۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۶
کد مطلب : ۲۰۴۰۳
امام جمعه کوهرنگ در خطبه هاي نماز جمعه

اگر مسلمانان با هم يک صدا و متحد شوند ديگر جايي براي خودنمايي ظالمان باقي نخواهد ماند

هدف مشترک همه مسلمانان آن است که جهاني عاري از خشونت شکل گيرد که از نظر شيعيان اين حقيقت در سايه ظهور امام زمان(عج) و از منظر مسيحيت با ظهور حضرت مسيح(ع) محقق مي شود.
اگر مسلمانان با هم يک صدا و متحد شوند ديگر جايي براي خودنمايي ظالمان باقي نخواهد ماند
به گزارش جهانبین به نقل از کوهرنگ خبر، امام جمعه کوهرنگ، در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته کوهرنگ (سوم بهمن ماه 93) با سفارش همگان به رعايت تقوا و حدود الهي، به در پيش بودن ولادت امام حسن عسگري در هفته جاري اشاره کرد و با تأکيد بر برگزاري جشن هاي باشکوه در شهرستان کوهرنگ در اين مناسبت فرخنده، به روايتي از اين امام همام پرداخت و با تشريح توصيه هاي امام حسن عسگري(ع) به نسل هاي پس از خود، تصريح کرد: ايشان رعايت تقواي الهي را نخستين توصيه به افراد جامعه اسلامي مي دانند چرا که در سايه تقوا، انسان خدا ترس مي شود.
 
وي با بيان اين که ورع و خويشتن داري دومين توصيه اين امام همام به انسان ها است، خاطرنشان کرد: انسان بايد يک ترمز داشته باشد تا در هر فضايي قرار نگيرد و به هر کاري دست نزد و به سمت آلودگي ها تمايل پيدا نکند که ورع اين نقش را به خوبي در وجود انسان بازي مي کند.
 
حجت الاسلام طباطبايي با اشاره به اين که اجتهاد در راه خداوند متعال نيز يکي ديگر از توصيه هاي امام حسن عسکري(ع) به نسل هاي آينده است، گفت: به يقين بندگي خداوند کار ساده اي نيست؛ اگر کسي ادعاي بندگي خداوند را مي کند بايد اهل اجتهاد باشد و سختي ها و مشکلات اين راه را نيز با جان و دل بخرد.
 
امام جمعه کوهرنگ با تأکيد بر اين که اجتهاد و مبارزه در راه خداوند متعال، شرط لازم کسب تقوا است، ابراز داشت: انسان بايد در راه دين خدا با هواهاي نفساني مبارزه و جهاد کند چرا که بهشت را به بها دهند نه به بهانه.
 
طباطبايي صداقت و امانت داري را از ديگر توصيه هاي امام حسن عسگري به جامعه پس از خود بيان کرد و ادامه داد: امام حسن عسگري بهترين و نزديک ترين راه بندگي انسان را در سجده هاي طولاني مي داند؛ بنابراين اهل سجده باشيد و با خداي خود از اين راه درد و دل کنيد.
 
وي همچنين با اشاره به اهانت وقيحانه نشريه شيطان صفت فرانسوي به ساحت نبي مکرم اسلام(ص)، اين عمل شرم آور را حرکتي سازمان دهي شده از سوي استکبار و صهيونيسم دانست و افزود: دشمنان اسلام بدانند که ساحت نبوي يعني عظت و غيرت ديني مسلمانان که با همه وجود و با قطره قطره خون از آن دفاع مي کنند.
 
حجت الاسلام طباطبايي در ادامه به نامه رهبر فرزانه انقلاب به جوانان اروپا و آمريکاي شمالي اشاره کرد و با بيان اين که اين حرکت طليعه ظهور امام زمان(عج) است، تصريح کرد: هدف رهبري از انتشار اين نامه معرفي اسلام واقعي از منابع ديني همچون قرآن است نه از دريچه ماهواره و رسانه هايي که به دنبال دروغ پردازي و معرفي اسلام آمريکايي و تکفيري هستند.
 
