی در بخش دیگر گزارش خود نوشت: ایران نشان داده که مایل به خودکشی هسته‌ای نیست و هرگز نمی‌خواهد با اسرائیل یا آمریکا درگیر ابرهای قارچی ناشی از نبردهای هسته‌ای شود. ایران در واقع خواهان نفوذ معمول و متعارف در منطقه بوده و بندرت در این مسیر تنها مانده‌است. موفقیت‌های آن‌ها در منطقه در این سال‌ها فوق ‌العاده بوده است.

هافینگتون پست در خاتمه و در نتیجه‌گیری نوشت:در کنار دستـاوردهای ایران ، این آمریکا است که به عنوان بزرگترین عضو تازه وارد در منطقه باقی خواهد ماند و شاید این مسئله در طول دهه‌ها ادامه داشته باشد. امید می‌رود که آمریکا از قدرت نظامی و اقتصادی خود برای ضربه به ایران به عنوان «قدرت جدید منطقه‌ای» استفاده نکند اما در صورت وقوع چنین درگیری با «ایران بسیار نیرومند» ما باید در آینده شاهد فاجعه بزرگ اتلاف منابع مالی و جانی آمریکا باشیم.

انتهای پیام/۱۰۲۴ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۳۵:۰۰

29 Dec 2019