۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۷
کد مطلب : ۱۸۲۱۶
امام جمعه بن:

الگو گيري از حکومت امام عي (ع) وظيفه اصلي مسئولان است

امام جمعه بن الگوگيري از حکومت و جامعه ي علوي را از وظايف ومسئولين خواند و گفت: نامه ي امام علي (ع) به مالک اشتر الگويي براي مسئولين است تا به وسيله آن بتوانند به نحو احسن وظايف خود را انجام دهند.
الگو گيري از حکومت امام عي (ع) وظيفه اصلي مسئولان است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، حجت الاسلام سيد محمد تقي غضنفري در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر بن ضمن تبريک ولادت امام هادي (ع) گفت: امام هادي (ع) در يکي از فرمايشات خود مي فرمايد: " هرکس پرهيزگاري پيشه کند مردم نيز حرمت آن را نگه خواهند داشت."

غضنفري گفت: علت ترس نيروهاي ساواک در زمان دستگيري امام راحل(ره) نيز پرهيزگاري ايشان بود که سبب ترس ساواک ملعون شد چراکه امام (ره) هيچ سلاحي در دست نداشتند.

امام جمعه بن زيارت جامعه کبيره را يکي از يادگاران بسيار با ارزش امام هادي (ع) دانست و گفت : اين زيارت راهي است براي صحبت کردن با امام هادي (ع) که توسط خود ايشان تعليم داده شده است.

غضنفري به ثمرات و برکات حضور در بارگاه هاي ائمه اطهار پرداخت و گفت: اصل واژه زيارت به معناي ادور از چيزي است ،يعني از هرچيزي غير از آن امام بزرگوار روي برمي گردانيم و به زيارت مي رويم.

وي از جمله برکات حاضر شدن در بارگاه ها و قبور ائمه اطهار(ع) را بهره مند شدن از فضاي معنوي حرم ها دانست و گفت: حرم هاي شريف محلي براي تردد فرشتگان و انبيا واولياي خداست و به سبب حضور اين بزرگواران است که زائرين در حرم ها آرامشي خاص مي يابند.

غضنفري گفت: از ديگر برکات زيارت گسترش فرهنگ توحيدي و ولايت اهل بيت عصمت و طهارت است.

وي ترويج و صدور دين اسلام به ملل ديگر را از ديگر برکات حرم ها دانست و گفت: حضور مليت هاي مختلف در حرم ها همانند اقوام گوناگون در حرم امام رضا (ع) موجب گسترس و ترويج دين اسلام شده است.

امام جمعه بن خاطر نشان کرد: در طول تاريخ حرم ها مراکز علم وتبليغ و ترويج دين ومبدا قيام ها و محلي براي پيمان بستن انقلابيون بوده است.

وي افزود: علت حساس شدن دشمنان نيز من باب اين است که از برکات اين حرم ها درميان مردم آگاه هستند.

غضنفري گفت: عيد غدير ابعاد مختلفي دارد و صرفا نبايد به جشن و سرور پرداخته شود بلکه بايد آگاهي ما از علت نام گذاري اين روز نيز بالا رود.

امام جمعه بن افزود: در عيد غدير بحث ولايت و جهت گيري اسلام مطرح است.

وي تصريح کرد: در روز عيد غدير پيامبر اکرم (ص) به دستور خداوند متعال و به دليل ويژگي هاي ارزشمند امام علي (ع) ،ايشان را جانشين خود قرار دادند و به مردم نيز اعلام نمودند.

وي الگوگيري از حکومت و جامعه ي علوي را از وظايف حاکمان ومسئولين خواند و گفت: نامه ي امير المومنين (ع) به مالک اشتر الگويي براي مسئولين است تا به وسيله آن بتوانند به نحو احسن وظايف خود را انجام دهند.

غضنفري فداکاري و اجتناب از اختلاف اندازي براي منافع اسلام را از ويژگي هاي امام علي(ع) مطرح کرد و افزود: بعد از رحلت پيامبر اکرم (ص) به دليل اينکه اصل اسلام ضربه نخورد امام علي (ع) سکوت اختيار کردند و چيزي نگفتند.

وي تاکيد کرد: گاهي اوقات کساني ادعاي محبت اميرالمونين(ع) را دارند و حتي شبکه هاي بانام هاي ائمه اطهار راه مي اندازند اما بايد دقت کرد که در راستاي سياست هاي چه کساني حرکت مي کنند و اگر در زمان امير المونين علي (ع) بودند پشت سر ايشان نماز مي خواندند؟

وي گفت: دشمن به دنبال اين است که بحث ميان شيعه وسني را ابزاري براي اختلاف و خونريزي قراردهد اما غدير از اين اقدامات جلو گيري مي کند.

انتهاي پيام/ف/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۰۲:۰۳

27 Dec 2019