۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۶
کد مطلب : ۱۸۱۵۸
گزارش/

روستای غلام‎آباد قطب کشاورزی کوهرنگ/ پرآب‌ترین روستای کشور تشنه آب است

روستای غلام آباد شهرستان كوهرنگ در حالی قطب كشاورزي این شهرستان به شمار می‎رود که به شدت نیازمند آب است و 6 هزار هكتار محصولات كشاورزي آن ديم می‏‌باشد.
روستای غلام‎آباد قطب کشاورزی کوهرنگ/ پرآب‌ترین روستای کشور تشنه آب است
به گزارش جهانبين‌نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي كوهرنگ خبر شهرستان كوهرنگ با وسعت زياد و داشتن زمين‌هاي كشاورزي فراوان يكي از شهرستان بزرگ كشور در بخش كشاورزي است.

اين شهرستان با وجو اینکه حجم زیادی از آب استان و کشور را تولید می‎کند ،اما هستند روستاهايي كه در مسير اين آب ها با نگاه حسرت باري مسير آب را نظاره مي كنند و چيزي جز سرما براي آن‌ها به ارمغان ندارد.

با اينكه روستاهايي نظير ملك‌آباد، كوي شهيد بهشتي، در دور، ميانرودان، غلام‌آباد و ديمه و نصيرآباد و شهرياري در بخش مركزي و روستاهاي زياد در بخش بازفت و دوآب صمصامي، زمين‌هاي بسيار زياد و مستعدي براي كشاورزي دارند و در يك قدمي مسير آب هستند اما حق برداشت آب كشاورزي را ندارند.

در همين حال شبكه بهداشت و درمان شهرستان كوهرنگ مكررا تاكيد كرد كه بيش از 65 روستاي كوهرنگ فاقد آب آشاميدني بهداشتي است.

مديركل امور عشاير استان درباره مشكل آب مناطق عشايري به خبرنگار كوهرنگ خبر گفت: بيش از پنج نقطه عشايري شهرستان كوهرنگ از جمله اميرآباد و دشت‌‌زري، آب باريك بيرگان، گردو جمالپور، دزك صمصامي و چال چري با تانكر آبرساني مي شوند.

يحيي حسين پور افزود: جمعيت اين مناطق 1500 خانوار شامل 5000 هزار نفر جمعيت مي باشد.

در همين حال مدير جهاد كشاورزي كوهرنگ هم به خبرنگار كوهرنگ خبر گفت: روستاي غلام آباد را مي توان قطب كشاورزي كوهرنگ ناميد هر چند كه بيش از 70 درصد محصولات آن ديم هستند.

عباس خسروي افزود: 190 هكتار از زمين‌هاي روستاي غلام‌آباد زير كشت محصولاتي كشاورزي از جمله پياز 30 هكتار، سيب زميني 100 هكتار، ذرت 20 هكتار، لوبيا 25 هكتار و كلم 15 هكتار مي‌باشد.

مدير جهاد كشاورزي كوهرنگ در ادامه به آبياري محصولات كشاورزي روستاي غلام آباد اشاره كرد و گفت: تنها 150 هكتار از زمين‌هاي اين روستا با سيستم آبياري تحت فشار آبرساني مي شوند.

خسروي افزود: فارغ از بحث هاي سياسي عمده مشكل و مهمترين مشكل در بخش كشاورزي كوهرنگ مشكل آب است در صورتي كه ما داراي آب قابل توجه هستيم و اكثر اراضي كشاورزي اين شهرستان بصورت ديم كشت مي شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۱۷:۵۱

27 Dec 2019