۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶
کد مطلب : ۲۰۱۴۱
البناء نوشت؛

سلاح نفت هم نخواهد توانست ایران را به زانو درآورد

تغییر مواضع آمریکا نسبت به تهران از یک سو و به بن بست رسیدن تاکتیک های سیاسی و اقتصادی عربستان از سویی دیگر، مقامات ریاض را به این نتیجه رسانده است که سلاح نفت نخواهد توانست ایران را به زانو درآورد.
سلاح نفت هم نخواهد توانست ایران را به زانو درآورد
به گزارش جهانبین نیوز، روزنامه البناء نوشت: «عربستان به خوبی می داند که جایگاه منطقه ای خود را در مقایسه با نفوذ ایران باخته است. عربستان می پندارد با نفت و ثروت می تواند همپیمانان منطقه ای بدست آورد و جایگاه خود را در منطقه بالا ببرد. می توان گفت عربستان آنچه را که از سالیان درازی برای قدرت گرفتن در منطقه مهیا کرده بود، اواخر ۲۰۱۴ از دست داد. عربستان با اشتباهات محاسبه ای خود به نتیجه قطعی رسیده است که ایران در عراق و سوریه بر سیاست ریاض غالب شده است. ایران توانست با هماهنگ کردن شیعیان عراق و سوریه و ممانعت از تحقق بسیاری از اهداف گروه های سنی مانند داعش و النصره که غربی ها آنها را مایه ناآرامی می دانند، به پرچمدار امنیت و استقرار منطقه تبدیل شود.»

این روزنامه لبنانی در ادامه افزود: «در این میان، عربستان از آمریکا انتطار داشت تا موضعگیری های سابق ایالات متحده در کنار اسرائیل بتواند مانع گسترش نفوذ ایران در منطقه شود ولی همه شاهد بودند که مقامات کاخ سفید بارها همکاری مشترک تهران را برای مبارزه با تروریسم در منطقه خواستار شده اند.

باراک اوباما در گفتگوی ویژه ای که اخیرا با شبکه رادیویی «NPR News» انجام داده بود اذعان کرده است که ایران به یک قدرت موفق در منطقه تبدیل شده است و وی از همکاری مشترک واشنگتن با تهران با تمام وجود استقبال می کند چرا که این مسئله قادر خواهد بود تا جایگاه سیاسی واشنگتن را در خاورمیانه تغییر دهد.»

این روزنامه در پایان نوشت: «وجود این واقعیت ها برای محافل سیاسی پوشیده نیست. مقامات عربستان با سیاست های خود در زمینه نفت و مسائل منطقه ای نتوانسته اند تا در مقابل ایران قد علم کنند. نفت و ثروت عربستان قادر نیست تا جایگاه ایران را در منطقه به انزوا تبدیل نمایند. تغییر مواضع آمریکا نسبت به تهران از یک سو و به بن بست رسیدن تاکتیک های سیاسی و اقتصادی عربستان از سویی دیگر، مقامات ریاض را به این نتیجه رسانده است که سلاح نفت نخواهد توانست ایران را به زانو درآورد.»

انتهای خبر/1024ج
مرجع : جام نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۳۹:۳۱

30 Dec 2019