۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵
کد مطلب : ۱۸۸۰۲

آوردن اسلحه در مراسمات بختياري ها مصلحت نيست

خطيب نماز جمعه کوهرنگ استفاده از اسلحه در مراسمات شادي و عزاي بختياري را فرهنگ وارده شده غلط به اين قوم اصيل دانست و افزود: به هيچ وجه آوردن اسلحه در مراسمات بختياري مصلحت نيست و اين بايد از فرهنگ بختياري حذف شود چيزي که در فرهنگ بختياري اصلا وجود نداشت.
آوردن اسلحه در مراسمات بختياري ها مصلحت نيست
به گزارش جهانبین به نقل از کوهرنگ خبر، امام جمعه کوهرنگ در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته گفت: عاشورا بالاترين مرثيه اخلاقي هر بشري است که در راه خدا حرکت می کند.

حجت الاسلام طباطبايي، امام حسين (ع) را بي شک پيروز واقعي کربلا دانست و افزود: بايد از سيدالشهدا اين را بياموزيم که فقط براي خدا کار کنيم و اگر انجام شد همه ي عالم مريد انسان مي شوند.

سيد شهاب الدين طباطبايي با تقدير از حضور حماسي مردم کوهرنگ در مراسمات عزاداري سيدالشهدا در هواي نامساعد بيان داشت:فرهنگ تعزيه سيدالشهدا آنقدر جا افتاده است که هيچ چيزي حتي برف و باران و سرما مانع از حضور مردم در عزاي امام حسين (ع) شود و اين بايد در همه ي صحنه ها باشد.

خطيب نماز جمعه کوهرنگ تغيیر معادلات منطقه اي را به سود جمهوري اسلامي ايران دانست و تصريح کرد: بحمدلله امروز دولت هاي متکي به مردم از جمله عراق، يمن و سوريه فتوحات خوبي در مقابل دشمنان به دست آورده اند.

طباطبايي، وحدت و انسجام بين مردم و دولت هاي اسلامي را مهمترين علت شکل گرفته انقلاب در بين اهل بيت و شيعه بيان کرد و تاکيد کرد: اين تغيیرات معادلات منطقه اي را به نفع اسلام و ايران رقم زده است.

امام جمعه کوهرنگ در ادامه اظهار داشت: بعد از راهبرد ارزشمند مقام معظم رهبري مبني بر تجهيز کرانه باختري مي بينيم که در اين هفته ها حرکت هاي خوبي انجام مي شود.

وي با محکوم کردن نهادهاي بين المللي در برخورد با مسائل مسلمانان تصريح کرد: ما از نهادهاي بين المللي به شدت گلايه داريم چرا که هر جا دوست داشته باشند و منافع آنها در ميان نباشد حرف مي زنند اما هرجا منافع دوستانشان در خطر باشد سکوت اختيار مي کنند.

نماينده ولي فقيه در کوهرنگ گسترش فرهنگ عمومي را در کوهرنگ خواستار شد و گفت: آنچه ضامن چارچوب فکري جامعه است گسترش فرهنگ عمومي است.

حجت الاسلام طباطبايي اسلحه را مهمترين آفت فرهنگي مناطق بختياري نشين برشمرد و از مسئولان، بزرگان و صاحب نظران عرصه فرهنگي خواست تا اين آسيب ها را بازبيني کنند تا مردم آنها را عملياتي کنند.

خطيب نماز جمعه کوهرنگ استفاده از اسلحه در مراسمات شادي و عزاي بختياري را فرهنگ وارده شده غلط به اين قوم اصيل دانست و افزود: به هيچ وجه آوردن اسلحه در مراسمات بختياري مصلحت نيست و اين بايد از فرهنگ بختياري حذف شود چيزي که در فرهنگ بختياري اصلا و جود نداشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۲۵:۲۹

31 Dec 2019