امام جمعه کوهرنگ با بيان اين که جمهوري اسلامي ايران داعيه دار اسلام ناب محمدي(ص) در همه عالم است، خاطرنشان کرد: اين دعوت پيامبر گونه رهبر معظم انقلاب به خاطر آن است که اگر اسلام درست شناخته شود؛ به يقين حقيقت آن بيشتر فراگير مي شود و همه مشکلات جهان اسلام نيز برطرف مي گردد.
 
طباطبايي با اشاره به اين که در جمهوري اسلامي همه اقليت هاي ديني آزاد هستند و اين همان اسلام واقعي است که جهان تشنه آن است، ابراز داشت: هدف مشترک همه مسلمانان آن است که جهاني عاري از خشونت شکل گيرد که از نظر شيعيان اين حقيقت در سايه ظهور امام زمان(عج) و از منظر مسيحيت با ظهور حضرت مسيح(ع) محقق مي شود.
 
وي با بيان اين که جامعه صهيونيستي و يهودي از وحدت مسلمانان هراس دارند، افزود: اگر مسلمانان با هم يک صدا و متحد شوند ديگر جايي براي خودنمايي ظالمان باقي نخواهد ماند و اين مهم در سايه شناخت درست اسلام از متن اسلام محقق مي شود که رهبر عزيز انقلاب نيز بر همه مسأله تأکيد داشتند.
 
حجت الاسلام طباطبايي همچنين با اشاره به پيروزي انصارالله يمن و استعفاي رييس جمهور اين کشور، اظهار داشت: در بسياري از منابع اسلامي، خروج مرد يماني و آغاز قيام ها در شامات همه از نشانه هاي ظهور امام زمان(عج) است که انشالله هر چه زودتر محقق شود.
 
خطيب جمعه کوهرنگ در ادامه به عملکرد ضعيف دستگاه ديپلماسي کشور در برخورد با کشور فرانسه اشاره کرد و با انتقاد شديد از سفر وزير امور خارجه به کشور فرانسه در اوج اهانت نشريه شارلي ابدو به ساحت پيامبر اعظم(ص)، تصريح کرد: اين حرکت وزير کشور و انفعال دستگاه ديپلماسي در اين مورد با ادبيات ديني و غيرت الهي مردم هم خواني ندارد و شرم آور است.
 
طباطبایی با بيان اين که عملکرد نامناسب و ضعيف دستگاه ديپلماسي عامل بسياري از زياده گويي هاي کشورهاي غربي است، افزود: به يقين تحقق اقتصاد مقاومتي مد نظر رهبر فرزانه انقلاب با چنين حرکت هاي ديپلماسي تحقق نمي يابد.
 
وي با اشاره به اين که چشم برخي از دولت مردان براي رفع مشکلات اقتصادي و تحريم به دنبال وابستگي به اروپا و کشورهاي غربي است، تصريح کرد: اين رويکرد با شعار «هيهات من نذله» مغايرت دارد و باعث خجالت و شرمندگي است.
 
حجت الاسلام طباطبايي با بيان اين که اين انقلاب و نظام بر پايه شعار «اياک نعبد و اياک نستعين» شکل گرفته است، ابراز داشت: اگر تنها از خدا بخواهيم و دل به ديگران نبنديم؛ به يقين همه مشکلات برطرف خواهد شد.
 
خطيب جمعه کوهرنگ با اشاره به اين که در اين دولت با آغاز مذاکرات هسته اي تا به امروز بيش از 50 تحريم جديد به ما تحميل شده است، گفت: مسؤولان و دولتمردان نسبت به اين مسأله توجه بيشتري داشته باشند و بدانند که راه شکستن تحريم ها، تکيه به داشته هاي داخلي است.
 
وي همچنين با اشاره به بزرگداشت 6 بهمن 1360، سالروز حماسه مردم آمل اظهار داشت: در آن روزها مردم انقلاب و بسيجي شهر آمل با محوريت سپاه پاسداران اين منطقه در مقابل فتنه کمونيست ها ايستادند و تودهني محکمي به دشمنان زدند.
 
حجه الاسلام طباطبایی در پايان از استقرار دبيرخانه جشنواره برف يخي در شهرستان کوهرنگ براي هميشه و همچنين افتتاح نمايشگاه نماز و حجاب به مناسبت دهه فجر در محل دفتر امام جمعه شهرستان کوهرنگ خبر داد.

انتهاي خبر/1024ج/610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۳۱:۱۸

12 Feb 2020