۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۲۱۲۷۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد:

فعالیت 380 کانون فرهنگی هنری مساجد در چهارمحال و بختیاری

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از فعالیت 380 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان خبر داد.
فعالیت 380 کانون فرهنگی هنری مساجد در چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز جواد کارگران در نشست خبری با رسانه های استان با اشاره به فرا رسیدن 18 اسفند سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: این کانونها با مصوبه 302 مورخ 18 اسفند سال 71 شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت خود را شروع کردند.

کارگران هدف اصلی تشکیل این کانونها را بسط و توسعه نقش واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد عنوان کرد.

وی کانونهای فرهنگی هنری مساجد را یکی از موثرترین و وسیع ترین مراکز فرهنگی نظام دانست و بیان کرد: در طول این 22 سال خدمات شایان توجهی از سوی این کانونها ارائه و فصل مشترکی در ساختار اجتماعی فرهنگی کشور ایجاد شده است.

کارگران با اشاره به فعالیت 380 کانون در سطح استان تصریح کرد: از این تعداد 218 کانون در روستاها و 162 کانون در شهرها فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاهها به عنوان یکی از مراکز مهم در جهت فعالیت فرهنگی هنری جوانان و دانشجویان اند از فعالیت 6 کانون در دانشگاههای استان خبر داد.

کارگران با اشاره به فعالیتهای کتابخانه ای کانونهای مساجد اظهار کرد: 159 کتابخانه مخزن دار و 92 کتابخانه باز در این کانونها احداث شده و فعالیت دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزاری طرح آسمانی اوقات فراغت تابستانی، بزرگداشت مناسبتهای ملی و مذهبی، شناسایی نخبگان و استعدادهای حاضر در مساجد و معرفی به کنگره نخبگان مشهد، برگزاری اردوهای زیارتی، سیاحتی، برگزاری طرح تلاوت نور، جشنواره های متعدد فرهنگی هنری را از جمله برنامه های کانونهای فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد.

وی ایجاد هسته های پژوهشی، برگزاری همایش های کاربردی، مشارکت در طرح قرآنی 1448، تولید اخبار فرهنگی، هنری و درج در خبرگزاری شبستان، چاپ و انتشار نشریات را از دیگر فعالیتهای کانون فرهنگی هنری مساجد نام برد.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۱۳:۲۷:۳۹

4 Apr 2020