۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹
کد مطلب : ۱۹۸۳۹

پس ازچندسال مسير اصلي پروژه آب و فاضلاب بن با تغييراتي تعيين شد

پروژه آب و فاضلاب بن که يکي از پروژه هاي ملي بن بوده پس از سال ها بحث و بررسي مسير اصلي اش توسط کارشناسان تعيين شد و به توافقات نهايي با کشاورزان رسيد.
پس ازچندسال مسير اصلي پروژه آب و فاضلاب بن با تغييراتي تعيين شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، طرح راه اندازي فاضلاب شهرستان بن به عنوان يک طرح ملي و تاثيرگذار در پيشرفت و آباداني و سلامت عموم مردم اين شهر، چند سالي است که دچار وقفه و مشکلات عديده اي شده و تاکنون هيچ گونه پيشرفتي در اين راستا صورت نگرفته است


در نشستي که، با حضور معاون آبفاي استان و تعدادي از کشاورزان در شهرداري بن برگزار شد، کشاورزان و نمايندگان شهر بن به بحث و گفت وگو پرداخته تا بتوانند در راستاي پيشبرد اين طرح عمراني به نتايج مطلوبي برسند.



خدابخش طاهري رئيس شوراي شهر بن در اين نشست با تاکيد بر همکاري مصرانه کشاورزان در اين خصوص گفت: عدم مشارکت کشاورزان در اين طرح سبب ايجاد اختلال در راه اندازي اين پروژه مي شود.


وي با بيان اينکه اين جلسه آخرين جلسه است و اگر توافق حاصل نشود قانون وارد عمل خواهد شد گفت: تاکنون هشت جلسه با حضور تعدادي از کشاورزان برگزار شده و هر بار به دلايلي نتوانستيم به نتيجه مطلوبي برسيم.


طاهري تصريح کرد: کشاورزان تاکنون همکاري مطلوب داشته و حرف آنان نيز حق بوده اما مشارکت در اين طرح عمراني، آباداني شهر را به همراه داشته و مي تواند نقش به سزايي در سلامت خانواده ها داشته باشد وبه سرانجام رساندن آن مستلزم ازخودگذشتگي کشاورزان است.


وي گفت : براي پيشبرد اين طرح و تسريع در آن شوراي شهر تصميم گرفته بود هزينه آسفالت را با مشارکت فعالانه ي مردم تقبل کرده و شرکت آبفاي استان نيز در ازاي اين هزينه در مقابل ۸کيلومتر مربع ۲۰کيلومتر مربع حفاري کند که اين امر نيز به دليل عدم همکاري کشاورزان لغو شد و هم اکنون نيز مقرر شده است اگر شوراي شهر هزينه آسفالت را متقبل شد حتما با نظر خواهي عموم مردم و رضايت آنان باشد.


در اين جلسه تعداي از کشاورزان نيز دلايل عدم همکاري خود را با اين طرح عمراني عنوان کردند .


يکي از کشاورزان گفت: در ابتداي اين پروژه به کارشناساني که برسر زمين ها آمده بودند مطرح کرديم مسير انتخابي مسيري غلط است و عدم توجه به نظرات کشاورزان که ساليان سال بر روي اين زمين ها کار کرده اند اين مشکلات را به همراه داشته است.


وي تصريح کرد: پيشرفت در اين پروژه يکي از خواسته هاي همه کشاورزان است که در اين جلسه حضور داشته و يا حضور ندارند اما به شرط اين که اصولي پيش رود و نقش برداري ها تغيير نکنند.


کشاورزي ديگر گفت: عدم حضور تمامي کشاورزان در اين جلسات موجب شده تا اين طرح به تصويب نرسد و بايد تمام نظرات کشاورزان گرفته شود.



وي گفت: اگر نقشه برداري اصولي صورت بگيرد و کشاورزان بدانند چه قسمتي از زمين هاي خود را ازدست مي دهند بهتر مي توانند با اين مساله کنار بيايند.


در ادامه کشاورزي ديگر گفت: عدم اجازه از کشاورزان براي ميخ کوبي موجب اين اعتراضات شده و کشاورزان حق دارند اعتراض کنند و بايد هزينه زمين هاي از دست رفته کشاورزان نيز به کشاورزان پرداخت شود.


وي گفت: اين زمين ها نه تنها براي کشاورزي مطلوب بوده بلکه به دليل موقعيت زمين ها و درون شهري بودن آن ها کشاورزاني که تمايل به کشاورزي ندارند نيز مي توانند ساخت و ساز کرده و اين زمين ها را به ساختمان هاي مسکوني تبديل کنند.


در پايان جلسه با بحث ها و گفت و گو هاي فراوان مقرر شد به پيمان کار جديد نقشه اصلي را بر سر زمين ها به کشاورزان توضيح داده و يک نقشه اصولي و ثابت ارئه دهد و اگر مشکلي نيز پيش آمد خود پيمان کار جواب گو باشد.


سپس با سرکشي از زمين هاي کشاورزي و مشخص نمودن محدوده اي که پيمان کار در نظر گرفته است کشاورزان حاضر در زمين ها راضي به فروش زمين هاي خود با قيمت تعيين شده هر متراژ ۴۰هزار تومان شدند.



به گفته خدابخش طاهري اين آخرين نشستي بود که پيرامون کانال کشي و جلب رضايت کشاورزان برگزار شده و اگر کشاورزان رضايت ندهند از طريق قانون براي انجام پروژه وارد عمل خواهند شد.


گفتني است؛ اين جلسه با حضور ۱۵ نفر از دويست کشاورزي که اين پروژه از زمين هاي کشاورزيشان عبور مي کند برگزار شد.

انتهاي پيام1020ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۰۸:۰۳

29 Dec 2019