۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵
کد مطلب : ۲۱۳۱۳
به همت امام جمعه کوهرنگ صورت گرفت؛

پخش مجموعه تلويزيوني «سرواره» با هدف معرفي قوم غيور بختياري

مجموعه تلويزيوني «سرواره» که به معرفي قوم غيور بختياري، آداب و رسوم و چهره هاي ماندگار اين قوم مي پردازد، به همت امام جمعه کوهرنگ تدوين و آماده پخش مي شود.
پخش مجموعه تلويزيوني «سرواره» با هدف معرفي قوم غيور بختياري
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، حجت الاسلام سيدشهاب الدين طباطبايي امام جمعه کوهرنگ، با اشاره به اين که تدوين مجموعه تلويزيوني «سرواره» از ماه ها پيش در شهرستان کوهرنگ آغاز شده است و هنوز نيز ادامه دارد، گفت: اين سريال با هدف معرفي قوم غيور بختياري و لر، جاذبه هاي گردشگري شهرستان کوهرنگ و بيان آداب و رسوم مردم اين مناطق در حال آماده سازي است.
 
حجت الاسلام سيدشهاب الدين طباطبايي، با بيان اين که ساخت اين مجموعه تلويزيوني، در پاسخ به فيلم سرزمين کهن و اهانت هاي صورت گرفته به قوم غيور بختياري در آن مجموعه تلويزيوني، در حال آماده سازي است، گفت: در اين مجموعه تلويزيوني در تلاش هستيم تا به معرفي اعتقادات ديني اين قوم غيور بپردازيم که تا اين مرحله از کار، بسيار رضايت بخش بوده است.

حجت الاسلام طباطبايي با اشاره به اين که متأسفانه براي معرفي چهره هاي ماندگار قوم بختياري همچون شهيد شيرعلي مردان خان و سردار اسعد بختياري هيچ گونه کاري از سوي رسانه ملي صورت نگرفته است، ابراز داشت: بر آن شديم تا با دعوت از يک گروه فيلم ساز که بيشتر آن ها نيز از فرزندان همين ديار هستند، به معرفي چهره هاي فاخر اين قوم بپردازيم.

 امام جمعه کوهرنگ با بيان اين که فيلم نامه اين مجموعه تلويزيوني بارها مطالعه و مورد بررسي قرار گرفته است، افزود: استان چهارمحال و بختياري و به ويژه شهرستان کوهرنگ داراي جاذبه هاي طبيعي بسيار خوبي است که متأسفانه ناشناخته مانده است.

 اين مقام مسؤول با اشاره به ديدار اعضاي کنگره بزرگداشت شيرعلي مردان خان بختياري با رهبر فرزانه انقلاب و تأکيد ايشان بر معرفي چهره هاي فاخر اين قوم، از عملکرد رسانه ملي در اين مسأله به شدت انتقاد کرد و ابراز داشت: متأسفانه رسانه استاني چهارمحال و بختياري هم نتوانسته است در اين زمينه اقدام قابل توجهي بردارد و اين جاي تأسف دارد.

وي با تأکيد بر اين که قوم بختياري تنها قومي است که صد در صد شيعه و مردماني دوازده امامي دارد و اين در طول تاريخ هم به ثبت رسيده است، گفت: بايد رسانه ملي براي نشان دادن اعتقادات و ولايت مداري اين قوم وارد ميدان شود و با ساخت مجموعه هاي تلويزيوني به معرفي چهره هاي سرشناس اين قوم بپردازد چرا که در حق آن ها بسيار ظلم شده است.
 
انتهاي خبر/۱۰۲۴ج/۶۱۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۵۰:۴۱

29 Dec 2019