۰
plusresetminus
دکتر اسماعيل جليلي گفت: موضع ما کاملا منفي است و تمام کساني که از اين اقدامات منافع دارند بايد حيثيت ايران و ايراني بودن را ترجيح بدهند به هر منفعتي که اين زد و بندها را به بار آورده است.
ديپلماسي دولتي نتوانست در مقابل اقدام عربستان دفاع کند/ حداقل اجازه بدهند ديپلماسي مردمي تکليف خود را مشخص کند
به گزارش جهانبین به نقل از کوهرنگ خبر، نماينده مردم شهرستان هاي مسجدسليمان ،لالي، هفتکل و انديکا در مجلس شوراي اسلامي در ارتباط با اقدام اخير پليس عربستان در تجاوز به دو نوجوان ايراني اظهار کرد: موضع ما کاملا منفي است و تمام کساني که از اين اقدامات منافع دارند بايد حيثيت ايران و ايراني بودن را ترجيع بدهند به هر منفعتي که اين زد و بندها را به بار آورده است.

دکتر اسماعيل جليلي در ادامه با انتقاد از عدم پاسخگويي دستگاه ديپلماسي دولت در واکنش به اين اقدام افزود: اکنون که ديپلماسي دولتي ما نتوانست به اون گونه اي که شايسته کشور و مردم ايران هست، دفاع کند، حداقل اجازه بدهند ديپلماسي عمومي و مردمي ما تکليف خود را با آل سعود مشخص کند.

جليلي بيان داشت: اجازه بدهند مردم با انعکاس اعتراضات خود و حضور در بخش هايي که تاثيرگذار است مخصوصا سفارتخانه ها و جاهاي ديگر اعتراض خود را نسبت به اين اقدام شنيع مزدوراني که در عربستان، کساني که تحت عنوان شرطه اين اقدام ننگين را انجام دادند حتما اعتراض جدي کنند تا اشد مجازات آنها که حکم اعدام است انجام شود.

اين نماينده مجلس در بخش ديگري ار گفتگوي خود با اشاره به مذاکرات 6 کشور دنيا با ايران هشدار داد و تاکيد کرد: در مذاکرات هسته اي بايد مراقب باشيم که بازي دشمن را نخوريم.

اسماعيل جليلي تصريح کرد: چيزي که مذاکره کننده گان ما مي گويند مبناي عمل قرار بگيرد و همانگونه که مقام معظم رهبري روز پنجشنبه در بيانات خود اعلام و تاکيد کرد.

دکتر جليلي با مهم دانستن موضوع هسته اي کشور و لغو يکجا و کامل تحريم ها گفت: موضوع مهم از اين به بعد است چيزي که تفاهم شده است در عمل از اين به بعد در چهارچوب توافقنامه رسمي بايستي به آن پايبند باشند که بحث اصلي، حذف کامل تحريم هاي اقتصادي ما است.

انتهاي خبر/۱۰۲۴ج/۶۱۰ک
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۲۲:۱۹

3 Feb 2020