۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
کد مطلب : ۱۸۹۹۸

معاون وزیرامور خارجه آمریکا: زمان آن رسیده که کار را تمام کنیم

سخنان شرمن در حالی مطرح شده که این مذاکرات دور آخر گفتگوهای ایران و غرب در راستای توافق ژنو است. گزارش ها از حضور قطعی و برنامه ریزی شده جان کری وزیر امورخارجه آمریکا در این مرحله از مذاکرات حاکی است.
معاون وزیرامور خارجه آمریکا: زمان آن رسیده که کار را تمام کنیم
به گزارش جهان بین نیوز به نقل از تابناک: مذاکرات ایران و ۱+۵ برای رسیدن به راهکاری جامع در مذاکرات هسته‌ای، در حالی از ‌امروز سه‌شنبه ۲۷ آبانماه‌ به طور غیررسمی از سر گرفته شد که تا سوم آذر، آخرین روز تعیین شده برای مذاکرات زمانی، شش روز باقی است؛ شش روز سخت که آمریکایی‌ها با خوش‌بینی درباره اش سخن می‌گویند.

 دور تازه‌ مذاکرات گسترده با هدف دستیابی به راهکاری جامع برای رفع چالش‌های پیش آمده بر سر برنامه هسته‌ای ایران، در حالی از اسفندماه سال گذشته (۱۳۹۲) در وین از سر گرفته شد و سرانجام پس از شش دور مذاکرات سخت و نفس‌گیر که آخرین دور آن، هفده روز در جریان به طول انجامید، مذاکرا‌ت برای مدت چهار ماه تا سوم آذرماه تمدید شد تا در این مدت مذاکرات با لحنی جدی در خصوص نقاط اختلاف میان طرفین صورت پذیرید.

این مذاکرات در سفر رئیس‌جمهور و وزیر امورخارجه کشورمان به نیویورک و در حاشیه اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل نیز پی گرفته شد؛ اما پس از دور هفتم مذاکرات، همچنان برخی اختلافات پابرجا ماند که مهم‌ترین آن‌ها در خصوص تعداد سانتریفیوژ‌ها و برخی جزئیات دیگر بود تا در ‌‌‌نهایت مذاکرات برای ارائه راه‌حل‌های منطقی و دستیابی به توافق معقول، دوباره در پایتخت اتریش از سر گرفته شود.

در دور هشتم مذاکرات که ۲۲ تا ۲۴ مهرماه در وین برگزار شد، درباره برخی جزئیات دیدگاه‌های نزدیکی حاصل آمد اما همچنان برخی اختلافات پابرجا ماند و سپس در دور نهم مذاکرات که ۱۸ تا ۲۰ آبان ماه به میزبانی عمان برگزار شد که پس از این مذاکرات، ارزیابی برخی رسانه‌ها از دست یافتنی‌تر شدن توافق حکایت داشت؛ توافقی که احتمال وقوعش در دهمین دور مذاکرات که از امروز (سه شنبه) ۲۷ آبان ماه در وین کلید می‌خورد و در فاصله شش روز تا پایان مذاکرات، بیش از هر زمان دیگری است.



۱۲:۵۴- خبرگزاری آلمان گزارش داد، وندی شرمن رئیس تیم مذاکره‌کننده آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ در وین اظهار داشت: «هم‌اکنون زمان آن رسیده است که کار را تمام کنیم.»

معاون وزیر امور خارجه آمریکا: زمان آن رسیده که کار را تمام کنیم

سخنان وی در حالی مطرح شده که این مذاکرات دور آخر گفتگوهای ایران و غرب در راستای توافق ژنو است. گزارش ها از حضور قطعی و برنامه ریزی شده جان کری وزیر امورخارجه آمریکا در این مرحله از مذاکرات حاکی است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۰۵:۱۱

16 Feb 2020