۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۷
کد مطلب : ۲۱۳۸۴

امام جمعه کوهرنگ: تربيت ديني بايد به گفتمان عمومي جامعه تبديل شود

امام جمعه کوهرنگ گفت: روش تربيتي و معرفت افزايي در جريان صالحين، به مشي عملي اهل بيت عصمت و طهارت(ع) و سيره اولياء خدا و بزرگان دين بر مي گردد که بايد نسبت به آن توجه ويژه داشت.
امام جمعه کوهرنگ: تربيت ديني بايد به گفتمان عمومي جامعه تبديل شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، امام جمعه کوهرنگ، در نشست سرمربيان حلقه هاي صالحين اين شهرستان، با اشاره به اين که تربيت انسان مؤمن، بصير، مجاهد، فعال و انقلابي از اهداف اصلي و اساسي شجره طيبه صالحين است، تصريح کرد: شجره صالحين در حقيقت بمنزله هموار کردن مسير ظهور امام عصر(عج)، کادر سازي دوباره براي انقلاب و نيز جريان سازي فرهنگي در کشور با هدف غالب شدن رويکرد فرهنگي در تشکل هاي فرهنگي و ديني است.
 
حجت الاسلام سيدشهاب الدين طباطبايي، با تأکيد بر اين که شجره طيبه صالحين، در صدد راه اندازي حلقه هاي تربيتي، با هدف ايجاد يا تغيير رفتار در مخاطبان، مبتني بر مکتب تربيتي اهل بيت عصمت و طهارت(ع) است، خاطرنشان کرد: روش تربيتي و معرفت افزايي در جريان صالحين، به مشي عملي اهل بيت عصمت و طهارت(ع) و سيره اولياء خدا و بزرگان دين بر مي گردد که بايد نسبت به آن توجه ويژه داشت.
 
امام جمعه کوهرنگ با تأکيد بر اين که بايد تربيت ديني تبديل به گفتمان عمومي و يک فرهنگ شود، اظهار داشت: گفتمان حلقه هاي شجره صالحين نهادينه کردن تربيت ديني و اخلاقي در جامعه است که براي تبيين اين گفتمان، نخستين مرحله تشريح موضوع است.
 
اين مقام مسؤول، هدف نهايي حلقه هاي شجره طبيه صالحين را قرب الي الله دانست و گفت: براي رسيدن به قرب الهي بايد از مرز انسان سازي بگذريم و قبل از انسان سازي جامعه سازي را بايد پياده کنيم.
 
حجت الاسلام طباطبايي با بيان اين که نقش مربي در اين راستا بسيار تعيين کننده است، افزود: نقش و جايگاه مربيان درحلقه هاي تربيتي صالحين کادر سازي براي تحقق جامعه اسلامي است.
 
رييس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان کوهرنگ با اشاره به اين که مربيان داراي نقش بسيار مهمي در گروه‌هاي صالحين هستند، تصريح کرد: مربي سرگروه را بايد به گونه اي تربيت کند که اسلام را مجسم و در رفتار و عمل سرگروه متجلي باشد و مربيان از کنش و واکنش هاي سرگروه الگو بگيرند و اين از نيازهاي امروز حلقه هاي معرفتي است.
 
وي آشنا کردن سرگروه با وظايف خودش، مراقبت و تلاش، باقي ماندن و استقرار سرگروه در ريل تربيتي صالحين را از وظايف مربيان برشمرد و با بيان اين که حلقه هاي صالحين تربيت محور است نه آموزش محور گفت: در آموزش معلم سطح مطلب را پايين مي آورد تا شاگرد مطلب را درک کند اما  در تربيت قضيه عکس است بگونه اي که مربي تلاش نمي کند سطح مطلب را پايين بياورد بلکه سطح شاگرد را بالا مي برد.
 
حجت الاسلام طباطبايي با اشاره به اين که امروز خاک ريزهاي جنگ نرم حلقه هاي صالحين بسيج هستند، خاطرنشان کرد: امروز ما پشت اين حلقه هاي صالحين با دشمن مي جنگيم؛ چرا که جنگ نرم ما با دشمن، جنگ عقايد، جنگ ايمان ها و باورها است.
 
امام جمعه کوهرنگ در ادامه با ارائه گزارشي از روند حلقه هاي طرح صالحين بسيج شهرستان کوهرنگ، سرکشي از اين حلقه ها را کار مستمر مربيان و سرمربيان اين حلقه ها بيان کرد و گفت: يکي از مبناهاي اصلي ما در حلقه هاي تربيتي صالحين، برگزاري نشست هاي پرسش و پاسخ و رفع شبهات ديني است.
 
اين مقام مسؤول با اشاره به اين که بايد خروجي حلقه هاي صالحين خود را در نماز جمعه نشان دهد، بر ارتباط مستمر اعضاي حلقه هاي شجره صالحين با روحانيت و جايگاه نماز جمعه تأکيد کرد.
 
انتهای خبر/۱۰۲۴ج/۶۱۰ک
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۱۰:۴۰

31 Dec 2019