۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۱۸۹۵۴

انقلاب اسلامي ايران منجر به سير صعودي جهان اسلام شد

معاون طرح و برنامه بنياد فرهنگي حضرت مهدي موعود(عج) گفت: جهان اسلام امروز قدرت و عزت خود را مرهون جمهوري اسلامي ايران است و خيزش هاي انقلابي منطقه الگوي خود را از اين انقلاب مي گيرند.
انقلاب اسلامي ايران منجر به سير صعودي جهان اسلام شد
به گزارش جهان بین نیوز به نقل از خبرنگار بام ايران خبر مسعود دريس در شهرکرد با اشاره به سير تاريخي جهان اسلام گفت: جهان اسلام يک سير نزولي و قهقرايي داشت که از سال ۱۴۹۲ با سقوط آندلس آغاز مي شود و در سال ۱۹۶۷ با سقوط قدس شريف در وسط جهان اسلام اين سير قهقرايي به صفر مي رسد.

وي گفت: ائتلاف صهيون و صليب، سقوط قدس و سکوت و انفعال حکام منطقه خاموشي جهان اسلام را بيش از پيش در پي داشت.

دريس تصريح کرد: اين مسئله تا سال ۱۹۶۸ ادامه داشت تا اينکه با پيروزي انقلاب اسلامي ايران در سال ۵۷ سير صعودي اسلام شروع شد.

معاون طرح و برنامه بنياد فرهنگي حضرت مهدي موعود(عج) اذعان داشت: کاري که امام حسين(ع) در سال ۶۱ هجري در نهضت عاشورا انجام داد امام خميني(ره) در سال ۵۷ تکرار کرد و آن قيام براي احياي دين اسلام بود.

وي تاکيد کرد: جهان اسلام امروز قدرت و عزت خود را مرهون جمهوري اسلامي ايران است و خيزش هاي انقلابي منطقه الگوي خود را از اين انقلاب مي گيرند.

دريس با اشاره به شرايط منطقه بيان داشت: امروز اسرائيل در ضعيف ترين شرايط به سر مي برد و تمام معادلات رژيم اشغالگر در منطقه به هم خورده است.

وي ضمن تشريح وضعيت جهان و غرب آسيا گفت: ۵۷ کشور در غرب آسيا واقع شده اند که ۷۵ درصد نفت و ۵۷ درصد گاز دنيا در اين منطقه توليد مي شود و بسياري از توطئه ها و جنگ ها در اين مناطق به دليل چپاول اين ذخاير است.

دريس افزود: طبق اعلام کارشناسان ۳۵ تا ۴۰ سال ديگر اين نفت تمام مي شود و ذخاير نفت ايران در بين چهار کشوري که در اين منطقه بيشترين نفت را دارند يعني کويت، عربستان و عراق و ايران زودتر تمام مي شود.

وي تاکيد کرد: با اين برآوردها اين مسئله که ايران چه نيازي به هسته اي شدن دارد سوالي بي معنا و بي اساس است.

دريس گفت: نقش تعيين کننده ايران و ميزان نفوذ در منطقه و شکستن سدهاي تحريم و دستيابي به پيشرفتهاي هسته اي موجب ترس و واهمه دشمنان شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۲۰:۱۴

5 Feb 2020