۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۱۹۲۷۱
رئيس شوراي شهر در پاسخ به برخی نظرات شهروندان:

از نقد منصفانه استقبال مي کنيم/نقدهای تخريبي چيزي جز تشويش اذهان عمومي ندارد

نقدهايي سازنده و منصفانه خوب و سازنده است در غير اين صورت جنبه تخريبي خواهد داشت.
از نقد منصفانه استقبال مي کنيم/نقدهای تخريبي چيزي جز تشويش اذهان عمومي ندارد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، طي مکاتبات متعدد مخاطبان زنگ خبر براي پاسخ گويي شوراي اسلامي بن درباره پاره اي از مشکلات مطرحي در مصاحبه هفته گذشته و به درخواست شوراي اسلامي در مصاحبه اي ديگر خدابخش طاهري به سوالات مخاطبان پاسخ داده است.


خدابخش طاهري رئيس شوراي اسلامي شهر بن در گفت و گو با خبرنگار زنگ خبر ضمن تشکر دقت نظر همشهريان در فعاليت هاي شهري اظهار کرد: دقت همشهريان در خصوص فعاليت هاي شهر مطلوب بوده و در مصاحبه هفته گذشته نيز اين دقت نظر به خوبي مشهود بوده و قابل ستايش است.


وي نقد فعاليت ها را بسيار شايسته و مطلوب دانست و افزود: بايد به سمتي حرکت کنيم که بتوانيم نقدهايي سازنده و منصفانه داشته باشيم،نقد اگر منصفانه باشد سازنده خواهد بود در غير اين صورت جنبه تخريبي خواهد داشت.


طاهري گفت: ضمن پاسخ گويي به سوالات در اين مصاحبه صراحتا اعلام مي کنيم شوراي اسلامي اين شهر آمادگي کامل را درخصوص گفت و گوي حضوري باشهروندان را داشته و استقبال نيز مي کند.


رئيس شوراي اسلامي بن افزود: سال گذشته نيز در جلسه پرسش و پاسخ دانشجويي موسسه پويا دستان جوان در روز دانشجو نيز گزارشي از عملکرد اين شورا به جوانان داده شده است.


وي حضور منتقدان در شهر را يک نياز اساسي و مهم دانست و افزود: منتقدان نقاطي مثبت براي شهر بوده و مسئولين را براي انجام فعاليت هرچه بهتر سوق مي دهند.

رئيس شوراي اسلامي بن گفت: طبق قوانين شوراي اسلامي رياست شورا سالانه است و اگر مسئولي نتواند کار را به خوبي انجام دهد و يا تمايلي به ابقاء نداشته باشد رياست تغيير مي کند و تغيير مديريت محمود هاشمي صرفاحجم کاري بالا و به درخواست وي بوده است.


وي درخصوص عدم سکونت نجفقلي اکبري يکي از اعضاي شورا در بن خاطر نشان کرد: سکونت در زمان برپايي انتخابات يکي از شروط ثبت نامي است و از انتخاب آقاي اکبري يک سال و سه ماه مي گذرد.


طاهري افزود: اکبري در تمامي جلسات حضور داشته و علاوه بر سکونت در شهرکرد،ساکن بن نيز است و در تمامي امور مشارکت دارد و اگر هم درخصوص عدم سکونت وي در شهر ايرادي وارد است فرمانداري بايد پاسخ گو بوده و پيگيري کند.



طاهري پرداخت ماهانه هشتصد هزار ريال مدرسه علامه براي احداث پارک علم و فناوري را تکذيب کرد و افزود: مجوز راه اندازي پارک علم و فناوري داده نشده و تاکنون هيچ هزينه اي براي اين امر به آموزش و پرورش پرداخت نشده است.



وي عدم تشکيل کميته هاي مردمي در شوراي شهر را مشارکت ضعيف مردم عنوان کرد و خاطر نشان کرد : نه تنها در اين دوره بلکه در دوره قبلي نيز اين امر به دليل عدم همکاري مردم تشکيل نشده است و تاکنون نيز هيچ گونه استقبالي صورت نگرفته است.



طاهري افزود: عدم مشارکت مردم در ثبت نام اين کميته ها موجب مي شود شورا با صلاح ديد خود از ميان مردم افرادي را براي اين امر اختصاص دهد.


