۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۱۹۲۰۶
شهردار وردنجان خبر داد:

وردنجان در مسير توسعه و پيشرفت

شهردار وردنجان از برنامه پنج ساله با نام وردنجان در مسير توسعه وپيشرفت براي توسعه و آباداني شهر وردنجان خبر داد.
وردنجان در مسير توسعه و پيشرفت
ذوالفقاريوسفي شهردار وردنجان در گفت و گو با خبرنگار زنگ خبر از پيشرفت وعمران وردنجان در آينده نزديک خبر داد.


شهردار وردنجان اظهار داشت: يکي از مهمترين سياست هاي کلي شوراي اسلامي شهر و شهرداري وردنجان، رسيدگي و توسعه نقاط محروم و کمتر برخوردار است.


يوسفي گفت: نگاه شهرداري به نقاط کم برخوردار يک نگاه برابر و برادريست و همه تلاش مابراي فراهم کردن امکانات رفاهي و فرهنگي را درتمام نقاط وردنجان به صورت مساوي بوده است.


شهردار وردنجان با اشاره به حمايت هاي شوراي اسلامي شهر وردنجان از اجراي پروژه هاي فرهنگي و عمراني شهر گفت: خوشبختانه با مسئولين استاني و شهرستاني شاهد رشد و توسعه شهر هستيم و اميد مي رود با ادامه اين روند شاهد توسعه همه جانبه باشيم.


وي پرداخت به موقع عوارض را راهي براي عمراني شهر مطرح کرد و افزود: اگر بخواهيم يک شهر با آرمان هاي مورد نظر داشته باشيم بايد شهرداري درآمد کافي داشته باشد تا بتواند خدمات خوبي به شهروندان ارائه نمايد و پرداخت به موقع عوارض گامي مؤثر در مسير توسعه و آباداني شهر است.

شهردار وردنجان ارائه خدمات به شهروندان را از وظايف ذاتي شهرداري عنوان کرد و گفت: اين امر نيازمند پشتوانه مالي قوي است تا موجبات رضايتمندي شهروندان حاصل گردد و اين در حالي است که شهرداري نهادي عمومي بوده که بخش اعظم بودجه آن از طريق مشارکت مردمي جذب مي شود و سهم اعتبارات دولتي از آن بسيار محدود است.

يوسفي گفت: با رکود بازار مسکن و عدم رونق ساخت و ساز بخش هايي از منابع مالي شهرداري محقق نخواهد شد و دريافت عوارض از مهمترين منبع تأمين مالي شهرداري به منظور اجراي طرح هاي عمراني، زيرساختي و خدماتي در سطح شهر است که در اين راستا اصناف از جمله مجموعه هاي مهم شکل دهنده منابع مالي مستمر شهرداري محسوب مي شوند.



وي پرداخت به موقع عوارض صنفي توسط شهروندان سبب هموار شدن مسير توسعه و آباداني شهر عنوان کرد و افزود: اميد است موديان بدهکار با پرداخت عوارض خود شهرداري را در ارائه خدمات هرچه مطلوب تر و ايجاد شهري زيبا ياري رسانند.


يوسفي از تدوين برنامه پنج ساله براي شهر وردنجان خبر داد و گفت: برنامه استراتژيک باعنوان «وردنجان در مسير توسعه وپيشرفت» در حال تدوين است که تا پايان سال، برنامه را تدوين خواهيم کرد تا کارهاي سال بعد براساس اين برنامه اجرا شود.


وي تصريح کرد: اگر فرهنگ پرداخت عوارضات بين مردم و شهروندان ترويج پيدا کند و مردم به شهرداري اعتماد کنند و مطمئن شوند هر پرداختي صرف خدمات رساني به خودشان مي شود قطعاً شهرداري به مشکل مالي برنمي خورد.


يوسفي خاطر نشان کرد: با برنامه ريزي و طرح هاي مناسب،وردنجان درمسير توسعه و پيشرفت قرار دارد.


شهرداروردنجان تکميل و اتمام پروژه هاي نيمه تمام،بهسازي کانال هاي موجود در شهر جهت مهار آب هاي سطحي، تکميل پارک، احداث ميدان وردي شهر وردنجان و سه راهي هرچگان، آسفالت معابر خاکي موجود در شهر، تکميل ساختمان آتش نشانيي و ساخت و مرمت پياده رو ها را از اولويت هاي شهرداري وردنجان عنوان کرد.


وي به اقدامات فرهنگي شهرداري وردنجان اشاره کرد و گفت: برگزاري جشن ها به مناسبت هاي ملي و مذهبي، حمايت از انجمن هاي ورزشي و مذهبي، حضور فعال در برگزاري يادواره شهدا، فرهنگ سازي امور خدمات شهري، برگزاري مجالس باشکوه عزاداري در مناسبت هاي مختلف و ايجاد تصاوير فرهنگي در ديوارهاي سطح شهر را از جمله اين موارد نام برد.


شهرداروردنجان با بيان اينکه ايجاد منابع مالي پايدار، زيباسازي شهر و توسعه مراکز تفريحي و پارک شهري از مهمترين دغدغه هاي شهرداري وردنجان است اظهار داشت: ضعف زير ساخت ها و تجهيزات زيربنايي به ويژه حمل ونقل، ضعف تاسيسات و کمبود امکانات و تجهيزات مناسب عمران شهري به ويژه شبکه جمع آوري آب هاي سطحي و فاضلاب شهري و عدم رشد منابع درآمدي از مهمترين مشکلات و کمبودهاي شهرداري است..


يوسفي با اشاره به توان ها، تنگناها، روندها و گرايشات موجود در شهروردنجان بيان داشت: با در نظر گرفتن وضعيت اقتصادي شهر به لحاظ قرارگيري در ادوار مختلف اقتصادي و نيز طرح ها و پروژه هاي در دست اجرا مي توان گفت که جهت گيري آتي وردنجان در جهت توسعه فعاليت هاي خدماتي و صنعتي است.


وي اضافه کرد: اين شهر در آينده با تقويت بخش خصوصي در زمينه هاي صنعتي، خدمات مالي، حمل و نقل و آموزش حرکت مي کند.


شهردار وردنجان مهمترين برنامه هاي توسعه شهري شهرداري وردنجان در سال آينده را بهبود محيط شهر، زيرسازي و آسفالت معابر اصلي و فرعي،و اقدام عملي در بهسازي و نوسازي بافت مسکوني آن عنوان کرد.


يوسفي تصريح کرد: رسيدگي به فضاهاي ورزشي از دغدغه‌هاي مهم مردم بوده که علاوه بر ايجاد فضا براي ورزش‌هاي پرطرفدار، تأثير بسياري در شاداب‌سازي روحيه جوانان و نوجوانان دارد؛ چراکه اين مهم از نيازهاي اساسي مردم بوده و توجه به آن ايجاد شوق بسياري در مردم مي‌کند.


انتهاي پيام/ف
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سیدمسلم موسوی
شهردار وردنجان فردی زحمتکش و بی تکبر می باشد از زحمات ایشان تشکر می کنیم خدا توفیقش بدهد.

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۰۴:۵۰

27 Dec 2019