۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۲۱۴۶۸
مکاني براي تفريحات و ورزشهاي آبي

گرداب «بن» جاذبه گردشگري چهارمحال و بختياري

گرداب بن يکي از جاذبه هاي گردشگري استان چهارمحال و بختياري است که قرار گرفتن گرداب در نزديکي زيارتگاههاي سيد بها الدين و بابا پير احمد، اين منطقه را به يکي از پر بازديد ترين مناطق گردشگري اين استان تبديل کرده است.
گرداب «بن» جاذبه گردشگري چهارمحال و بختياري
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، مجتمع تفريحي گرداب بن يکي از مراکز تفريحي و زيباي استان چهارمحال و بختياري به شمار مي‎رود که در مسير رودخانه زاينده رود و زيارتگاه هاي سيدبهاالدين و «بابا پير احمد» بن قرار گرفته و محل حضور و گذر بسياري از مهمانان و مسافران است.


گرداب بن يکي از مهم ترين مناطق تفريحي شهرستان بن است که در کنار پارک ملت اين شهر واقع شده است و راه مواصلاتي جاده آسفالته، سرويس بهداشتي، آلاچيق، سکوي نشيمن، پارک و پارکينگ، از جمله زيرساخت هاي گرداب بن بوده و نزديکي به شهر ، نزديکي به جايگاه گاز و پمپ بنزين، برخورداري از امکانات رفاهي، کمپ قايقراني و... از ديگر مزيت هاي اين کانون گردشگري است.


گرداب بن در ۲۳ کيلومتري شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختياري در کنار کوهي واقع شده که از زير کوه آب بيرون مي آيد و آب، گردابي تشکيل داده که آب مورد استفاده کشاورزان قرار مي گيرد و يک مجتمع تفريحي ايجاد شده که سالانه گردشگران زيادي را از استان هاي مختلف کشور به اين منطقه جذب مي کند.

اين منطقه به دليل وجود مراکز گردشگري زيادي همچون امامزاده بارده، امامزاده سيد بهاءالدين، رودخانه زاينده رود، چشم اندازهاي زيبا و سد هاي خاکي شيخ شبان و بارده شرايط مناسبي براي گردشگري و گذراندن اوقات فراغت خصوصا در تعطيلات نوروزي فراهم کرده است.

بهترين زمان براي سفر به شهرستان بن و گذراندن اوقات فراغت در کنار گرداب اين شهر را تعطيلات نوروز تا اواخر فصل پاييز است؛ اين گرداب سالانه گردشگران و مسافران زيادي را از مناطق گرمسير و سردسير کشور جذب مي کند.

گون، علف تمشکي، لاله واژگون، سير کوهي، آويشن، شقايق وحشي و جو وحشي از جمله تنوع پوشش گياهي اين منطقه هستند.

وسعت گرداب بن بيش از ۳۸ هزار متر مربع است و مجتمع گردشگري گرداب بن در سال ۸۹ از طرف هيئت دولت به عنوان منطقه نمونه گردشگري معرفي شده است.


انتهاي پيام1020ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۳۸:۴۰

30 Dec 2019