وي از مرتفع شدن مشکلات خطوط درون شهري خبرداد و تصريح کرد: طبق قول هايي که به همشهريان داده بوديم ساعات کاري رانندگان تنظيم شده و در هر ايستگاه نيم ساعت يک بار حضور داشته و تابلوهاي ساعات حرکت نيز در ايستگاه ها نصب خواهد شد.


طاهري افزود: به دليل تعداد کم مسافران در مسير خيابان جانبازان ساعات حرکت در اين مسير ها ساعتي خواهد شد.


وي هزينه هاي اعلام شده براي شهاب گزين زاده شهرداري قبلي گفت: طبق قانون هزينه سوخت مديران دولتي به هر مديري داده مي شود اما گاهي اوقات نيز از وسايل نقليه دولتي نيز استفاده مي کنند که اين امر در همه جا مشهود بوده وصرفا به شهرداري مربوط نيست.


طاهري افزود: علي رغم همه اين موارد حدود يک ماه گذشته بااين موضوع برخورد جدي کرده و از اين امر جلوگيري کرديم.



وي پذيرايي از ميهمانان استاني براي بازديد هاي شهرستان را علت برخي مخارج مطرح کرد و افزود: تاکنون هيچ هزينه شخصي براي شهردار نشده است.


طاهري درخصوص تغيير پنج شهردار در يک سال خاطر نشان کرد: علت تغيير شهاب گزين زاده در مصاحبه قبلي مطرح شد ،درخصوص ارژنگ نيز بايد گفت وي از شهرداري به عنوان سکويي براي ارتقا خود استفاده کردند.


وي افزود: طبق قانون در ابتداي شروع کار هر دوره از شوراي اسلامي، اين شورا حق تغيير شهردار را داشته اما شوراي اسلامي شهر از عملکرد ارژنگ راضي بوده و خواستار ادامه فعاليت ها وي در شهرداري بود اما ارژنک استقبال نکرده و توجهي به درخواست ها نداشت.


طاهري عدم مشارکت هاي مردمي در پرداخت به موقع ماليات و عوارض شهري را يکي از علت هاي اصلي کمبود پشتوانه مالي براي انجام امور شهري دانست و گفت : مردم با مشارکت فعال خود در پرداخت ماليات مي توانند کمک شاياني به شهرداري و مباحث عمراني شهري داشته باشند.



وي فراتر عمل کردن شورا در عملکرد خود را کمک هايي خارج از وظايف شوراي اسلامي دانست و گفت: ورود به مسائل اختلافات خانوادگي و ميانجي گري ها نمونه هايي از اين قبيل اقدامات بوده که موجب مي شود صراحتا در فراتر عملکرد خود استوار بمانيم.


طاهري خدمت به مردم را افتخاري بزرگ دانست و افزود: شوراي اسلامي فرصتي مناسب براي خدمت به مردم است.


رئيس شوراي اسلامي بن گفت: هزينه هاي مطرح شده در آسفالت حفاري ها جهت احداث آب و فاضلاب صرفا با نظرات مردم خواهد بود و اگر مردم رضايت ندهند اين کار صورت نخواهد گرفت.


وي درخصوص بخشيدن مبلغ چهار ميليارد و پانصد ميليون ريال به مخابرات در واگذاري زمين به نيروي انتظامي را تکذيب کرد و گفت : به محض نقل و انتقالات اين هزينه از مخابرات اخذ خواهد شد و به اطلاع مردم مي رسانيم.


طاهري از دريافت يک دستگاه آتشفشاني از ستاد مديريت بحران خبر داد و گفت: شهربن از هر نظر بهترين امکانات و تجهيزات را در ميان شهر ها داراست.


وي از تکميل گازرساني مجتمع فناوران خبر داد و گفت: با تکميل اين پروژه صنايع نيمه مزاحم درون شهر به صورت متمرکز دراين مجتمع فعاليت خواهند کرد.


طاهري در پايان به مردم شهر بن گفت: شوراي شهر اسلامي از هيچ گونه اقدامي براي آباداني و انجام پروژه هاي عمراني کوتاهي نکرده است و منتظر نظرات و پيشنهادات مردم در هرچه بهتر عمل کردن اين شور بوده و از انتقادات سازنده در جهت عمران شهر نيز استقبال مي کند.


انتهاي پيام1020ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۲۷:۲۷

27 Dec 2019