۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۱۷۹۳۳

حمله خبرگزاری دولتی به حجاب + عکس

خبرگزاری دولتی ایسنا باز هم در اقدامی تامل برانگیز حجاب برتر زنان ایرانی را به سخره گرفته و انتشار تصاویر و مطالبی داشتن حجاب اسلامی را برای زنان عملی نامرسوم جلوه داده است.
حمله خبرگزاری دولتی به حجاب + عکس
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، خبرگزاری دولتی ایسنا باز هم در اقدامی تامل برانگیز حجاب برتر زنان ایرانی را به سخره گرفته و با انتشار خبری نوع پوشش دو زن که همراه با روبنده و چادر در پخش زنده سیما حضور داشته اند را عملی نامرسوم جلوه داده است.

ایسنا در روز جمعه 4 مهرماه طی خبری با تیتر"پوشش نامرسوم زنان در تلویزیون"  که مربوط به پخش زنده مصاحبه با دو زن یک خانواده بوده بیان داشته که این نوع حجاب و اقدام صدا و سیما  به سرعت در شبکه‌های اجتماعی جلب توجه کرده است.

این خبرگزاری دولتی به نقل از پایگاه خبری انصاف نیوز نوشت:در برنامه این هفته «زنده‌باد زندگی» با اجرای محمدجعفر خسروی که هدف این قسمت آن «ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی» عنوان شده بود، خانواده یک روحانی به نام محمد صادقی 43 ساله، همسر، دختر و دامادش و نیز دو پسر کودک و یک نوه‌اش حضور داشتند.

 

زهرا، یکی از دختر خانواده در 12 سالگی عقد کرده و در 14 سالگی ازدواج کرده و 16 سالگی صاحب فرزند شده است. داماد خانواده نیز طلبه است و در بخشی از این برنامه شرکت کرد.

 

پوشش کامل سیاه‌رنگ همسر آقای صادقی و دخترش زهرا در این برنامه زنده تلویزیونی، بسیار جلب توجه کرد؛ حجاب مادر به گونه‌ای بود که چشم‌ها به سختی دیده می‌شد و نوک انگشت‌ها نیز پیدا بود. اما دختر او که دستکش سیاه در دست داشت، حتی چشمانش هم دیده نمی‌شد.

ایسنا همراه با انتشار این خبر به نوعی با پر و بال دادن به کامنت های مخاطبان که معلوم نیست واقعیت دارد یا نه و البته همراه با اغراض نیز منتشر شده، به نوعی خواسته تا قبح حجاب کامل را بشکند.

ایسنا که تا کنون خود در جبهه مقابل این امر گاف های بسیاری در خصوص انتشار تصاویر زننده داده  با پرداختن به نوع حجاب این دو زن خواسته تا چنین پوششی را که در تلویزیون به نمایش درآمده مطرود عنوان کرده و آن را به تمسخر بگیرد در حالی که چادر حجاب برتر است.

متاسفانه ایسنا با این اقدام طوری وانمود کرده که گویی بد حجابی و ساپورت پوشی مطابق با عرف و شرع و این نوع حجاب مخالف با آن است.

چگونه است که ایسنا و پایگاه خبری انصاف نیوز در قبال بد حجابان و هنجارشکنان واقعی، واکنشی نشان نداده و به آن نمی‌پردازند اما به شکل تامل برانگیزی این خبر را انعکاس داده‌اند.

 خبرگزاری دولت جمهوری اسلامی ایران بعید است که این برنامه تلویزیونی و حجاب آن را حتی اگر ایراداتی هم داشته باشد، به تمسخر گرفته و حجاب را به بازی بگیرد و کامنت های نامناسب و زننده‌ای را منتشر کند.

موضع گیری ایسنا در قبال این نوع پوشش(به فرض وجود ایرادات) با موضع گیری در خصوص بدحجابان و انتشار تصاویر آنان مطابقت ندارد و برخوردی دوگانه و البته نگران کننده است.

به هرحال امید است مسئولان این خبرگزاری دولت در شیوه و منش این خبرگزاری رسمی تجدید نظر کرده و برای تولید خبر و یافتن سوژه هر مسئله‌ای را منتشر نکنند.

 

انتهای پیام/خ ز/

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۳۲:۰۷

12 Jan 2020