۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
کد مطلب : ۲۰۲۴۷
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری کشور خبر داد:

1 میلیون و 250 هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری کشور گفت: جامعه روستایی و عشایر 6 میلیون خانوار اند که 1 میلیون و 250 هزار نفر آن تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اند.
1 میلیون و 250  هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اند
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز محمدرضا رستمی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستائیان و عشایر در شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری گفت: این صندوق از صندوقهای چهارگانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

رستمی با اشاره به قدمت 9 ساله این صندوق اظهار کرد: این صندوق بیمه اجتماعی سه قشر شریف کشاورز، روستایی و عشایر است که به صورت اختیاری است.

وی افزود: جامعه روستایی و عشایر 6 میلیون خانوار است که 1 میلیون و 250 هزار نفر آن تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اند.

رستمی در خصوص وضعیت این صندوق در استان تصریح کرد: کل مشمولین کشاورز، روستایی و عشایر استان چهارمحال و بختیاری 108 هزار خانوار است که از این تعداد 18 هزار و 500 نفر یعنی تنها 18 درصد تحت پوشش این بیمه اند.

وی در خصوص تفاوت این صندوق با تامین اجتماعی بیان کرد: این بیمه چون اقشار ضعیف و محروم را در برمی گیرد از حمایت و کمک های خوب دولت بهره مند است.

رستمی اعطای حقوق به مستمری بگیران بعد از پرداخت 15 سال حق بیمه، پرداخت حقوق بازنشستگی و از کار افتادگی و پرداخت مستمری به بازماندگان فرد فوت شده را از مزیت های این صندوق عنوان کرد.

وی اظهار کرد: تا کنون 140 هزار نفر از مددجوبان کمیته امداد و 37 هزار نفر از سازمان بهزیستی تحت پوشش این صندوق قرار گرفته اند.

رستمی با بیان اینکه این صندوق در بین مردم کمتر شناخته شده است بیان کرد: تلاش ما این است تا با افزایش ردیف های مستمری پوشش های خود را گسترش دهیم تا جامعه هدف از مزایای این صندوق بهره مند شوند.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۱۲:۰۵

28 Dec 2019