۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶
کد مطلب : ۱۹۹۴۵
امام جمعه شهرکرد:

عملکرد برخی فرمانداران استان افراط گرایانه است/ بعضی دولتمردان 9 دیماه را علیه خود قلمداد کردند

حجت الاسلام نکونام گفت: برخی از دولتمردان 9 دیماه را علیه خود، قلمداد کردند، با سکوت کردند و با حضور کم رنگ در میدان داشتند در صورتی که مردم ، فتنه گران را در این روز طرد و جارو کردند.
عملکرد برخی فرمانداران استان افراط گرایانه است/ بعضی دولتمردان 9 دیماه را علیه خود قلمداد کردند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد، حجت الاسلام و المسلمین نکونام در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی، سیاست راهگشای حال حاضر کشور است افزود: اجرای این سیاست ها بر دولت مران لازم الاجراست اما برخی حتی حکم حضور در جلسات راهبردی اقتصاد مقاومتی را به دلیل تناقض با سیاست های دولت نپذیرفتند که بسیار مایه تاسف است.

وی به 12 تا 17 ربیع الاول به نام هفته وحدت اشاره کرد و بر اجتماع و همد لی در گستره های مختلف اعم از جهان اسلام، ایران، استان ، شهر و حتی روستا تاکید کرد.

نکونام در ادامه با اشاره به حدیثی از حضرت رسول (ص) گفت : طبق این حدیث دو نفر بهتر از یک نفر، سه نفر بهتر از دو نفر ، جهار نفر بهتر از سه نفر است و پیامبر اکرم(ص) اجتماع شدن تاکید کرده اند چرا که دست خدا با اجتماعات است، در اجتماعات بزرگ هدایت خدا هویدا می شود و هرکس که تفرقه ایجاد کند، در آتش الهی است.

خطیب نماز جمعه شهرکرد سوق دادن برنامه های مذهبی و ملی به سمت اجتماعات بزرگ با ذکر مثال راهپیمایی اربعین را کار پسندیده ای عنوان کرد و خواستار رواج آن شد .

رییس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به کشف حجاب در 17 دی 1314 توسط رضا خان پهلوی گفت: از آن زمان تاکنون ، دشمن بر طبل بی حجابی کوبیده است و تا امروز، حجاب مطلوب، در جامعه اتفاق نیفتاده است.

نکونام با اشاره به توهین روزنامه اطلاعات به حضرت امام(ره) در 17 دیماه سال 56 گفت : رژیم پهلوی به خیال خود به دنبال آن بود که با استفاده از غفلت مردم، بااین کار تاثیر گذاری حضرت امام (ره) را کاهش دهد اما در 19 دیماه همان سال مردم با برپایی قیامی در شهر قم پاسخ این کار را دادند و ار آن پس بصیرت در جامعه، به طور متوالی تزریق شد تا آن که به پیروزی انقلاب منجر شد.

وی قیام 19 دیماه 56 را بصیرت مردم در دفاع از امام (ره) دانست و افزود : 9 دیماه سال 88 نیز بصیرت مردم در دفاع از مقام معظم رهبری بود و این راه ، همچنان باید امتداد داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان, عملکرد برخی از دولتمردان را در 9 دیماه امسال مطلوب ندانست و افزود: برخی از دولتمردان 9 دیماه را علیه خود، قلمداد کردند، با سکوت کردند و با حضور کم رنگ در میدان داشتند در صورتی که مردم ، فتنه گران را در این روز طرد و جارو کردند، اما ما معتقدیم که دولتمردان در کشتی اعتدال نشسته اند.

وی افزود: مردم در نهم دیماه ، تندروها و افراط گرایان که می خواستند کشور را به بیگانه بسپارند را جارو کردند و پرحم اعتدالی که راه آن راه امام(ره) و مقام معظم رهبری است را بلند کردند.

امام جمعه شهرکرد با بیان این که هرکس با ادعای اعتدال، غیر از مسیر ولایت را برود، دروغ می گوید افزود: انتظار آن است که در 9 دیماه همه نقش خود را ایفا کنند. حجت الاسلام و المسلمین نکونام، عملکرد بعضی از فرمانداران و بخشداران استان را بر بستر افراط گری دانست.

نماینده ولی فقیه در استان در تذکری به مسئولان اجرایی استان گفت: انتطار آن است که به اعتدال پای بند باشند و از این تندروی ها کاسته شود.

وی در ادامه به برگزاری یادواره 883 شهید شهرستان شهرکرد در روز پنجشنبه 18 دیماه دذ مصلی شهرکرد اشاره کرد و گفت : همزمان با این برنامه ها یادواره 280 شهید عملیات کربلای 5 که 9 نفر از آن ها سرداران شهید هستند، نیز برگزار می شود.

خطیب نماز جمعه شهرکرد در انتقادی از مطرح نشدن نام استان چهارمحال و بختیاری در رسانه ها در بین استان های پیشرو که یک روز زود تر از 9 دیماه یعنی 8 دیماه 88 خلق حماسه کردند گلایه کرد.

نکونام با اشاره به حوادث بحرین و خشونت آل خلیفه، دستگیری شیخ علی سلمان را باعث شعله ور تر شدن اعتراضات مردم دانست که منجر به پیچیده شدن طومار آل خلیفه می شود.


انتهای پیام560م /1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۳۰:۴۳

9 Feb 2020