۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۲۰۱۹۱
معاون شهرسازی شهرداری شهرکرد خبر داد:

برخورد قانونی با عاملان ساخت و سازهای غیر مجاز

معاون شهرسازی شهرداری شهرکرد گفت: رویکرد شهرداری بر آن است تا با عاملان ساخت و سازهای غیر مجاز برخورد جدی شود تا توسعه شهری در مرکز استان به نحو مطلوبی دنبال گردد.
برخورد قانونی با عاملان ساخت و سازهای غیر مجاز
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز معاون شهرسازی شهرداری شهرکرد گفت: بی توجهی های مالکان و اعضای هیئت مدیره یک تعاونی مسکن مهر نسبت به عدم توجه به مفاد پروانه ساختمانی و اخطارهای مأموران اجرائیات شهرداری شهرکرد تاکنون باعث مسدود شدن ۱۸ پنجره و تراس از پنج بلوک آپارتمانی در شهرک مهر منظریه شهرکرد شده است.

بهادر عبدالغنی با اشاره به تخلف ساختمانی صورت گرفته در شهرک منظریه ، تعداد کل پنجره و تراس های غیر مجاز ساخته شده در این بلوک های آپارتمانی را ۴۶ مورد اعلام کرد.

وی هدف از این اقدام را عدم توجه به مفاد پروانه ساختمانی، اشرافیت به ملک های مقابل و ساخت و ساز غیر مجاز از سوی پیمانکار مربوطه عنوان کرد.

عبدالغنی تصریح کرد: پیش از این اخطاریه های لازم برای جلوگیری از این تخلف، توسط مأموران اجرائیات شهرداری شهرکرد صادر شده بود که در نهایت پس از بی توجهی و عدم همکاری پیمانکار، پرونده این تخلف ساختمانی به کمسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ارجاع و حکم صادره در حال اجرا می باشد.

وی با تأکید بر عزم راسخ شهرداری شهرکرد در برخورد با تخلفات ساختمانی گفت: رویکرد شهرداری بر آن است تا با عاملان ساخت و سازهای غیر مجاز برخورد جدی شود تا توسعه شهری در مرکز استان به نحو مطلوبی دنبال گردد.

عبدالغنی با بیان اینکه باید فضایی ایجاد شود تا متخلفان احساس نا امنی کنند، افزود: احساس امنیت متخلفان موجب می‌شود تا متخلفان ساختمانی بی‌دغدغه به تخلف خود ادامه دهند و قطعا این موضوع لطمه‌های جبران‌ناپذیری به شهر و شهروندان وارد می‌کند.

معاون شهرسازی شهرداری شهرکرد خاطرنشان ساخت: سیاست و برنامه ما جلوگیری از بروز تخلفات ساختمانی در این شهر است و مأموران شهرداری با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز به شدت برخورد قانونی خواهند داشت و در این زمینه به صورت جدی برابر ضوابط برخورد خواهد شد.

وی افزود: در این خصوص سازمان نظام مهندسی ترتیبی اتخاذ نماید تا مهندسان ناظر قبل از مبادرت مالک به اجرای خارج از مفاد پروانه ساختمانی گزارش را به شهرداری و واحد اجرائیات ارسال نمایند و مالک را از نبود استحکام لازم ساختمان و حتی انصراف از نظارت آگاه سازند.

وی اضافه کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان نیز در خصوص نظارت عالیه بر فرایند نظارت اعضای محترم نظام مهندسی باید اقدامات لازم را انجام نماید تا بتوان در مبحث جلوگیری از تخلفات ساختمانی گام اساسی برداشته شود.

بهادر عبدالغنی خاطرنشان ساخت: در قبال شهروندان قانون مدار سیاست های تشویقی وجود دارد که درصورت تمایل متقاضیان، تراکم و سطح اشغال بیشتر در ساختمان را می توان از مجاری قانونی مانند کمیسیون ماده پنج پس از بررسی محل و سرانه خدمات و مالکین مجاور اقدامات لازم را صورت داد و در این زمان اعضای محترم کمیسیون مذکور باید همکاری لازم را داشته باشند.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۲۶:۱۳

28 Dec 2019