:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> نامه سناتور های آمریکایی به رهبران ایران/ توافق ادامه نمی یابد | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۲۱۳۲۹
بلومبرگ گزارش داد:

نامه سناتور های آمریکایی به رهبران ایران/ توافق ادامه نمی یابد

هر چیزی که توسط کنگره تصویب نشود تنها یک توافق اجرایی است. رئیس جمهور بعدی می‌تواند چنین توافقی را با حرکت یک خودکار لغو کند و کنگره‌های بعدی می‌تواند مفاد توافق را در هر زمانی تغییر دهد.
نامه سناتور های آمریکایی به رهبران ایران/ توافق ادامه نمی یابد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از جام نیوز، خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی با عنوان "نامه ۴۷ سناتور آمریکایی به رهبران ایران و اوباما" نوشت: ۴۷ سناتور جمهوری‌خواه طی نامه‌ای سرگشاده به رهبران ایران اعلام کرده‌اند هر گونه توافق هسته‌ای با ایران پس از پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما معتبر نخواهد بود.

بلومبرگ در ادامه نوشت: در بخشی از این نامه خطاب به مقامات ایران آمده است، با مشاهده مذاکره هسته‌ای شما با دولت ما، احساس کردیم که شاید شما سازوکار قانونگذاری ما را کاملاً درک نکرده‌اید. هر چیزی که توسط کنگره تصویب نشود تنها یک توافق اجرایی است. رئیس جمهور بعدی می‌تواند چنین توافقی را با حرکت یک خودکار لغو کند و کنگره‌های بعدی می‌تواند مفاد توافق را در هر زمانی تغییر دهد.

در روز هشتم اسفندماه، سنای آمریکا اعلام کرد که کاخ سفید موظف است هرگونه توافق احتمالی را برای تایید یا رد به کنگره بفرستد و کاخ سفید نیز در جواب گفت که چنین طرحی را وتو خواهد کرد.

بلومبرگ در پایان نوشت که سناتورهای آمریکایی با این اقدام، ضمن هشدار به اوباما، در راه حصول توافق نیز سنگ‌اندازی کرده‌اند.

انتهای خبر/۱۰۲۴ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۴۴:۴۴

28 Dec 2019