۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۲۱۳۲۴
از سوی نماینده ولی فقیه در استان صورت گرفت:

پیام به بیست و دومین سالروز تاسیس کانون های مساجد در چهار محال و بختیاری

نماینده ولی‌فقیه در استان حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام به مناسبت سالگرد تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد، پیامی صادر فرمودند.
پیام به بیست و دومین سالروز تاسیس کانون های مساجد در چهار محال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد به مناسبت سالگرد تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد، پیامی صادر کردند.

متن‌ این‌ پیام‌ که‌ صبح‌ امروز در همایشی به منظور تجلیل و تقدیر از جهادگران برتر عرصه مسجد در چهارمحال و بختیاری برگزار و توسط مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد قرائت‌ شد بدین‌ شرح‌ است‌:



بسم الله الرّحمن الرّحیم


گردهمایی فعّالین کانونهای مساجد استان را گرامی می دارم ، از اینکه جمعی زیر چتر کانونهای فکری و دینی در مساجد فرصت را مغتنم شمرده و زمینه ساز جذب جمعی از جوانان به مسجد می شوند و از اینکه این جمع ، کانون فرهنگی هنری را به مرکز جنب و جوش و کار و تلاش هنری و تربیتی تبدیل می کنند و از اینکه این جماعت در پی تبدیل مسجد به مرکز پرورش و مرکز رشد و تربیت اسلامی هستند جای بسی قدردانی و تشکّر است و اگر غیر از این باشد یعنی از کانون جز نام و نشان و جز تابلو و چند دستگاه کاری و تبلیغی چیز دیگری مشاهده نشود یا به جمع چند نفر و تفریح و سرگرمی و ورزش بسنده شود یا به آرایش تشکیلاتی و نهایت جلساتی کم بهره و بی محتوا دلخوش بود و یا آمارهای کمّی و کیفی چشم گیر ، امّا فاقد خروجیهای مناسب در اخلاق و تربیت و در معرفت و بصیرت باشد ، اینها و امثال اینگونه اتلاف عمر و سرمایه ، خلاف اهداف بلندی است که کانونها را شکل داده است .

برادران و خواهران فرصت بسیار پر قیمت و مغتنمی در اختیارمان هست ، بیائید مسجد را به کانون وحدت و همدلی تبدیل کنیم ، بیائید از سلایق فردی و از تک رویهای مخرّب پرهیز نمائیم ، بیائید از ظرفیت معنوی مسجد و از امام جماعت و دیگر ارکان و فعّالین مسجد به زیبائی استفاده کنیم ، بیائید آموزش قران و حدیث و احکام و اخلاق را در رأس کارهای تربیتی خود قرار دهیم ، بیائید هنر دینی و مشروع را در آموزشهای اسلامی و معرفتی به کار گرفته و پرجاذبه و زیبا مبلّغ و مروّج اسلام ناب باشیم ، بیائید شبهه زدائی از نسل جوانمان را جدّی بگیریم.

بیائید تغذیه علمی و فکری و دینی خودمان را هم فراموش نکنیم ، تشویق به کتابخوانی و مطالعه کتابهای مفید و رو آوردن خودمان به مطالعه و تحقیق فراموشمان نشود ، بیائید حلقه های پرسش و پاسخ و حلقه های گفتمان و بحث را گسترش دهیم ، بیائید الگوهای خوب تربیت شده در مکتب قرآن و اسلام را معرّفی کنیم ، بیائید داستانهای زیبای زندگی پیامبر و حضرات معصومین علیهم السلام را برای یکدیگر بازگو کنیم ، بیائید از زیبائیهای زندگی شهدا برای یکدیگر بگوئیم و بشنویم ، بیائید عبرتهای تاریخ اسلام و تاریخ انقلاب را تعریف کنیم ، بیائید راه روشن امام و رهبری را با صداقت و خلوص ترسیم کنیم ، بیائید از ضرورت ایستادگی و مقاومت در سختیها گفتمان داشته باشیم ، بیائید چهره خبیث شیاطین ومستکبرین و منافقین را بخوبی برای یکدیگر نشان دهیم.

و بالاخره بگوئیم و بشنویم که همه باید خدائی باشیم زیرا بخواهیم و نخواهیم سمت و سوئی جز خدا نداریم ، بکوشیم چهره رأفت و مهر الهی را ملاقات کنیم و خدای نخواسته با چهره قهر و غضب الهی مواجه نشویم . از تصدیع و وقتی که از شما گرفتم عذرخواهی می کنم و برایتان آرزوی توفیق و سربلندی دارم . از مسئولینی هم که در خدمت شمایند و هدایت و کمک رسانی به کانونهای مساجد شما دارند تقدیر و تشکّر دارم . والسلام علیکم و رحمۀ اللّه.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۴۲:۴۹

30 Dec 2019