۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۲۰۹۷۶
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

تفرقه افکنی میان شیعه و سنی ابزار همیشگی دشمنان اسلام است

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تفرقه افکنی میان شیعه و سنی را ابزار همیشگی دشمنان اسلام خواندند و گفت: امروز تفرقه افکنان بین شیعه و سنی با افکار بی پایه و متحجرانه ، می کوشند مجالس عزاداری اهل بیت عصمت و طهارت را درگیر کنند.
تفرقه افکنی میان شیعه و سنی ابزار همیشگی دشمنان اسلام است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: با توجه به قرار گرفتن سال جدید در ایام فاطمیه به یقین امسال باید رنگ و جلای فاطمی خیلی بیشتر از گذشته بر جامعه و کشور حاکم باشد.

نکونام از برگزاری مراسم عزاداری ایام دوم فاطمیه از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در استان در منطقه بازفت خبر داد و گفت: همه ساله مراسم عزاداری ایام دوم فاطمیه در دفتر شهرکرد برگزار می شد که امسال بنا بر ضرورت و اهمیت ترویج معارف دینی و روشن نگه داشتن چراغ اهل بیت عصمت و طهارت در مناطق کمتر توسعه یافته، مراسم ایام دوم فاطمیه و روضه خوانی در منطقه بازفت برگزار می شود.

وی گفت: امروز تفرقه افکنان بین شیعه و سنی با افکار بی پایه و متحجرانه، می کوشند مجالس عزاداری اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه حضرت زهرا (س) را درگیر افراط و تفریط ها کرده و میدان را برای دشمنی دشمنان باز کنند که هوشیاری و برخورد با این جریانات انحرافی از وظایف امروز آحاد مردم و دستگاه های فرهنگی است.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: مجالس عزاداری در ایام فاطمیه امسال باید به دور از افراط و تفریط برگزار شود

وی تصریح کرد: مبنا و زمان مطلوب برای برگزاری مجالس و اجتماعات عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در میان آحاد جامعه در ایام فاطمیه پنج روز عزاداری در ایام اول و پنج روز عزاداری در ایام دوم است اما در عین حال هیئت های مذهبی و مساجد می توانند به دور از افراط و تفریط و بر اساس ظرفیت و امکانات خودشان مجالس عزاداری را در این دو ایام برگزار کنند.

حجت الاسلام نکونام اظهار کرد: اگر فلسفه وجودی جلسات ما هیچ تاثیری در روند اصلاح جامعه ندارد بهتر آن است که دیگر این جلسات را برگزار نکنیم چرا که اگر این جلسات باشد و هیچ اثر وجودی نداشته باشد به طور قطع در محضر خدای متعال پاسخی نخواهیم داشت.

وی مشاهده خروجی و آثار جلسات ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر در درون جامعه را از دغدغه ها و مطلبات دلسوزان اسلام و انقلاب دانست و گفت: انتظار ما این است که تصمیمات این ستاد در روند اصلاح و زدودن منکرات از جامعه تاثیرگذار و نقش آفرین باشد اما تا کنون این مهم محقق نشده است.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر در استان در ادامه مساجد را یکی از پایه های اصلی انجام کار فرهنگی و ظرفیتی ارزشمند برای اشاعه معروفات در جامعه دانست و گفت: اگر جایگاه مساجد و ایجاد یک پیوند عمیق بین مردم و مساجد برقرار نشود به یقیین معروفات در جامعه اشاعه و منکرات به صورت چشمگیر رخت بر خواهد بست.

خطیب جمعه شهرکرد با یادآوری سفر اخیر خود به منطقه بازفت ، مهجوریت زدایی از مساجد و برقراری ارتباط بین مردم و مسجد را هدف اصلی از این سفر دانست و گفت: متاسفانه مساجد در این منطقه در مهجوریت و مظلومیت هستند و ارتباط مردم با مساجد ضعیف و کم رنگ است بر همین اساس تمام تلاش و برنامه ریزی ما احیاء مساجد و تغذیه فرهنگی در آن مناطق است.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۴۳:۲۹

15 Feb 2020