۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶
کد مطلب : ۱۹۴۱۵
رئيس دانشگاه پيام نور سامان :

روز دانشجو پيروزي خون بر شمشير

به مناسبت 16آذر روز دانشجو مراسم بزرگداشت و تجليل از دانشجويان برتر در دانشگاه پيام نور سامان برگزار شد.
روز دانشجو پيروزي خون بر شمشير
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما مراسمي به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو با حضور امام جمعه شهرستان و مسئولين شهرستاني و رئيس دانشگاه و دانشجويان در دانشگاه در سالن همايش دانشگاه پيام نور سامان برگزار گرديد.



جمشيد ابراهيم پور رئيس دانشگاه پيام نور سامان گفت: ضمن تبريک روز دانشجو وياد وخاطره شهداي ۱۶ آذر سال ۳۲ ۱۳را گرامي داشت.


ابراهيم پوراظهار کرد: از مهم ترين ويژگي هاي اين قشر فرهيخته جامعه، موقعيت شناسي و آگاهي از اقتضائات زمان و مکان مي باشد. اگر تا ديروز دانشجويان متعهد، رسالت، ستيز با دشمنان خارجي و حاکمان فاسد داخلي را بر عهده داشتند، امروزه بايد جهاد علمي را سرلوحه انديشه و عمل خود قرار داده و بکوشند که در اين مقطع تاريخي، در برون رفت کشور از مشکلات فرارو نقشي سازنده و تاثير گذار ايفا کنند.

وي بيان داشت: چه زيبا فرمودند امام راحل عظيم الشانمان که: اي جوانان عزيز! و اي دانشجويان و دانشمندان! و اي اميد امروز و فرداهاي امت و اسلام! امانت‏بزرگ استقلال و آزادي که از دام دو قطب شرق و غرب با مجاهدت و فداکاري ملت عظيم‏الشان ايران به دست آمده است، به شما عزيزان سپرده شده و مسئوليت‏بزرگي به عهده همه گذاشته است، همه ملت‏به خصوص دانشجويان مسلمان که رهبران آينده هستند، مسئول نگهباني از اين امانت‏بزرگ الهي مي‏باشند .


وي اين روز را روز در هم آميختن تقوا و ورع با علم و دانش اندوزي براي دانشجويان دانست.


در ادامه مراسم سيد احمد ميرداماد امام جمعه شهرستان سامان با تبريک اين روز گفت: دانشجوبايد آثار مثبت خود را در جامعه نمايان سازد .واين عمل با دقت و فعاليت بيشتر در مطالعه امکان پذير است .

دانشجو بايد درس خواندن را براي خدمت به خلق خدا فرا دهد نه براي اسم ورسم که اين باعث فلاکت جامعه مي شود.

روز دانشجو روزي است که خون بر شمشير پيروز شده است شما دانشجويان بايد با الگو گيري از شهيدان هميشه پيرو ولايت فقيه باشيدو اسلام را ياري کنيد تا هيچگاه دشمن نتواند بر منافع شما تاثير گذار باشد.اهميت دانشجو براي توليد علم وفرهنگ بسيار مهم استدر اين بار مقام معظم رهبري مي فرمايدبارها در مجامع دانشجويي گفته ام که در اين نظام مردمي، دانشجويان که طبقه پيشرو و پيشاهنگ و زبده و با نشاط پيکره اجتماع هستند، بايد در سازندگي آينده و ترسيم حرکت عمومي جامعه، بيش از جاهاي ديگر نقش و اثر داشته باشند. و در پايان ازدانشجويان فعال و برتر در زمينه فرهنگي ، آموزشي تقدير به عمل آمد.


انتهای خبر1020ج /600س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۴۴:۱۱

15 Feb 2020