۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۲۱۲۷۸
مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا؛

به توافق هسته‌ای خوش‌بین هستم/ به خط‌پایان نزدیک شدیم

خبرگزاری رویترز گزارش داد که فدریکا موگرینی٬ روز جمعه (۱۵ اسفند / ۶ مارس) در کنفرانس روابط خارجی در پایتخت لتونی در ارتباط با مذاکرات گروه موسوم به ۵+۱ با ایران گفت: «توافق خوبی در دسترس است.»
به توافق هسته‌ای خوش‌بین هستم/ به خط‌پایان نزدیک شدیم
به گزارش جهانبین نیوز، "فدریکا موگرینی" مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه گفت که به نتیجه مذاکرات هسته‌ای با ایران خوش‌بین است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه خانم موگرینی ابراز امیدواری کرد گروه ۵+۱ و ایران به توافقی برسند که عدم دستیابی ایران را به سلاح هسته‌ای، تضمین کند.

این دیپلمات ارشد گفته است: بعد از دیدار وزاری خارجه اتحادیه اروپا در روز جمعه، مساله توافق، موضوع تنها چند گام بیشتر است.

بالاترین مقام اتحادیه اروپا حاضر در این مذاکرات یک «توافق خوب» را «در دسترس» می‌داند.

به نوشته سایت دویچه وله، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه گفت او خود را متعهد می‌داند که این گفت‌وگوها را "به پایانی مثبت" برساند. او در ارتباط با انتقادات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، به توافق هسته‌ای با ایران گفت که او معتقد است در مذاکرات اخیر "یا توافقی خوب حاصل می‌شود، یا هیچ توافقی به دست نخواهد آمد."

فدریکا موگرینی در انتها خاطر نشان کرد که "یک مایل آخر" مذاکرات هسته‌ای با ایران بیش از مذاکرات فنی به تصمیمات سیاسی نیازمند است: «باید مسافت باقیمانده تا خط پایان را طی کنیم، در مسافت باقیمانده تا خط پایان باید بیشتر از مسائل فنی بر موضوعات سیاسی تمرکز نمائیم.»

این در حالی است که تنها چند ساعت پیشتر، لورن فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه گفته بود تعهداتی که ایران در مذاکرات هسته‌ای پیشنهاد کرده کافی نیستند.

او همچنین گفت که از وزرای امور خارجه کشورهای آمریکا، بریتانیا و آلمان و همچنین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دعوت کرده تا روز شنبه در پاریس، وضعیت مذاکرات هسته‌ای با ایران را با هم مرور کنند.

وزیر امور خارجه فرانسه گفت: «ما به دنبال یک توافق قاطع هستیم. در حال حاضر، اختلاف نظرهایی وجود دارد.»

انتهای خبر/۱۰۲۴ج
مرجع : جام نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۵۳:۳۵

12 Feb 2020