۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۲۰۱۹۵
مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان خبر داد:

برگزاری همایش های تخصصی کشاورزی ارگانیک و گیاهان دارویی

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری از برگزاری همایش های تخصصی کشاورزی ارگانیک وگیاهان دارویی در مرکز استان خبر داد.
برگزاری همایش های تخصصی کشاورزی ارگانیک و گیاهان دارویی
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرگزاری بسیج؛ مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان در جلسه با رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی چهارمحال و بختیاری، پیرامون برگزاری همایش های تخصصی کشاورزی ارگانیک و گیاهان دارویی،‌ ضمن ابراز خرسندی و استقبال از حرکت سازنده بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در عرصه های اقتصادی، با هدف افزایش تولید در واحد سطح ،برای هرگونه همکاری اعلام آمادگی کرد.
مهندس سید طاهر نوربخش، افزود:‌ استان چهارمحال وبختیاری با دارا بودن ظرفیت بالای تولید محصولات کشاورزی باغی، زراعی و گلخانه ای یکی از قطبهای تولید به شمار می رود و به خاطر ارتباط مستقیم تولید و مصرف محصول ارگانیک با سلامت جامعه، تولید این گونه محصولات از اهمیت و جایگاه ویژه ای چه در سیاستگذاری های وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت و درمان برخوردار است.

وی، به ظرفیت بالای بسیج و توان لازم برای حضور در عرصه طرح های مشاوره ای مانند؛"طرح بسیج همگام با کشاورز"، اشاره کرد و گفت: بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی می تواند کمک شایانی درافزایش تولید با تاکید بر تولید محصول سالم داشته باشد و با همکاری و برخورداری هم زمان از توان کارشناسی سازمان جهاد کشاورزی و ظرفیت بسیج مهندسین کشاورزی می توان در کنار کاهش هزینه ها ، به بهترین نتایج نایل شد.

وی، هم افزایی تخصص و تجربه سازمان جهاد کشاورزی و بضاعت نیرویی بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: بحث کشت و پرورش گیاهان داروئی و ترویج این بحث از اهمیت بالایی در استان چهارمحال و بختیاری برخوردار است.

نوربخش، گفت: برخی از گونه های گیاهان داروئی نظیر بومادران کلاری، مرزه وکرفس بختیاری، آویشن دنایی و...، انحصاری این استان بوده و به خاطر نپرداختن به این موضوعات، در حال انقراض است. و باید به سمت فرهنگ سازی و تروج کشت و پرورش و اهلی کردن گیاهان دارویی و به ویژه گونه های وحشی موجود در استان حرکت کنیم.

وی، افزود: اهمیت این موضوع تاحدی است که ستادی درسطح معاونت ریاست جمهوری تشکیل شده است و در استان ها نیزکارگروه تخصصی گیاهان دارویی به ریاست معاونت برنامه ریزی استاندار تشکیل شده و بسیج می تواند با فرهنگ سازی کشت و پرورش گیاهان دارویی همکاری نماید تا هم مردم هجوم کمتری به عرصه های ملی ببرند و هم نسل این گونه های با ارزش حفظ شود و قطعاً درآمد زایی خوبی برای خانوار روستائیان و ایجاد اشتغال برای جوانان داشته باشد.

در پایان مهندس نوربخش ضمن ابراز خرسندی از تعامل سازمان جهاد کشاورزی با سازمان بسیج مهندسین کشاورزی، تصریح کرد، این گونه همکاری های متقابل میتواند کمک شایانی به بحث تولید و ایجاد امنیت غذایی و کمک به اقتصاد کشور نماید.

در این جلسه مقرر شد، در آینده نزدیک، همایش های تخصصی کشاورزی ارگانیک وگیاهان دارویی با همکاری بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در مرکز استان برگزار شود.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۱۴:۲۲

11 Jan 2020