۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
کد مطلب : ۱۹۲۷۹
هادي سياسي :

به تاخير افتادن اقتصاد مقاومتي از اهداف آمريکا براي عقب رفت جمهوري اسلامي ايران است

رفتار آمريکايي ها در قبال کشور هاي دنيا و از جمله جمهوري اسلامي ايران نشان داده که آمريکا و برخي از کشورهاي مذاکره کننده قابل اعتماد نيستند.
به تاخير افتادن اقتصاد مقاومتي از اهداف آمريکا براي عقب رفت جمهوري اسلامي ايران است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما، منوچهر خليليان گفت: رفتار آمريکايي ها در قبال کشور هاي دنيا و از جمله جمهوري اسلامي ايران نشان داده که آمريکا و برخي از کشورهاي مذاکره کننده قابل اعتماد نيستند.

خلیلیان با بیان اینکه تجربه تاريخي هم اين مطلب را اثبات کرده است از همراهي آمريکا با انگليس ها در کودتاي زمان مصدق ،طرح کاپيتولاسيون در زمان پهلوي ،بلوکه کردن دارايي هاي ايران از سال ۵۸، ماجراي طبس ،حمله به هواپيماي مسافر بري ايران که منجر به شهادت ۲۹۰ نفر از هموطنان ما شد و آمريکا يي ها فرمانده ناو را تشويق کردند، اذعان داشت: کودتاي نوژه و برنامه ريزي حمله هوايي به ايران با مشارکت منافقين، حمايت همه جانبه از صدام در زمان جنگ تحميلي از جمله حمايت هاي مالي و نظامي و سلاح شيميايي ،ورود مستقيم به خليج فارس و راه اندازي جنگ نفت کشها و حمله به سکوي هاي نفتي ايران و تحريم نفتي ما تا حمايت از فتنه گران در سال ۱۳۸۸ براي براندازي انقلاب اسلامي و راه اندازي انقلاب رنگي يا مخملي در کشور ايران ،جنگ اقتصادي و جنگ نرم ،همه اين ها باعث بي اعتمادي ما به غرب به ويژه آمريکا شده است .

وي بیان داشت: نوع رفتار سياسي و نظامي و مداخله جويانه آمريکا در قبال کشورهايي مثل ويتنام ،ژاپن ،کره ،سودان،شيلي،سومالي،عراق ،افغانستان و حتي تفرقه افکني بين مسلمين و نا امن کردن منطقه و کشورهاي اسلامي را ازعلل اصلي دانست که ملت ما و رهبر ما نسبت به مذاکرات خوشبين نباشند و خوي زياده خواهي و استکباري آمريکايي ها را هرگز فراموش نخواهند کرد.

کارشناس مسائل سياسي تصريح کرد: به تعبيير مقام معظم رهبري بين ما و آمريکا ديوار بلند بي اعتمادي است و تا زماني که امريکايي ها صداقت نداشته باشند واين ديوار را بر ندارند طبيعي است که مقام معظم رهبري هم به عنوان سکاندار اين نظام اسلامي نمي توانند نسبت به مذاکرات خوشبين باشند.

خليليان زياده خواهي ،استعمار ،و استثمار را در ذات آمريکايي ها دانست واظهار کرد: دولتمردان و سياست مداران آمريکا با اين تفکر دروني خودشان را کد خداي جهان مي دانند.

وي ادامه داد: آن ها مي خواهند نتيجه مذاکرات را به نفع خودشان باشد فقط منافع خود و حاميان منطقه ايشان را از جمله رژيم صهيونيستي را در نظر مي گيرند و تا زماني که اين مهم در روند مذاکرات براي آمريکا اتفاق نيفتد توافق جامع صورت نميگيردو زياده خواهي آمريکا همچنان پيش مي رود.

منوچهر خلیلیان با اشاره بر اینکه بر همين اساس است که آن ها بعد از مسائل هسته اي ،موشک های بالستيک ايران ،حقوق بشر در ايران و حمايت از گروه هاي مقاومت را مطرح مي کنند، یاد آور شد: آمريکا و ساير کشور هاي طرف مذاکره کننده اکراه ندارند جلوي پيشرفت ايران را بگيرند و رشد هسته اي ما را متوقف کنند.

خليليان با بيان اين که تاکتيک آمريکا در مسير مذاکرات جلوگيري از افزايش سانتر فيوژها بود ه است، بيان کرد: جان کري هم به اين موضوع اشاره کرد به تاخير افتادن اقتصاد مقاومتي که راهبرد مقام معظم رهبري براي مقابله با تحريم ها و شکوفايي اقتصاد و رشد کشور هستند از ديگر اهداف آمريکا براي عقب رفت جمهوري اسلامي ايران است.

کارشناس مسائل سياسي با تاکید بر اینکه برخي معتقدند پيشرفت ايران يعني قدرتمند شدن ايران و کشور هاي اسلامي در منطقه و دنيا است ، بیان داشت: به همين دليل عدم نتيجه جامع براي مقامات آمريکا يعني به چالش کشاندن دولت اوباما در حوزه سياست خارجي توسط کنگره ،صهيونيست ها و جمهوري خواهان صورت گرفته است.

منوچهر خلیلیان با اشاره بر اینکه در مذاکرات عمان و اتريش توافق جامع و نهايي اتمام نگرفت،افزود: لذا آمريکا خواهان تمديد بود تا بلکه بتواند پرونده هسته اي ايران را به شکلي که مورد دلخواه خودشان است تمام کنند و کارنامه ضعيف رياست جمهوري اوباما را تقويت کنند.

خلیلیان گفت: طيف گسترده اي از جمهوري خواهان در آمريکا معتقدند دولت اوباما ضعيف عمل کرده و نظارت کافي ندارد به ايران سخت گيري نمي کند به هيچ کدام از وعده ها ي انتخاباتي عمل نکرده و اساسا اين دولت هيچ دستاوردخارجي براي ايالت متحده نداشته است .

انتهاي پيام1020ج /۶۰۰س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۰۶:۳۶

4 Feb 2020