۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۲۱۲۷۰

انتقاد ایران از رفتار متناقض مقامات عربستان سعودی

معاون عربی ـ آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان از رفتار متناقض عربستان در روند مذاکره با جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرد. «سعود الفیصل» در تازه‌ ترین اظهارات خود جمهوری اسلامی ایران را حامی تروریسم و اشغال‌ کننده بخشی از سرزمین های عربی نامید!
انتقاد ایران از رفتار متناقض مقامات عربستان سعودی
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حسین امیرعبداللهیان تصریح کرد: در مذاکرات وزیران امور خارجه دو کشور در نیویورک و در سفر بنده به جده گفتگوهای سازنده ای داشتیم و حرف های خوبی از وزیر امور خارجه عربستان شنیدیم، اما متأسفانه آقای سعود الفیصل چند روز پس از هر مرحله از مذاکرات با اظهارات منفی و غیرسازنده رسانه ای که با فضای گفتگوهای دیپلماتیک و مسیر طراحی شده روابط و مذاکرات دو طرف در تعارض است رفتار کرد.

حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی - آفریقای وزیر امور خارجه/ رفتار مقامات عربستان در مبارزه با تروریسم متناقض است

امیر عبداللهیان صراحت، صداقت و حسن نیت را مهم ترین عامل در مسیر گفتگو و مذاکرات دانست و افزود: مسیر گفتگو، مذاکره و همکاری مشترک منطقه ای را با همه کشورها از جمله عربستان سعودی پیگیری می کنیم.

معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: در موضوع تداوم مذاکرات دیپلماتیک اکنون این عربستان است که باید تصمیم بگیرد که به مسیر مذاکره پایبند است یا به اظهارات غیرسازنده رسانه ای؟

امیر عبداللهیان گفت: ما در مسیر مذاکرات سازنده و کمک به کشورهای منطقه در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی مصمم هستیم و لحظه ای درنگ نخواهیم کرد و دیگر کشورها را به این مهم دعوت می کنیم.


سعود الفیصل در تازه‌ ترین اظهارات خود در نشست خبری با وزیر امور خارجه آمریکا در ریاض، جمهوری اسلامی ایران را حامی تروریسم و اشغال‌ کننده بخشی از سرزمین‌های عربی نامید!

انتهای پیام/1021ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۴۳:۳۲

28 Feb 2020