۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
کد مطلب : ۲۱۶۸۰
امام جمعه کوهرنگ در خطبه هاي نماز جمعه

نبايد عزت نظام را با هوچي گري هاي بچگانه در عرصه بين الملل زير سوال برد

همه بدانند که اگر مذاکرات امروز در اين سطح در حال پيگيري است اين نتيجه ايستادگي و تلاش دولت هاي قبل است که نبايد ناديده گرفته شود.
نبايد عزت نظام را با هوچي گري هاي بچگانه در عرصه بين الملل زير سوال برد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، امام جمعه کوهرنگ، در خطبه هاي نماز جمعه اين شهر، با سفارش همگان به رعايت تقواي الهي، به سالروز ميلاد فرخنده حضرت فاطمه(س) و روز زن اشاره کرد و با تبريک اين روز و تشريح جايگاه و عظمت صديقه کبري، حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: در وصف جايگاه و عظمت اين بانوي بزرگ اسلام همين بس که خداوند پس از نبوت، امامت را از نسل ايشان قرار داد.

حجت الاسلام سيدشهاب الدين طباطبايي، حضرت زهرا(س) را بهترين الگو براي زنان و بانوان معرفي کرد و با تأکيد بر ضرورت الگوگيري از اين بانوي بزرگ اسلام در همه زمينه هاي ديني، اجتماعي، اخلاقي، رفتاري و ولايتمداري، تصريح کرد: اگر امروز از مقام زنان و بانوان و مادران تجليل مي شود همه به خاطر وجود برترين و کامل ترين زن، همسر و مادر خلقت يعني فاطمه زهرا(س) است که نبايد از آن غافل شد.

امام جمعه کوهرنگ همچنين در ادامه با اشاره به بيانيه هسته اي لوزان، اين بيانيه را به منزله روز خواستگاري دانست که در آن هيچ جوابي مشخص نيست و اظهار داشت: اين که برخي ها بلافاصله ذوق زده شدند و اين بيانيه را يک توافق بي سابقه دانستند، بدانند که هنوز هيچ چيز اين بيانيه مشخص نيست و نبايد عزت نظام را با هوچي گري هاي بچگانه در عرصه بين الملل زير سوال برد.

اين مقام مسؤول با اشاره به اين که بسياري از بندهاي اين بيانيه متأسفانه برخلاف نظر رهبر فرزانه انقلاب و خواسته هاي ايشان است که به صورت مرتب در ماه هاي گذشته به تيم ديپلماسي گوشزد شده است و آن ها را خط قرمز خود دانسته اند، افزود: چند مرحله اي شدن مذاکرات، لغو نشدن همه تحريم ها به صورت يک جا و مطرح نکردن مطالب کلي و جزيي به صورت همزمان از مواردي است که متأسفانه برخلاف تأکيدات پي در پي رهبري مورد غفلت تيم مذاکره کننده قرار گرفته است که بايد در ادامه مذاکرات اصلاح شود.

حجت الاسلام طباطبايي با بيان اين که تيم مذاکره کننده بايد از فرصت سه ماه آينده نهايت بهره را ببرد و در مسير خواسته هاي رهبري حرکت کند، تا در مقام جبران برآيد، خاطرنشان کرد: ما بر اين باور هستيم که تيم مذاکره کننده فرزندان اين انقلاب هستند و همانطور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند، به آن ها اعتماد کامل داريم اما در مقابل مي دانيم که دشمن هم فريبکار است که اين را مي توان از اظهار نظرهاي بي شرمانه آن ها بلافاصله پس از مذاکرات و انتشار بيانيه فهميد.

وي زير سؤال بردن خدمات دولت هاي قبل در زمينه مذاکرات هسته اي را مايه تأسف دانست و افزود: همه بدانند که اگر مذاکرات امروز در اين سطح در حال پيگيري است اين نتيجه ايستادگي و تلاش دولت هاي قبل است که نبايد ناديده گرفته شود.

امام جمعه کوهرنگ،  پذيرفته شدن حق هسته اي ايران از سوي آمريکا را يکي از دستاوردهاي اين بيانيه و مذاکرات دانست و ابراز داشت: سخنان روز گذشته رييس جمهور مبني بر لغو همه تحريم ها به عنوان شرط اصلي پذيرفتن مفاد توافق نامه قابل تقدير است.

اين مقام مسؤول با تأکيد بر اين که دولت مردان بايد نقدهاي سازنده را به جان بخرند و خواسته هاي رهبري را در همه زمينه ها خصوصا در زمينه هسته اي تأمين کنند، اظهار داشت: همانطور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند ما با برخي محدوديت ها موافق هستيم اما بايد مراقب باشيم که همه دستاوردهاي هسته اي و تلاش دولت هاي قبل را نابود نکنيم که در ان صورت به مردم خيانت کرده ايم و ديگر فرصتي براي جبران نيست.

وي همچنين خواستار تعطيلي حج عمره در پي اتفاقات اخير فرودگاه جده و برخورد بي شرمانه مسؤولان سعودي شد و گفت:  بهتر است مسؤولان حج و زيارت در اين رابطه يک تصميم جدي بگيرند؛ تا کي قرار است که شيعيان را با فرستادن به سفر حج غير واجب عمره خوار و ذليل کنيم؟

حجت الاسلام طباطبايي با تأکيد بر اين که سفر حج عمره بايد تعطيل شود چرا که عزت شيعيان در اين سفر زير سؤول مي رود و اين شرم آور است، ابراز داشت: سکوت دستگاه ديپلماسي در برابر عمل بي شرمانه فرودگاه جده مايه تأسف است که بايد وزير خارجه نسبت به اين بي توجهي ها پاسخگو باشد.

وي مصيبت هاي امروز کشور يمن را حاصل وحشي گري عربستان و آل سعود دانست و تصريح کرد: متأسفانه مجامع بين المللي اين نسل کشي هاي وحشيانه را نمي بيند اما کوچک ترين موضع گيري و دفاع از طرف ايران را دخالت در امور يمن مي داند و اين شرم آور و مايه خجالت است.
 
انتهاي خبر/۱۰۲۴ج/۶۱۰ک
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۲۲:۲۱

11 Jan 2020