۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷
کد مطلب : ۲۱۳۳۳
امام جمعه کوهرنگ:

فرهنگ منابع طبيعي بايد به فرهنگ عمومي جامعه تبديل شود

حجت الاسلام طباطبايي گفت: از آن جايي که اسلام ديني کامل و جامع نگر است و نگاه آن به زندگي بشر بر اصول مديريت جامع استوار است؛ بنابراين بديهي است که منابع طبيعي مشمول توجه خاص اين دين قرار گيرد.
فرهنگ منابع طبيعي بايد به فرهنگ عمومي جامعه تبديل شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، حجت الاسلام سيدشهاب الدين طباطبایی امام جمعه کوهرنگ، به مناسبت هفته درخت کاري؛ با اشاره به اين که اهميت منابع طبيعي در بخش جنگل ها، مراتع و آبخيزداري، امروز بيش از گذشته اهميت دارد و بايد مورد توجه قرار گيرد، اظهار داشت: منابع طبيعي اضافه بر اهميت اقتصادي، کارکردهاي زيست محيطي، گردشگري، توليد گياهان دارويي، صنعتي و حفظ خاک داشته که به دليل تجديدپذير بودن اهميت بسيار بالاتري از نفت و گاز براي کشور دارد.

طباطبايي، حفظ منابع طبيعي را وظيفه همگاني دانست و اظهار داشت: به يقين يکي از مهم ترين سرمايه هاي اين نظام منابع طبيعي و خدادي است که اگر درست مورد بهره برداري قرار گيرد از ديگر ذخاير سودمند ترخواهد بود و اگر هم درست حفظ و صيانت نشود، خسارت هاي جبران ناپذيري به وجود خواهد آورد.

امام جمعه کوهرنگ، به راه کارهاي حفظ منابع طبيعي اشاره کرد و با بيان اين که راه کار فرهنگي، مهم ترين و بهترين راهکار براي حفظ منابع طبيعي است، ابراز داشت: از آن جايي که اسلام ديني کامل و جامع نگر است و نگاه آن به زندگي بشر بر اصول مديريت جامع استوار است؛ بنابراين بديهي است که منابع طبيعي مشمول توجه خاص اين دين قرار گيرد.

وی خاطرنشان کرد: در آموزه هاي ديني توجه بسيار زيادي به درختکاري و زراعت شده است تا آن جا که پيامبر اکرم(ص) کاشت يک درخت در اين دنيا را برابر با هزاران حسنه در آن دنيا و شکستن يک شاخه درخت را، همتراز با شکستن بال فرشتگان مي دانند.

حجت الاسلام طباطبايي با تأکيد بر اين که فرهنگ منابع طبيعي بايد به فرهنگ عمومي تبديل شود، اظهار داشت: اگر مردم درختکاري، ايجاد فضاي سبز، حفاظت از محيط زيست، حفظ جنگل ها و ديگر منابع حياتي را وظيفه اسلامي و انقلابي خود بدانند به يقين همه مشکلات خود به خود برطرف مي شود.

امام جمعه کوهرنگ با بيان اين که منابع طبيعي از مباحث توسعه پايدار است و بارها مورد توجه و تأکيد خاص رهبر فرزانه انقلاب قرار گرفته است، ابراز داشت: در جامعه ما براي جلوگيري از منکراتي همچون رباخواري، اعتياد، بي حجابي و کارهايي از اين دست، اقدامات فرهنگي بسيار خوبي صورت گرفته است که اثرات خوبي هم به همراه داشته اما متأسفانه براي جنگل خواري و زمين خواري کار فرهنگي درخور شأني انجام نگرفته است که مسؤولان بايد به اين مهم توجه جدي داشته باشند.

رييس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان کوهرنگ با اشاره به اين که اگر جامعه به تخريب جنگل ها حساسيت نشان دهد؛ به يقين کسي جرأت تخريب منابع طبيعي را نخواهد داشت، افزود: در اين ميان نقش روحانيت و حوزه هاي علميه و مراکز دانشگاهي و پژوهشي بسيار اساسي بوده که بايد بيشتر مورد بررسي و توجه قرار گيرد.
 
انتهاي خبر۱۰۲۴ج/۶۱۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۰۲:۳۱

10 Jan 2020