۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳
کد مطلب : ۱۸۹۳۵
خطيب جمعه شهر بن:

ضرورت افزايس سرانه مطالعه در کشور/ فرهنگ‌سازی لازم انجام گیرد

امام جمعه بن با ابراز تاسف از پايين بودن سرانه مطالعه در کشور که آن هم رهاورد مطالعه پژوهشگران است مديريت دنيا را با کساني دانست که علم واطلاعات دارند نه موشک و مهمات و گفت: نگاه اسلام اين است مردم بايد علم و اطلاعات داشته باشند و دانستن حق مردم است.
ضرورت افزايس سرانه مطالعه در کشور/ فرهنگ‌سازی لازم انجام گیرد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، حجت الاسلام غنضفري در ابتداي خطبه هاي نماز جمعه خود و نمازگزاران را به تقوا دعوت کرد و گفت: يکي از راه هاي ملکه شدن تقوا در انسان انس با قرآن است و به ادامه تفسير آيات سوره مبارکه تغابن پرداخت.

خطيب نماز جمعه بن ضمن اشاره به آيه ۷ سوره تغابن " کافران مي پندارند که برانگيخته نمي شوند و اين نشان دهنده عدم معادباوري است." گفت: امام حسين عليه السلام در روز عاشورا به ياران خود فرمودند: مرگ مانند پلي است که شما را از اين دنيا به دنيايي ديگر مي برد.

وي افزود: معاد باوري در زندگي شخصي و اجتماعي انسان تاثير بسزايي دارد.

امام علي عليه السلام مي فرمايند: اگر هر آنچه در دنيا به من بدهند حاضر نيستم کاهي را از موري بگيرم؛ اين کار کمترين ظلمي است که يک انسان مي تواند انجام دهد ولي امام از ارتکاب آن ابا دارند و اين نشانگر اوج اعتقاد به معاد است.

وي افزود: يکي از ويژگي هاي مدينه فاضله اي عدم تظلم وتعدي انسان ها به يکديگر است که با اميد ظهور امام عصر (عج) در انتظار تحقق آن هستيم.

غنضفري گفت: خداوند در اين آيه به پيامبر فرمودند" بلي و ربي... اين بيان نشان اوج تاکيد است؛ بگو آري به خدا سوگند که برانگيخته مي شويد و سپس به آنچه عمل کرديد خبر داده خواهيد شد" يعني مهم تر از برانگيخته شدن پاسخگويي به اعمال است و ان شاا... حضور ما در مجالس عزاداري و نمازهاي جمعه و جماعت ذخيره اي براي روز واپسين خواهد بود.

وي گفت: در پايان آيه آسان بودن اين کار براي خداوند متعال بيان شده يعني جسم هايي که تبديل به خاک شده همراه با بازگشت روح به تن و حسابرسي با اعمال کاري سهل و آسان است.

امام جمعه بن در ابتدا خطبه دوم به سالروز درگذشت علامه طباطبايي صاحب تفسير الميزان و خدمات ارزنده ايشان در تربيت شاگرداني من جمله شهيد مطهري، آيت الله جوادي عاملي و.... اشاره کرد و از نمازگزاران خواست با کتاب هاي تفسيري مثل الميزان،نمونه ونور مانوس باشند.

وي گفت: روزي عبدا.. بن عمر (فرزند خليفه دوم) به پيامبر گفت: "من نمي توانم احاديث شما را حفظ کنم آيا مي توانم آن ها را بنويسم؟ پيامبر (ص) فرموند " بنويس که به درستي خداوند با قلم تعليم داد و نوشتن نعمت عظيمي از خداست که اگر نبود دين و مکتب پابرجا نمي ماند و زندگي سالم محقق نمي شد" .

غنضفري تصريح کرد: از حقوق قلم بر کسي که آن را به دست مي گيرد اين است که با نوشتن بسم الله الرحمن الرحيم شروع به نوشتن کند که اگر کسي چنين کند خدا را شاهد و ناظر مي گيرد و اخبار و مطالب دروغ نمي نويسد.

وي با توجه به هفته کتاب و کتاب خواني با ابراز تاسف از پايين بودن سرانه مطالعه در کشور که آن هم رهاورد مطالعه پژوهشگران است مديريت دنيا را با کساني دانست که علم واطلاعات دارند نه موشک و مهمات و گفت: نگاه اسلام اين است مردم بايد علم و اطلاعات داشته باشند و دانستن حق مردم است.

خطيب نماز جمعه پيشنهاد کرد: براي افزايش مطالعه برگزاري مسابقات کتابخواني به مناسبت هاي مختلف سال، فرهنگ سازي بن خريد کتاب و قرار گرفتن جايي براي کتاب در سبد کالاي خانواده، قصه خواني، تشويق فرزندان به انس با کتاب، قرار دادن کتاب هايي در جهيزيه براي کمک به زندگي زوج هاي جوان و مادران در تربيت فرزند، مدنظر قرار بگيرد.

غضنفري با اشاره به بيست وهشت محرم و شهادت امام سجاد به روايتي به خدمات ارزنده آن امام همام اشاره کرد و گفت: داير کردن کلاس هاي مختلف مثل فقه، اخالاق، عرفان و....، تربيت شاگرداني مثل ابو حمزه ثمالي ، انتقال معارف اعتقادي و اسلامي در قالب دعا،مبارزه با قصه پردازان دروغين و رساله حقوق ايشان را گوشه اي از خدمات ايشان دانست.

وي در پايان به مردم مظلوم بحرين وشيعيان ۷۵درصدي آن کشور و ظلم آل خليفه پرداخت و سکوت جوامع بشري خصوصا کشور هاي عربي را تامل برانگيز خواند.

انتهاي پيام/ف/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۱۳:۱۷

27 Dec 2019