۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۷
کد مطلب : ۲۰۴۰۶
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن :

مدیریت شبکه های اجتماعی توسط خانواد‌ه ها مهم، لازم و ضروری است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گفت: با بررسی تاثیر شبکه‌های اجتماعی از جمله وایبر بر روابط اجتماعی و امنیت اجتماعی خانواده و جامعه لزوم مدیریت وایبر توسط خانواده ها ضروری است.
مدیریت شبکه های اجتماعی  توسط خانواد‌ه ها مهم، لازم و ضروری است
به گزارش جهانبین نیوز، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن، گفت: شبکه‌های اجتماعی موبایلی از جمله فرصت‌هایی هستند که در اثر پیشرفت روزافزون فناوری در اختیار ارتباطات انسان هزاره سوم قرار گرفته‌اند اما فرصت‌هایی که به باریکه یک مو قابلیت تبدیل شدن به تهدید را دارند.

حجت الاسلام والمسلمین مجید الهیان نرم‌افزارهایی مانند وی‌چت، تانگو، وایبر، لاین، واتس‌‌آپ، که در حال حاضر به عنوان شبکه‌های اجتماعی موبایلی شناخته می‌شوند و از قضا بسیار هم با استقبال روبرو شده‌اند، ضربه ی مهلکی بر پیکره خانواده وارد می کند.

وی افزود: چه لزومی دارد که به انتشار این حجم از مطلب، عکس و فیلم که در صحت و سقم بسیاری از آنها نیز تردید وجود دارد و مطالبی که انتشار آن به دور از اخلاق و فرهنگ ماست اصرار داشته باشیم، این را باید به استفاده بی‌حد‌و‌حصر از این قابلیت‌ها در همه مکان‌ها بیفزاییم و برای آن چاره‌اندیشی کنیم چراکه در حال حاضر اکثر زمان ملاقات‌های خانوادگی‌مان نیز به حضور در فضای شبکه‌های مذکور می‌گذرد، غافل از اینکه دورهم جمع شدیم تا بیشتر از حضور عزیزان خود بهره‌مند شویم.


الهیان گفت: جای بسی امیدواری است که استفاده‌کنندگان از این شبکه‌ها خود به حضور بیش از حد و غیرضروری در این شبکه‌ها اعتراف می‌کنند اما ظاهراً اعتیادی است که دامنگیر افراد شده و به راحتی هم دست‌بردار نیست.

وی تصریح کرد: آنچه مهم است آگاه‌سازی کاربران است، یعنی این شبکه‌ها بخشی از برنامه‌های پیام‌رسان فوری‌ هستند و باید از حالت صرف سرگرمی، اشتراک‌گذاری مطالب و در نتیجه کاهش ارتباط با افراد خانواده خارج شود و هر فرد در استفاده از این شبکه‌ها برای خود محدودیت زمانی قائل شده و به نوعی آن را مدیریت کند.

الهیان اذعان کرد: باید پذیرفت که مسیر حرکت شبکه‌های اجتماعی به سمت موبایل و حذف سیستم شماره‌گیری مخابرات است، اما آنچه لازم است آگاه‌سازی مخاطبان و کاربران از شرایط استفاده از این شبکه‌هاست که روابط اجتماعی و راوابط و عواطف ‌خانوادگی را تهدید نکند.

وی تأکید کرد: حضور فعال روحانیون ، فعالان فرهنگی و مذهبی و کارشناسان زبده قرآنی و مذهبی در این شبکه های اجتماعی کمک شایانی به پاسخ به شبهات موجود و افزایش اطلاعات مذهبی و قرآنی اعضای این شبکه ها می کند.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۰۶:۱۰

31 Jan 2020