۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۲
کد مطلب : ۱۸۰۶۶
امام جمعه بن:

عید قربان روز قربانی کردن نفس است

هدف از عید قربان تنها قرباني کردن نيست بلکه هدف گذشتن از اميال و خواهش هاي نفساني است.
عید قربان روز قربانی کردن نفس است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، خطيب نماز جمعه بن با توجه به روز عرفه، روز دعا ومناجات، به بيان ثمرات دعا پرداخت و تقويت روح، بيرون آمدن از ظلم وگمراهي، متوجه کردن انسان به مبدا هستي، يادآوري قيامت وتربيت جامعه را از فوايد دعا برشمرد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدتقی غضنفری با اشاره به راز و نياز امام حسين در دعاي عرفه گفت: در دعای عرفه مي خوانيم که امام چگونه به اشک و مناجات نشسته و به خداوند عرضه مي دارد دستم خالي است با اين اوصاف ما چگونه بايد به درگاه خدا استغاثه کنيم.

وی با تبريک پيشاپيش عيد بندگي ،قرباني کردن نفس را در روزي که ابراهيم خليل الرحمن در امتحاني عظيم و سخت سربلند شد هدف اصلي برشمرد وگفت: بحث تنها قرباني کردن نيست بلکه هدف گذشتن از اميال و خواهش هاي نفساني است.

وي با توجه به اعياد پيش رو گفت: امام رضا (ع) فرمودند : در روز قيامت چهار روز را نزد خداوند مي آورند روزهاي قربان، فطر، غدير و روز جمعه و از اين ميان روز غدير که روز اکمال دين و انتصاب حضرت علي (ع) به وصايت پيامبر اکرم (ص) است، مانند ماه شب چهارده مي درخشد.

وي با تبريک هفته نيروي انتظامي گفت: بايد به اقدامات برجسته اين گروه در جامعه پرداخته شود و دو نعمت است که تا آن را ازدست ندهيم قدر آن را نمي دانيم و امنيت يکي از اين نعمات است، امنيتي که به پاي آن خون شهداي زيادي ريخته شده است.

غضنفري با اشاره به شانزدهم مهرماه روز جهاني کودک گفت: در مباحث تربيتي کودکان بايد دقت لازم مبذول شود و مادراني که کار بيرون در منزل دارند نبايد از اين مسئله مهم غافل شوند.

وي گفت: اولين مورد از تکريم شخصيت کودک نامگذاري مناسب است که طبق روايات بهترين نام، نامي است که ما را به خدا برساند و بهترين آن ها نام انبيا است.

امام جمعه بن افزود: گفتگوي صميمي و برقراري يک رابطه صميمي بين والدين و فرزند ديگر راه تکريم کودکان است.

غضنفری گفت: سلام کردن به کودکان را از عوامل افزایش عزت نفس در کودکان است و پيامبر گرامي اسلام فرمودند:" چند چيز را تا مرگ ترک نخواهم کرد تا بعد از من رسم شود ويکي از آن ها سلام کردن به کودکان است."

وي در پايان با توجه به اينکه براي راه اندازي فاضلاب، بودجه لازم تخصيص داده شده و امکان عبور مسير فاضلاب از اراضي مردم خواهد بود از عموم مردم درخواست کرد همکاري لازم را در اجراي اين پروژه داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۵۴:۲۰

27 Dec 2019