۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۲۱۶۲۰
مديركل ثبت اسناد و املاك چهارمحال و بختیاری خبر داد:

صدور 841 پروانه تخصصی برای مشاورین املاک و خودرو

مدير كل ثبت اسناد و املاك استان از صدور 841 پروانه تخصصي براي مشاورين املاک و خودرو استان چهار محال و بختياري تا پايان اسفند ماه سال گذشته خبر داد.
صدور 841 پروانه تخصصی برای مشاورین املاک و خودرو
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گفت: از اين تعداد ۶۶۹ مورد آن مربوط به مشاورين املاك و بقيه براي مشاورين خودرو صادر گرديده است .

وی اظهارکرد: اين تعداد ۵۳۲ پروانه مربوط به متقاضيان پروانه تخصصي در مرکز استان و بقيه مربوط به ديگر شهرستانهاي استان مي باشد.

محمد حسن بهادر افزود: پروانه تخصصي مشاورين املاک و خودرو طبق توافق هاي بعمل آمده با سازمان صنعت معدن و تجارت و اتحاديه هاي صنف خودرو و املاك پس از آزمون کتبي و مصاحبه تخصصي صادر خواهد شد .

وي گفت: از محل صدور اينگونه پروانه ها مبلغ ۶۱۷ ميليون ريال به حساب خزانه دولت واريز شده است .

وی خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل اجرايي نحوه صدور پروانه تخصصي اشتغال براي مشاوران املاك و خودور كه در سال ۱۳۸۴توسط رياست قوه قضائيه تاييد گرديده است، مشاور املاك به فردي اطلاق مي شود كه با داشتن شرايط لازم براي خريد و فروش املاك و يا دلالي و واسطه گري معاملات مذكور و با رعايت قوانين و مقررات اقدام كند و اشتغال به اين شغل منوط به داشتن پروانه كسب از اتحاديه و پروانه تخصصي از سازمان ثبت اسناد و املاك كشور است.

بهادر بیان کرد: در سال ۱۳۹۳ دراستان چهارمحال و بختياري ۳۱هزار و ۶۸۷سند قطعي منقول مرتبط با اسناد اتومبيل و ۹هزار و۱۸۸سند قطعي غير منقول در خصوص املاك و مستغلات توسط دفاتر اسناد رسمي تنظيم گرديده است.
انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۴۱:۲۰

8 Feb 2020