۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۱۸۳۵۴
نماینده ولی‌فقیه در استان:

توجه به تولید در راس برنامه‌های اقتصاد مقاومتی قرار گیرد

عرصه تولید، عرصه به مراتب مهمتری است که دارای جوانب مختلفی هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد، چرا که اگر تولید در کشور ما جایگاه خودش را پیدا نکند نمی‌توانیم به معنای واقعی خودکفا باشیم.
توجه به تولید در راس برنامه‌های اقتصاد مقاومتی قرار گیرد
به گزارش جهانبین‌نیوز، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در استان پیش ازظهر امروز در دیدار گروه اعزامی از مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از ارکان های پایداری نظام اسلامی را اخلاص دانست و گفت: اگر کار به صورت مخلصانه و از سر اخلاص صورت بگیرد، بی‎شک آثار و برکات فراوانی در پی دارد و مایه ماندگاری است، چرا که اصل نظام بر پایه اخلاص شکل گرفته است.

وی با اشاره به حرکت امام راحل «رضوان الله علیه» گفت: یکی از مواردی که باعث مجذوب شدن دل‌ها و پیوند بین مردم و امام شد همین اخلاص و حرکت کردن برای خدا بود، چرا که در نظام اسلامی هر کاری برای غیر از خدا باشد به جایی نمی رسد.

نکونام یکی از ضرورت‌های بسیار مهم کشور در شرایط حاضر را اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: نظام اسلامی بدون اقتصاد معنا ندارد، چراکه مبانی اسلام با اقتصاد در حوزه های مختلف فردی، خانوادگی و جمعی گره خورده و برای تمامی این حوزه ها اسلام دستور گسترده و کارساز ارائه داده است.

امام جمعه شهرکرد یکی از دلایل مورد توجه جدی قرار گرفتن اقتصاد مقاومتی در شرایط حاضر را در این دانست که دشمن از همین طریق می خواهد به نظام اسلامی آسیب برساند و هدف آنها به زانو در آوردن مردم و ارکان نظام اسلامی است.

نکونام افزود: برخی افراد با بعضی حرف‌ها بهانه به دست دشمن می دهند و به گونه‌ای عمل می‌کنند که باعث جریع شدن دشمنان می شود و اینکه آن‌ها گمان کنند که تحریم‌ها می تواند کارساز باشد.

وی، اولین عرصه در بحث اقتصاد مقاومتی را، عرصه مصرف دانست و گفت: عرصه مصرف از مسائل مهم و کلیدی است که باید از همه زوایا مورد توجه قرار بگیرد چه مصرف داخلی و چه اینکه به اندازه مصرف کنیم.

نکونام تصریح کرد: منظور از به اندازه مصرف کردن این نیست که ریاضت در پیش بگیریم بلکه منظور درست مصرف کردن است، چرا که در یک کشور غنی زندگی می کنیم و نیاز به ریاضت نداریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان، دومین عرصه در اقتصاد مقاومتی را عرصه تولید دانست و گفت: عرصه تولید، عرصه به مراتب مهمتری است که دارای جوانب مختلفی هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد، چرا که اگر تولید در کشور ما جایگاه خودش را پیدا نکند نمی توانیم به معنای واقعی خودکفا باشیم.

نکونام با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری، گفت: درست است که تحریم ها ظالمانه و یک نوع ظلم است و باید در مقابل ظلم ایستاد و ظالم را سر جای خودش نشاند، ولی متاسفانه گاهی بعضی موضع‌گیری‌ها یی که صورت می گیرد باعث می‌شود که دشمن جور دیگری استنباط کند در حالی که واقعیت این نیست و اگر ما به معنای واقعی کلمه به سمت تولید برویم، تحریم ها نمی‌توانند هیچ اثری داشته باشند، چرا که هم از نظر فکر و استعداد و هم از نظر امکانات چیزی کم نداریم.

وی اظهار کرد: سومین عرصه در بحث اقتصاد مقاومتی، مسئله مجریان و دولتمردان است که باید به معنای واقعی پشتیبان تمام این عرصه‌ها باشد و به این عرصه سمت و سو دهد.

نکونام در پایان لازمه تحقق همه موارد را در مدیریت دانست و گفت: یکی از مشکلات بزرگ ما در این جهت این است که یک تدبیر نظام‌مند و همگون وجود ندارد و اگر یک برنامه‌ریزی درست وجود داشته باشد، اقتصاد مقاومتی شکل خودش را پیدا خواهد کرد.

گفتنی است، گروه اعزامی از مجمع تشخیص مصلحت نظام  برای ارائه راهکارهای اقتصاد مقاومتی به استان سفر کرده و صبح امروز با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد دیدار کردند.

انتهای پیام/خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۳۲:۴۴

13 Feb 2020