۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۷
کد مطلب : ۲۱۶۳۹
سی ان ان گزارش داد:

زمزمه‌های لغو توافق هسته‌ای/ اوباما: احمقانه است

جمهوری خواهان که با حرارت زیادی با توافق ساختاری اعلام شده مخالفت کرده اند، در هر دو بخش کنگره آمریکا شامل سنا و مجلس نمایندگان از اکثریت اعضا برخوردارند.
زمزمه‌های لغو توافق هسته‌ای/ اوباما: احمقانه است
به گزارش جهانبین نیوز، شبکه خبری "سی ان ان" (CNN) در گزارشی به اظهاراتی اشاره کرد که "قوام توافق هسته ای را تا پایان ریاست جمهوری باراک اوباما" قلمداد می کنند.

در این میان باراک اوباما وعده های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا در زمینه لغو توافق هسته ای ایران را "احمقانه" خوانده است.

به گزارش این شبکه آمریکایی، احمقانه خواندن این ادعاها از سوی اوباما در پاسخ به "اسکات واکر" فرماندار ایالت ویسکانسن و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا صورت می گیرد که هفته گذشته قول داد "در روز اول ریاست جمهوری خود" آمریکا را از توافق هسته ای بیرون بکشد.

نام فرماندار ایالت ویسکانسن در آخرین نظرسنجی ها در میان نامزدهای احتمالی جمهوریخواه آمریکا نزدیک به صدر جدول قرار دارد.

به گزارش جام نیوز، در این زمینه اوباما در گفتگویی با رادیو ملی آمریکا (NPR) که مشروح آن امروز منتشر شد، گفته است: «این رویکرد احمقانه ای خواهد بود و می دانید احتمالاً آقای واکر هم بعد از این که زمانی برای مطالعه فشرده در سیاست خارجی پیدا کرد همین احساس را خواهد داشت.»

اسکات واکر نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

در موضعی مشابه، "ریک پری" فرماندار پیشین ایالت تگزاس و دیگر نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوریخواه نیز روز دوشنبه قول داد که "ابطال" توافق با ایران را به عنوان "یکی از اولین اقداماتش پس از ورود به دفتر کاری خود" در دستور کار قرار دهد.

در این رابطه اوباما گفته است: «مطمئن است جانشین او آمریکا را از توافقی بین المللی با ایران خارج نمی کند که نه تنها ایالات متحده، بلکه پنج قدرت جهانی دیگر شامل چهار عضو دیگر شورای امنیت سازمان ملل به اضافه آلمان در آن نقش دارند.

او گفت: «می دانید، من مطمئنم هر رئیس جمهوری که انتخاب شود به اندازه کافی راجع به سیاست خارجی و رسومات و رویه های قدرت ریاست جمهوری مطلع است که شروع به زیر سؤال بردن ظرفیت قوه مجریه ایالات متحده درباره ورود به توافقات با دیگر کشورها نکند.»

اوباما گفت: «برگرداندن رویه معمول باعث "جسور شدن دشمنان ما" و مشکل تراشی در روابط آمریکا با متحدانش خواهد شد. او همچنین گفت "اکثر توافقنامه هایی که در سرتاسر جهان وارد آن می شویم" به تصویب کنگره نمی رسند.»

جمهوریخواهان و برخی نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا به دنبال نظارت نهایی بر توافق با ایران هستند و سنای آمریکا قرار است لایحه ای را به رأی بگذارد که اوباما را به پیگیری توافق از طریق کنگره ملزم خواهد کرد.

در همین راستا نمایندگان احزاب آمریکا پیش از این طی نامه ای به مقامات ایرانی هشدار داده بودند هرگونه توافق با رئیس جمهور فعلی تنها تا پایان دوره ریاست جمهوری وی معتبر است و کنگره و رئیس جمهور بعدی به راحتی قادرند توافق انجام شده با دولت آمریکا را به طور یکجانبه ملغی کنند.

سی ان ان در پایان گزارش خود می افزاید: «رأی گیری درباره توافق در کنگره می تواند سرنوشت شومی را برای توافق با ایران رقم بزند.»

جمهوری خواهان که با حرارت زیادی با توافق ساختاری اعلام شده مخالفت کرده اند، در هر دو بخش کنگره آمریکا شامل سنا و مجلس نمایندگان از اکثریت اعضا برخوردارند.»

انتهای خبر/۱۰۲۴ج
مرجع : جام نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۳۹:۳۵

30 Dec 2019